Katana och GSX 1100-tråden

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
bippen skrev:
Kanske enklast att kränga din rad och skaffa nåt lämpligt med 18 mm kolvbultar.

Jo, förmodligen är det enklast att göra så. Får slänga ut en annons på raden helt enkelt.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Tjena Boy´s !!

Nu för vi det på tal igen vilka kan jag förväntas att träffa i Västerås nästa helg på Bike Weekend ??

Dom har hittat på en ny regel i "Stans snabbaste Hoj" och det är att sidewinder inte är tillåtet så en orginal Katana med ett sidewinder system (vilket många har)får inte deltaga medans en Stuptrimmad busa eller 12:a med ett akra eller muzzy system till ex är välkommen :tungan
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
RPM lover skrev:
Tjena Boy´s !!

Nu för vi det på tal igen vilka kan jag förväntas att träffa i Västerås nästa helg på Bike Weekend ??

Dom har hittat på en ny regel i "Stans snabbaste Hoj" och det är att sidewinder inte är tillåtet så en orginal Katana med ett sidewinder system (vilket många har)får inte deltaga medans en Stuptrimmad busa eller 12:a med ett akra eller muzzy system till ex är välkommen :tungan

Tror det finns några i den klassen som inte vill bli frånåkt av en hoj som är äldre än dom själv..därav regeln. Man kan inte mer än skratta. Vi får flytta upp en klass så inte det blir massa tjafs..
Jag kommer att köra i Streetbike klassen, nyss kollat att det är OK! Hoppas det kommer mycket Katana och GSX folk dit iår! Alltid kul att knyta kontakter.

Ses vid granen RPM lover! Tror du får hårt motstånd iår...hehe
// Gradin
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Gradin skrev:
Tror det finns några i den klassen som inte vill bli frånåkt av en hoj som är äldre än dom själv..därav regeln. Man kan inte mer än skratta. Vi får flytta upp en klass så inte det blir massa tjafs..
Jag kommer att köra i Streetbike klassen, nyss kollat att det är OK! Hoppas det kommer mycket Katana och GSX folk dit iår! Alltid kul att knyta kontakter.

Ses vid granen RPM lover! Tror du får hårt motstånd iår...hehe
// Gradin

HeHe...du ser det hjälper att tjata.

Håller med undrar vilka det är som klagat så förbannat.
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Katanaträff

Jag har inte råd att åka ned i år. Kan vi mötas i Sundsvall när dom har tävilng där. Jag har inte datumet i minne. Vad säges om en Katana träff där?
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Ska försöka komma, om det så blir på bönpallen.....toppen är svetsad och ska fixas, avgasventiler 8st restade samt kolv med foder beställd.....puh tur om det brummar igen före midsommar :(
Men ska försöka heja på alla!

/Chrille
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
chrille_08 skrev:
Ska försöka komma, om det så blir på bönpallen.....toppen är svetsad och ska fixas, avgasventiler 8st restade samt kolv med foder beställd.....puh tur om det brummar igen före midsommar :(
Men ska försöka heja på alla!

/Chrille

Kul Chrille då syns vi där du får mejla kostnaden för kalaset till mig. :tungan

Kurre jag jobbar på att försöka komma till Sundsvall 19-20 Juni det är då det är Deep Forest har tyvärr beredskap den veckan men jag jobbar som sagt på att bli av med den.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Men lixom... åtta begagnade avgasventiler lär du väl hitta på t.ex. ncracing.com? _SÅ_ mycket slits de inte över tiden... det är mest styrningarna som slits.

chrille_08 skrev:
Ska försöka komma, om det så blir på bönpallen.....toppen är svetsad och ska fixas, avgasventiler 8st restade samt kolv med foder beställd.....puh tur om det brummar igen före midsommar :(
Men ska försöka heja på alla!

/Chrille
 

KNAS

Fotograf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmø
Hoj
EOS 1D MKII
Tänkte väcka tråden från dess dvala med en katana som besökte Meca raceway i Malmö igår. Grenrören är ren poesi och V&H-megafonen alstrade det brutalaste rytet i MC-väg jag hörde igår. Ska se om jag kan få lite close ups på den idag.
 

Bifogat

  • dDSCN5447.jpg
    dDSCN5447.jpg
    114.6 KB · Visningar: 203

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
andersbrink skrev:
Men lixom... åtta begagnade avgasventiler lär du väl hitta på t.ex. ncracing.com? _SÅ_ mycket slits de inte över tiden... det är mest styrningarna som slits.
Det är inte att dom är slitna som så, men åsikter om lämpligheten att använda dom igen finns. De har ju alla tagit i kolvarna så det finns nån eller ett par tiondelar avtryck i fickorna på samtliga. Fanns tydligen risk för stress frakturer el. likn. Men med den här resan vågar inte jag chansa. Sätena är slipade för BD 24,5mm. Ser inte särskilt illa ut på kolvarna, tänkte lämna dom till en Fräs-kille som får rensa till dem och anpassa den nya kolven så den är lika .
 
Last edited:

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
RPM lover skrev:
Tjena Boy´s !!

Nu för vi det på tal igen vilka kan jag förväntas att träffa i Västerås nästa helg på Bike Weekend ??

Dom har hittat på en ny regel i "Stans snabbaste Hoj" och det är att sidewinder inte är tillåtet så en orginal Katana med ett sidewinder system (vilket många har)får inte deltaga medans en Stuptrimmad busa eller 12:a med ett akra eller muzzy system till ex är välkommen :tungan

Jag lär väl vara där son "bilker"
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Jippie!

Åkte premiärturen igår! :tuttar Superskönt...Inte mkt tid över med hus / trädgård... :huvet


Men vem Har hittat på den regeln med Sidewindersystem? :kocko

Varför diskimineras de systemen? Det är väl ingen turbo??

Kommer troligtvis bilburen till V-ås jag med....

Kat-Man
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Hade tänkt dyka upp på lördagen men vet inte om jag vågar längre, alla som ska dit verkar ju få problem med hojen.... :näsblod
 

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
Katana-mannen skrev:
Men vem Har hittat på den regeln med Sidewindersystem? :kocko

Varför diskimineras de systemen? Det är väl ingen turbo??

Kat-Man

Var tvungen att "dryga" mig lite med vms, så jag mailade och frågade varför man inte fick ha ett sidwinder i stans snabbaste...

svar postas här om jag får något...
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Katana 1168 skrev:
Var tvungen att "dryga" mig lite med vms, så jag mailade och frågade varför man inte fick ha ett sidwinder i stans snabbaste...

svar postas här om jag får något...


Låter ju skumt... kanske ett skämt från folk som är rädda att bli ifrånåkta.... :7peta
 

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Katana-mannen skrev:
Låter ju skumt... kanske ett skämt från folk som är rädda att bli ifrånåkta.... :7peta

Enligt vad jag har hört av RPM lover, så tyckte dom att det var för många renodlade race maskiner som körte i den klassen förra året. :va Därav regeln.

Är det inte "stans snabbaste hoj" som klassen heter? Löjligt, jag kan besikta hojen hos Svensk Bilprovning med det systemet men inte köra tävl....ä fan, orkar inte ens kommentera. Ses till helgen boys.. / Gradin
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top