bippen skrev:Kanske enklast att kränga din rad och skaffa nåt lämpligt med 18 mm kolvbultar.
Jo, förmodligen är det enklast att göra så. Får slänga ut en annons på raden helt enkelt.
bippen skrev:Kanske enklast att kränga din rad och skaffa nåt lämpligt med 18 mm kolvbultar.
RPM lover skrev:Tjena Boy´s !!
Nu för vi det på tal igen vilka kan jag förväntas att träffa i Västerås nästa helg på Bike Weekend ??
Dom har hittat på en ny regel i "Stans snabbaste Hoj" och det är att sidewinder inte är tillåtet så en orginal Katana med ett sidewinder system (vilket många har)får inte deltaga medans en Stuptrimmad busa eller 12:a med ett akra eller muzzy system till ex är välkommen
Gradin skrev:Tror det finns några i den klassen som inte vill bli frånåkt av en hoj som är äldre än dom själv..därav regeln. Man kan inte mer än skratta. Vi får flytta upp en klass så inte det blir massa tjafs..
Jag kommer att köra i Streetbike klassen, nyss kollat att det är OK! Hoppas det kommer mycket Katana och GSX folk dit iår! Alltid kul att knyta kontakter.
Ses vid granen RPM lover! Tror du får hårt motstånd iår...hehe
// Gradin
chrille_08 skrev:Ska försöka komma, om det så blir på bönpallen.....toppen är svetsad och ska fixas, avgasventiler 8st restade samt kolv med foder beställd.....puh tur om det brummar igen före midsommar
Men ska försöka heja på alla!
/Chrille
chrille_08 skrev:Ska försöka komma, om det så blir på bönpallen.....toppen är svetsad och ska fixas, avgasventiler 8st restade samt kolv med foder beställd.....puh tur om det brummar igen före midsommar
Men ska försöka heja på alla!
/Chrille
Det är inte att dom är slitna som så, men åsikter om lämpligheten att använda dom igen finns. De har ju alla tagit i kolvarna så det finns nån eller ett par tiondelar avtryck i fickorna på samtliga. Fanns tydligen risk för stress frakturer el. likn. Men med den här resan vågar inte jag chansa. Sätena är slipade för BD 24,5mm. Ser inte särskilt illa ut på kolvarna, tänkte lämna dom till en Fräs-kille som får rensa till dem och anpassa den nya kolven så den är lika .andersbrink skrev:Men lixom... åtta begagnade avgasventiler lär du väl hitta på t.ex. ncracing.com? _SÅ_ mycket slits de inte över tiden... det är mest styrningarna som slits.
RPM lover skrev:Tjena Boy´s !!
Nu för vi det på tal igen vilka kan jag förväntas att träffa i Västerås nästa helg på Bike Weekend ??
Dom har hittat på en ny regel i "Stans snabbaste Hoj" och det är att sidewinder inte är tillåtet så en orginal Katana med ett sidewinder system (vilket många har)får inte deltaga medans en Stuptrimmad busa eller 12:a med ett akra eller muzzy system till ex är välkommen
Katana 1168 skrev:Jag lär väl vara där son "bilker"
RPM lover skrev:Är så dålig på slang men vad/vem är bilker ? ....*s*...
Biker66 skrev:Hade tänkt dyka upp på lördagen men vet inte om jag vågar längre, alla som ska dit verkar ju få problem med hojen....
Katana-mannen skrev:Men vem Har hittat på den regeln med Sidewindersystem? :kocko
Varför diskimineras de systemen? Det är väl ingen turbo??
Kat-Man
Katana 1168 skrev:Var tvungen att "dryga" mig lite med vms, så jag mailade och frågade varför man inte fick ha ett sidwinder i stans snabbaste...
svar postas här om jag får något...
Katana-mannen skrev:Låter ju skumt... kanske ett skämt från folk som är rädda att bli ifrånåkta....
Katana-mannen skrev:Låter ju skumt... kanske ett skämt från folk som är rädda att bli ifrånåkta....
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|