RPM lover
Jonte is the president
Sned sving vad säger ni om det ?
Jag vet vad jag tycker norge tävlingen åt pipan.
RPM lover skrev:Sned sving vad säger ni om det ?
Det där låter ungefär som när man svetsar gjutjärn med pinne (nickel). Korta snuttar, sen "purrar" man svetsen genom att knacka på den med hammare medan den härdar, på så sätt tar man bort lite spänningar ur godset. Sen en kort sträng, knacka på nytt etc. Minskar risken att det ska sprickla runt svetsarna.andersbrink skrev:... bankade rejält på svetsarna med plastklubba... och si på fan, den rätade ut sig! ...
andersbrink skrev:Är den nysvetsad? Min sving slog sig rejält när jag förstärkte den. Satte upp den i skruvstädet, monterade hjulet, bankade rejält på svetsarna med plastklubba... och si på fan, den rätade ut sig! Det tar ca 3 till 4 dagar för en aluminiumsvets att "härda". Man kan skynda på den processen genom att hetta upp den till ca 275 grader under en tid av 5 timmar. Dvs en aluminiumsving.
Önskar det samma ,min hoj står fortfarande i molekyler har inte bestämt mig än om det blir nåt åka i sommar.RPM lover skrev:Det var väldans vad tyst det vart på tråden jag antar att alla freaks fått ut älsklingarna och inte har tid att skriva nåt längre.
Skulle bara säga HA EN TREVLIG VALBORG.
Katanapilot skrev:Önskar det samma ,min hoj står fortfarande i molekyler har inte bestämt mig än om det blir nåt åka i sommar.
MVH Micke
RPM lover skrev:Det var väldans vad tyst det vart på tråden jag antar att alla freaks fått ut älsklingarna och inte har tid att skriva nåt längre.
Skulle bara säga HA EN TREVLIG VALBORG.
gixxer_1255 skrev:Tjoohoo!!! 168,72nm vid 5300r/pm!!!!!!!! Det är vad jag kallar vridmoment.
Katana-mannen skrev:Hmm... åka hoj...
Handgrävde 60m vallgrav för häckplantering i helgen...
/Kat-Man
RPM lover skrev:Blir så när man skaffar hus...*s*....
Såg att Jonte skulle sälja sin Katana är det för att du lämnar l-köping
Jon_G skrev:Såg annonsen på Jontes hoj, han måste ha plockat av en massa grejer, va? Köpte min Kat av honom så vi hade lite kontakt efteråt om ombyggnationer och sånt, och då hade han r-fälgar och USD-gaffel och sånt. Han han en till...
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|