Katana och GSX 1100-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
<edit>Grrr.... så går det när man får telefon... grrr... </edit>

Wibbe skrev:
Jaja...men utelämna det viktigaste?! Eller skäms du för resultatet ? :D

Jag vet, jag vet! Fast det håller jag hemligt. :arsele

Om vi säger så här, han provade en snarlik sak som jag gjorde i Sundsvall - det blev iaf inte till det sämre. :hihi

Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
(då lägger jag i rätt ordning då Anders )

Nej då väntade bara på att du skulle fråga det blev 182 hk på bakhjulet och 146 newton i vrid och då har jag bara 11.5:1 i komp så det finns mer om man vill, kurvorna var jättefina så jag är jättenöjd.
Sen har jag fortfarande blinkers på hojen.. :yoparty

Nej det kan vi ju inte påstå att det blev det vart ganska lyckat att göra så :hihi

Last edited:

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hmmm....vad har ni för hemligheter för er..... :va

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Wibbe skrev:
Hmmm....vad har ni för hemligheter för er..... :va

V&H, Murray och Cope Racing tillverkar och säljer inte sidewinders för att man ska stoppa in nåt ljuddämpande i megafonen... det sammanfattar väl det hela rätt bra. Jag bytte från en ljuddämpad megafon till ett vanligt Yosh slip-on i Sundsvall och plockade upp nästan 0.4 sekunder på 402. Tommy slet ur ullen ur sin megafon - det var väl det hele...

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
andersbrink skrev:
V&H, Murray och Cope Racing tillverkar och säljer inte sidewinders för att man ska stoppa in nåt ljuddämpande i megafonen... det sammanfattar väl det hela rätt bra. Jag bytte från en ljuddämpad megafon till ett vanligt Yosh slip-on i Sundsvall och plockade upp nästan 0.4 sekunder på 402. Tommy slet ur ullen ur sin megafon - det var väl det hele...

Jag provade med sidewinder och ljuddämpare och med megafon i bromsbänken, med megafon fick jag 4hp mer i mellanregistret och effekt kurvan vek inte av nedåt på höga varv utan forsatte horisontellt till regulatorn slog i.

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Det är som Anders skriver när jag slet ur insatsen så fick 16 hästar mer på toppen och 25 på mellanregistret.
Och vridet som mest 30 N-M mer och som minst 20 N-M mer så jag kan gott påstå att hon tyckte om att få andas Katanan.
Bestyckade sen upp till 152,5 så vart det perfa.
Det var hela hemligheten Wibbe...*s*....

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Anders o rpm!Vad fick ni för tider o toppfart i s-vall?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
RPM lover skrev:
Jag hade 9.97 och 221 km/h som bäst och då var det med insats och för klent bestyckat.
Anders körde 9.59 och 233 km/h har jag för mig.

Dom verkar ha sumpat resultaten för på hemsidan så jag kan inte kolla upp det 100 men jag har för mig jag bara körde 9.68 och 231 utan att "viffa" med gasen. Det får bli megafon i Västerås... och en Yosh i bagaget som backup ifall det går för fort.

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
RPM Lover...okej, låter ju fint! Hoppas allt funkar nu då, men jag vet hur svårt det är att låta bli... hehehe... Äntligen tror jag mina kolvar har kommit oxo, får se till veckan... kanske får skruva ihop min "gatmotor" oxo... Har en "dyngrova" monterad nu, hopskruvad av "skit"... :yoparty

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
andersbrink skrev:
Dom verkar ha sumpat resultaten för på hemsidan så jag kan inte kolla upp det 100 men jag har för mig jag bara körde 9.68 och 231 utan att "viffa" med gasen. Det får bli megafon i Västerås... och en Yosh i bagaget som backup ifall det går för fort.
Lite låg topspeed till den fina tiden tycker jag.Måste haft riktigt bra 60 fotare va?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
ktmjacke skrev:
Lite låg topspeed till den fina tiden tycker jag.Måste haft riktigt bra 60 fotare va?

Mja, iaf hyffsade 60', runt 1.53. Trots 245 kilo hoj och 93 kilo mage. Är dock lite kvar till USA-tidens låga 1.40'or. Saknas övning bara...

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Vart har alla GSX people tagit vägen ??
Jag menar grundaren till tråden byggde nån jädra vallgrav till sin häck (runt huset) sen verkar han ha försvunnit i den ett ex bara Hege.

säger bara :fyllisar på er

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Veteran

Då var 1570cc veteranförsäkrad den också. Käns riktit skönt att betala hela års premien på en gång :) (helf.helår 388kr)

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana 1100 no. 122
RPM lover skrev:
Vart har alla GSX people tagit vägen ??
Jag menar grundaren till tråden byggde nån jädra vallgrav till sin häck (runt huset) sen verkar han ha försvunnit i den ett ex bara Hege.

säger bara :fyllisar på er

Hej Alla !

Kan meddela att jag fick en dotter i fredags förra veckan, hon är nu 8dagar gammal! :kär Så man har ju lite annat att pyssla med numera :)

Inget nytt på mcfronten, de dammar i garaget, men vallgraven runt kåken är färdiggrävd...

RPM, det var en fin effekt på din gammelkatana!

Kat-Man

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
:confused:
Var är alla? Var är jag?? Åh, där är jag ju..
Antar att inget nytt hänt? Här händer inte ett skit. Försöker få besked från MS. Som att få kontakt med gud eller nåt. Inga ventiler i sikte, har dock möjlighet att få från annat håll. Ska jaga min topp också.... Men det är rent och snyggt i hojboden iaf. Finns inte så mycket annat att göra än det samt att sakta tömma kylen där ute på 4 plattor Carlsberg svarta...... :fyllisar

HA DET ALLA....

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...