Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
4 plattor..??!!
JAG KOMMER ! :banana
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Biker66 skrev:
4 plattor..??!!
JAG KOMMER ! :banana

Du får väl komma när bänkningen är klar, siffror går bra ihop med öl. Fråga Tommy om han inmundigade nån efter sin med de siffrorna.... :hihi
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
chrille_08 skrev:
Du får väl komma när bänkningen är klar, siffror går bra ihop med öl. Fråga Tommy om han inmundigade nån efter sin med de siffrorna.... :hihi

Vem skall bänka ????

För jävla tråkigt med ventilerna och nej jag tog inte någon öl :hihi ps(har fått fyra hk till på slangen...flin)Ds
Det är Race i helgen i Västerås så nu skall det vridas stumt igen.
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
chrille_08 skrev:
Du får väl komma när bänkningen är klar, siffror går bra ihop med öl. Fråga Tommy om han inmundigade nån efter sin med de siffrorna.... :hihi
Jag bor ju troligen rätt nära dig och pilsner är gott :fyllisar . När din hoj är klar kan vi kanske ses på Gottröra macken.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
ZERO-Fighter skrev:
Jag bor ju troligen rätt nära dig och pilsner är gott :fyllisar . När din hoj är klar kan vi kanske ses på Gottröra macken.

Hmm, nästa år då....som det verkar innan jag får vrida på igen...
Men du får hemskt gärna bröla förbi och visa mina grannar att tystnaden är högst temporär :hihi Jag bor 7km från macken upp förbi kyrkan, men du....håll höger. Sommargästerna anlitar mitt-trafik i bästa fall. Biker66 kan ju kommentera hojvänligheten på sträckan i övrigt :yoparty
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jotack, inte är det för att hälsa på Chrille man åker den sträckan :D

En analogi på det gamla uttrycket:
Det är inte målet som är meningen med resan, det är vägen dit.

Jisses vad filosofisk man kan bli när det är tråkigt på jobbet...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Lite känslig idag ?? (fråga, ironi) :D
Enligt mig fungerar frågetecken som negationer, jämnt antal får motsatt verkan, härav följer att ditt inlägg är ett påstående :fakta

Nåväl, trodde det framgick av sammanhanget att det var undertecknad. (svar på din fråga)
Hur som haver ser du resultatet som en biprodukt till tråden jag lade in tidigare idag om 'Helgens tävling'. (ledtråd)

Balooröst: -Jag hoppas du förstår !?
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Biker66 skrev:
Lite känslig idag ?? (fråga, ironi) :D
Enligt mig fungerar frågetecken som negationer, jämnt antal får motsatt verkan, härav följer att ditt inlägg är ett påstående :fakta

Nåväl, trodde det framgick av sammanhanget att det var undertecknad. (svar på din fråga)
Hur som haver ser du resultatet som en biprodukt till tråden jag lade in tidigare idag om 'Helgens tävling'. (ledtråd)

Balooröst: -Jag hoppas du förstår !?

Manuel röst -Que !
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
chrille_08 skrev:
Hmm, nästa år då....som det verkar innan jag får vrida på igen...
Men du får hemskt gärna bröla förbi och visa mina grannar att tystnaden är högst temporär :hihi Jag bor 7km från macken upp förbi kyrkan, men du....håll höger. Sommargästerna anlitar mitt-trafik i bästa fall. Biker66 kan ju kommentera hojvänligheten på sträckan i övrigt :yoparty
Abrahamsby, Hummelbol eller? I så fall är det väl grussprättare som gäller. Ge mig en mer specad vägbeskrivning så kommer jag skrämmer grannarna i sken :)
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Nå biker66 vad slutade dagen på för tid ? och har du fått blodad tand nu när du provat på 402 m för första gången ? :hihi
Själv så slutade jag med 6,25 som bästa tid och i hastighet 194,95 km/h.
 
Last edited:

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Koppling

Som sagt
Kopplingen uppvisar massor av sprickor dax att byta! :gnissla
Har en super hub men behöver nytt centrum och fjäder delen dvs aluminium bitarna.
Någon som vet om dessa tillverkas i bättre hålfastighet än orginal av firma?
Eller är det någon som har en över till rätt pris?

Får väl kolla vad en ny går på när butiken öppnar... :(
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Koppling

Satan glömde tala om till vilken hoj en GSX -82a

PS Hur många av Er hängde på Sveavägen mellan 81-84?
Kanske var Ni med Kapten ut å grilla korv eller rejsade vid nortull?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
RPM lover skrev:
Nå biker66 vad slutade dagen på för tid ? och har du fått blodad tand nu när du provat på 402 m för första gången ? :hihi
Själv så slutade jag med 6,25 som bästa tid och i hastighet 194,95 km/h.
Hur visste du att det var jag??? Jag använde ju mitt Baloo-alias när jag SMS:ade dig... :)



Wibbe skrev:
Biker66, såg att du fanns med på bild här, http://www.mek.nu
Hmm, måste vara från första repan så upprätt som jag sitter.
Lugnt o fint vettu (10,78), hade ju licenskillens ögon på mig :tungan



Pjaa, det var väl rätt kul...
Bästa tiden blev trots allt 10,609/214.
När jag slog av efter tredje kvalrepan hörde jag ett gruvligt rasslande från vänstersidan.
Jepp, skjuten startkoppling!

Skulle vilja passa på att tacka depågrannen Rikard för hjälp med lån av verktyg.
Jag kände igen hans hoj från den här ANNONSEN redan vid besiktningen så vi började snacka.
Tänkte jag kunde återgälda lite med att visa den här, mycket godis på hojen och motorn lät GÖTT !
EDIT/ Såg nu att han även gick vidare och vann Street Bike, Grattis ! (även om det ser lite konstigt ut i listan...) /EDIT

Tack även till Andersson turbo för lån av verktyg och gott sällskap medan vi väntade.
Två gånger precis innan vi ska starta lyckas nån såndärninga raggarbil förstöra banan.
Tämligen underhållande att skåda hur de lyckas vrida upp hela kalaset i princip vertikalt i luften och sedan
slå ner i banan så headersarna (skitord att skriva i pluralis) slår bitar ur banan.
Bara att slå av motorn igen och väntaaa....

Såå, någon som har svänghjulsavdragare till hands och kanske även en fungerande koppling ??? :Bugar
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Tjaba Biker !!

Så det är dom berömda bultarna som gått igen eller är det värre ?
klart jag kände igen dig :tungan dom kan inte ha varit för hårda på besiktningen eller hur var det med den ? såg att det var ganska trimmade saker som som körde i din klass. (Och dom skulle väl köra efter SDC reglerna)
Funderar på att åka dit till den 12/9 och köra.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag antar det.
Jag har aldrig tidigare haft problem med startkopplingen men känner ju till att det är ett standardproblem...
Fick inte loss svänghjulet på plats, kunde bara konstatera att startdrevet inte snurrade fritt 'baklänges'.
Jag tog bort mellandrevet så jag kunde köra hem hojen med springstart.

Halvvägs hem började den rassla igen, plus att bakbromsen började dragga :gnissla
Som väl var befann vi oss då i närheten av jobbet.
Hämtade sedan hojen med kärra.

Summa summarum en händelserik dag om man ska se det positiva :rolleyes:

Jo, det fanns en del pulver hos några, frågan är hur hård besiktningen var på sänkningar och dylika lättkollade grejer.
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Peppar peppar det är bara att hoppas att det klarat sig hyfsat så det går att fixa till min pajade ju förra året men jag funderar på att göra som Big CC gjort att borra och gänga om till M10 bultar istället för M8:an som sitter nu.

Men vad hände med bromsen då ?

Kanske vi syns den 12/9 finns väl nån klass man passar i så man får köra i alla fall...*s*....


(Inte hårda alls som det verkar....bra)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top