Katana och GSX 1100-tråden

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Åsell skrev:
Hmmm..Tycker att det ser ut som Kawa hjul och bromsar!!...
Det tycker väl vi inte om på en KATANA!.. :tungan
Eller vad säger Katanakurre om det... :hihi
Appropå andra mcdelar än SUZUKI.. :rofl

Är inte gaffeln också Kwak ? men jag undrar vilket som är värst att sätta Skramlaha(läses Yamaha) grejor eller kwak på en Katana.... :hihi

Åsell är du inte snäll så läcker hemligheten kanske ut :tungan har du kommit på vem polaren din var som var fram och talade i Sundsvall ?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
skruvis skrev:
Fet katana? 1410cc, ca~180hk..
De där beige "läpparna" under strålkastaren? Har min också (dvs alla Kat) såna?
Är flera mil från min Kat just nu om ni undrar.
Men har dom såna eller är det nåt hemkokt?
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Jadu!

Åsell skrev:
Hmmm..Tycker att det ser ut som Kawa hjul och bromsar!!...
Det tycker väl vi inte om på en KATANA!.. :tungan
Eller vad säger Katanakurre om det... :hihi
Appropå andra mcdelar än SUZUKI.. :rofl


Åsell: Jag säger så här. Man KAN göra så, men det är inte RÄTT. Jag hade tänkt sätta på en komplett fram ända från en skramlaha som ligger i garaget. Men jag har även en -99:a 750r gaffel liggande, den är både grövre och lättare än R1:ans
 
Last edited:

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
KatanaKurre skrev:
Åsell: Jag säger så här. Man KAN göra så, men det är inte RÄTT. Jag hade tänkt sätta på en komplett fram ända från en skramlaha som ligger i garaget. Men jag har även en -99:a 750r gaffel liggande, den är både grövre och lättare än R1:ans

Du är förlåten Kurre!.. :hihi Med tanke på priset du fick ta grejorna för! :tummenupp
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
RPM lover skrev:
Är inte gaffeln också Kwak ? men jag undrar vilket som är värst att sätta Skramlaha(läses Yamaha) grejor eller kwak på en Katana.... :hihi

Åsell är du inte snäll så läcker hemligheten kanske ut :tungan har du kommit på vem polaren din var som var fram och talade i Sundsvall ?
Vaddå inte snäll!!...Jag är väl SNÄLL :confused:
Vet inte vem det är fortfarande!... :confused:
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
skruvis skrev:
Fet katana? 1410cc, ca~180hk..

bikesale-katana.jpg


En juste hoj, har han ett kortat SS2R som avgas? Måste vara en lång gaffel med den markfrigången mellan grenrören och marken, det osar annat märke...
/Kat-Man
 

skruvis

FUBBICK
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Lund/Ladugårdsmarken
Hoj
CBR1000F -87
Katana-mannen skrev:
En juste hoj, har han ett kortat SS2R som avgas? Måste vara en lång gaffel med den markfrigången mellan grenrören och marken, det osar annat märke...
/Kat-Man

Om jag inte misstar mig så är det en ZX9 gaffel med kawa fälg & en GSX-R1100 sving med suzuki fälg(kolla noga på fälgarna så ser ni det) som är breddad för att få på ett 200 däck tror jag att det var, det som hände var tydligen att pga. att svingen är längre & gaffeln har en brantare vinkel så blev det som om han flyttat fram tyngdpunkten & den blev lättare att hålla nere... låter det iofs. vara osagt men det är nu många år sen jag pratade med honom, har alldrig sett cykeln in action så att säga utan såg den bara när han höll på att bygga den & som det blev sagt innan så lyckades Lunds bilprovning med konststycket att krascha den så om det är några andra förändringar pga. den "olyckan" vet jag inte!

Angående blåset så hade han ett sidewinder på när jag såg den sist men jag har fått höra att han bytt till något annat så jag vet faktiskt inte!
 
Last edited:

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
Bara en liten undran, hur funkar det om besiktningen vurpar hojen. Vems försäkring går det på och vem betalar självrisken?

skruvis skrev:
& som det blev sagt innan så lyckades Lunds bilprovning med konststycket att krascha den så om det är några andra förändringar pga. den "olyckan" vet jag inte!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
skruvis skrev:
... Lunds bilprovning med konststycket att krascha den ...
Lite nyfiken blir man.
Hur gick det till?
Vilka skador?
SBP har väl såvitt jag vet en försäkring då dom är ute och kör, täckte den?
Osv. Nån som har mer info?
 

skruvis

FUBBICK
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Lund/Ladugårdsmarken
Hoj
CBR1000F -87
Katana 1168 skrev:
Bara en liten undran, hur funkar det om besiktningen vurpar hojen. Vems försäkring går det på och vem betalar självrisken?

Nu är det så att jag har en kompis/granne som jobbar på Lunds besiktning :) & dem har en ansvarsföräkring som tar det så det påverkar inte ens fordonsförsäkringen på något sätt.
Så i detta fallet med katanan så åkte den på en SJ-pall upp till motospeed för total genomgång & reparation. :yoparty

Han som besiktigade den tyckte att det var en fet hoj & tog utan ägarens samtycke en "liten" extra runda... & nästan skrotade den!! :kocko Han fick tydligen för sig att gasa lite häftigt i en kurva :kocko fick hjulspinn la den på sidan rakt in i en trottoarkant om jag inte missminner mig & så hängde gasen sig enligt vittnen till det... mer vet inte jag.... jo lars flippade ut fullständigt där inne på besiktningen.
 
Last edited:

Katana 1168

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
I skogen utanför Västerås
Hoj
Katana 1100 -82
Usch då, till MotoSpeed??? :)

skruvis skrev:
Nu är det så att jag har en kompis/granne som jobbar på Lunds besiktning :) & dem har en ansvarsföräkring som tar det så det påverkar inte ens fordonsförsäkringen på något sätt.
Så i detta fallet med katanan så åkte den på en SJ-pall upp till motospeed för total genomgång & reparation. :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top