Mikael_1150 skrev:Jag hämtade avdragaren idag och den visade sig passa finfint på GSX:ens rotor.
Problemet är bara att jag inte får loss rotorn lik förbenat !
Vågar jag värma på rotorn och i så fall hur mycket ?
Biker66 skrev:Ibland får man både dra och slå tämligen hårt, det kan även hjälpa att värma svänghjulet ordentligt.
Hur mycket?? Pjaa, oljan kan komma upp i 130-140 grader när jag kör hårt så den tål nog en del värme...
Loctite ska du undvika på konan, det släpper direkt, fråga inte hur jag vet det...
Nu tror jag att Vi skall vara snälla...............RPM lover skrev:Precis, hur vet du det...
Jag kanske hade tur, men jag har locktite på konan. det har hållt i över 2 år nu. Svänghjulet gjorde ett nästan centimeterdjupt (nära millimeter iallafall) spår runt min fabriksnya vevaxel. Tänk på det, en ny vev och gammalt svänghjul bör slipas in med lite ventilslippasta.Biker66 skrev:Loctite ska du undvika på konan, det släpper direkt, fråga inte hur jag vet det...
Ventilspelet bör ligga på 0,10-0,12 ungefär. Samma på in/ut.man_dizel skrev:E det nån som vet vad det ska vara för venstilspel vid justering av dessa på en orginal Katan 1100 in och utsug
Gradin skrev:Ventilspelet bör ligga på 0,10-0,12 ungefär. Samma på in/ut.
Ang. värma svänghjul: Värmde mitt gamla med gassvets lite. Prova INTE det. Magneterna ramlade ner i en hög...
Borde lossna om man slår, vrider lite på avdragarn, slår, vrider lite, SLÅR, vrider, SLÅÅRR, vrider osv....
man_dizel skrev:Tack Gradin, fick tipset från andersbrink att sätta det på 0,15. Plockar ihop bogen imorgon sen blir det att riva av allt på ramen för lackering ser fram emot resultatet faktisk. Någon som är high på ramlackering? Nåt man ska se upp med när man håller på med detta? Hur gör man vid ramnumret? e det bara att lacka över? blir det ingen risk att numrena blir oläsliga?
Biker66 skrev:Tjaaa... Chrille vet mycket väl hur jag vet det, jag hade just blåst om honom i hans bil när det hände...
Och, anledningen till att han åkte bil syns i hans avatar... muahahahaahaaaa !!
Det är väl lite tidigt med garaget än, åker till jobbet fortfarande.Katana org skrev:Här var det full fart, är det höstblåsten som har anlänt kanske? Håll tråden uppdaterad med vad som händer i garagen! Min egen rova hänger i den sista bulten i väntar på bärhjälp, för urmontage. Ska väl iväg till ngn som vet bättre.. för lite uppdateringar, och nödvändig(a) rep.
bippen skrev:Det är väl lite tidigt med garaget än, åker till jobbet fortfarande.
Å andra sidan har jag sålt garaget (med tillhörande hus) så nu ska allt samsas i en 4 m isolerad container över vintern eller så. Har stuvat upp till tak, helt förvånande verkar allt utom kompressorn få plats. Mina tre hojar och sonens cross/endurohoj också.
Lämnade in bygglovsansökan i augusti på det nya ställets garage. Ringde kommun i veckan, han skulle försöka åka ut och titta i nästa vecka. Så jag tror inte att jag kommer att kunna börja före vintern, men men....
Biker66 skrev:Lägg ner hojen på sidan på lite kartonger o filtar, lossa bultarna och lyft upp ramen
Själv kom jag just in från säsongens kanske sista sväng.
Egentligen skulle jag bara prova mina nya stövlar, men...
Tjejen bakpå, fullt drag i omkörningarna, 230 knyck på smal landsvägsraka, fika i Sigtuna osså likadant på vägen hem.
Aaaahhh...det är inte helt fel att ha som minne i vinter
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |