Mikael_1150 skrev:Jag hämtade avdragaren idag och den visade sig passa finfint på GSX:ens rotor.
Problemet är bara att jag inte får loss rotorn lik förbenat !
Vågar jag värma på rotorn och i så fall hur mycket ?
Biker66 skrev:Ibland får man både dra och slå tämligen hårt, det kan även hjälpa att värma svänghjulet ordentligt.
Hur mycket?? Pjaa, oljan kan komma upp i 130-140 grader när jag kör hårt så den tål nog en del värme...
Loctite ska du undvika på konan, det släpper direkt, fråga inte hur jag vet det...
Nu tror jag att Vi skall vara snälla...............RPM lover skrev:Precis, hur vet du det...
Jag kanske hade tur, men jag har locktite på konan. det har hållt i över 2 år nu. Svänghjulet gjorde ett nästan centimeterdjupt (nära millimeter iallafall) spår runt min fabriksnya vevaxel. Tänk på det, en ny vev och gammalt svänghjul bör slipas in med lite ventilslippasta.Biker66 skrev:Loctite ska du undvika på konan, det släpper direkt, fråga inte hur jag vet det...
Ventilspelet bör ligga på 0,10-0,12 ungefär. Samma på in/ut.man_dizel skrev:E det nån som vet vad det ska vara för venstilspel vid justering av dessa på en orginal Katan 1100 in och utsug
Gradin skrev:Ventilspelet bör ligga på 0,10-0,12 ungefär. Samma på in/ut.
Ang. värma svänghjul: Värmde mitt gamla med gassvets lite. Prova INTE det. Magneterna ramlade ner i en hög...
Borde lossna om man slår, vrider lite på avdragarn, slår, vrider lite, SLÅR, vrider, SLÅÅRR, vrider osv....
man_dizel skrev:Tack Gradin, fick tipset från andersbrink att sätta det på 0,15. Plockar ihop bogen imorgon sen blir det att riva av allt på ramen för lackering ser fram emot resultatet faktisk. Någon som är high på ramlackering? Nåt man ska se upp med när man håller på med detta? Hur gör man vid ramnumret? e det bara att lacka över? blir det ingen risk att numrena blir oläsliga?
Biker66 skrev:Tjaaa... Chrille vet mycket väl hur jag vet det, jag hade just blåst om honom i hans bil när det hände...
Och, anledningen till att han åkte bil syns i hans avatar... muahahahaahaaaa !!
Det är väl lite tidigt med garaget än, åker till jobbet fortfarande.Katana org skrev:Här var det full fart, är det höstblåsten som har anlänt kanske? Håll tråden uppdaterad med vad som händer i garagen! Min egen rova hänger i den sista bulten i väntar på bärhjälp, för urmontage. Ska väl iväg till ngn som vet bättre.. för lite uppdateringar, och nödvändig(a) rep.
bippen skrev:Det är väl lite tidigt med garaget än, åker till jobbet fortfarande.
Å andra sidan har jag sålt garaget (med tillhörande hus) så nu ska allt samsas i en 4 m isolerad container över vintern eller så. Har stuvat upp till tak, helt förvånande verkar allt utom kompressorn få plats. Mina tre hojar och sonens cross/endurohoj också.
Lämnade in bygglovsansökan i augusti på det nya ställets garage. Ringde kommun i veckan, han skulle försöka åka ut och titta i nästa vecka. Så jag tror inte att jag kommer att kunna börja före vintern, men men....
Biker66 skrev:Lägg ner hojen på sidan på lite kartonger o filtar, lossa bultarna och lyft upp ramen
Själv kom jag just in från säsongens kanske sista sväng.
Egentligen skulle jag bara prova mina nya stövlar, men...
Tjejen bakpå, fullt drag i omkörningarna, 230 knyck på smal landsvägsraka, fika i Sigtuna osså likadant på vägen hem.
Aaaahhh...det är inte helt fel att ha som minne i vinter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |