Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Katana org skrev:
Oj Oj, nybygge på gång. Antar att det blir ett verkstadsmässigt garage :) Lycka till med bygget(lovet), o akta tummen. Är ju bra att ha hel till skruvandet...



Ännu ett lika smart som ovärderligt tips, tackar. Är ju nästan pinsamt att man själv inte kom på idén. Har ju fixat en rejäl halvpall som jag tänkte transportera motorn på, så den blir ju bra att ha som "bord" att lägga hojen på. Plus några kuddar förståss! Är ju kanske det där med att se en hoj på sidan har andra accosiationer... Har ju varit där förr :huvet

Behövdes ju inte, motorn var lättare än jag trodde :)
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Finns det någon som är sugen på ett eller två V&H Sidewindersystem
till sin Gsx/Katana???

Har två system som jag ska sälja!
1st vanligt Sidewinder, Som nytt har rullat ca 1,5mil.
1st "ormbo" med spigotar, Fint krom.
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Har för mig att bland annat spondon tillverkar replica ramar till Katana. (De gör även Kawa Z1000 med flera)

Man kan välja motorfästen ( GSX1100R, Bandit 1200 etc etc även annat från Kawa eller Hynda)

Dubbla bakstudsare eller monoshock.

All orginalplast skall tydligen passa :yoparty

Åsså slipper man våldta en orginalram :banana

1460kat_large.jpg



Jag vet då att jag har då våta drömmar om en sådan maskin iaf :Bugar
 

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana
Åsell skrev:
Finns det någon som är sugen på ett eller två V&H Sidewindersystem
till sin Gsx/Katana???

Har två system som jag ska sälja!
1st vanligt Sidewinder, Som nytt har rullat ca 1,5mil.
1st "ormbo" med spigotar, Fint krom.

Jag är intresserad!
Hur är det med frigång till framhjulet på de respektive systemen?.
Funkar dom även för landsvägskörning med tanke på kurvtagning?.
PM,a eller mejla pris och om du har någon bild
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Åsell skrev:
Finns det någon som är sugen på ett eller två V&H Sidewindersystem
till sin Gsx/Katana???

Har två system som jag ska sälja!
1st vanligt Sidewinder, Som nytt har rullat ca 1,5mil.
1st "ormbo" med spigotar, Fint krom.

Tjena, har du några bilder på sakerna? Vad hade du tänkt dig för pris?
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Hej.
Var ner till Stockholm under veckan & köpte en Katana som hade original motor. Tänkte uppgradera den med standard kittet 1168, RS 36or & export kammar.
För att komma lite billigare undan så tänkte jag köpa begagnade grejer.
Har ringt på en motor som det sitter just dom prylarna på & priset är 8000:-
Vågar man köpa beg grejer eller ska man kanske bara köpa förgasare begagnat & resten nytt?. Vad bör man tänka på?. Enligt säljaren så skulle motorn vara borrad för ca 3 år sen.

/Patrik
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Puttra skrev:
Hej.
Var ner till Stockholm under veckan & köpte en Katana som hade original motor. Tänkte uppgradera den med standard kittet 1168, RS 36or & export kammar.
För att komma lite billigare undan så tänkte jag köpa begagnade grejer.
Har ringt på en motor som det sitter just dom prylarna på & priset är 8000:-
Vågar man köpa beg grejer eller ska man kanske bara köpa förgasare begagnat & resten nytt?. Vad bör man tänka på?. Enligt säljaren så skulle motorn vara borrad för ca 3 år sen.

/Patrik

Grattis!
Vad annat är redan gjort på din hoj? Om den redan är borrad så borde det ju vara lita annat gjort också :) Hur pass original är den i övrigt? Lägg upp någon bild på om du har vet ja! Är det en "svensk" 82:a?
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Katana org skrev:
Grattis!
Vad annat är redan gjort på din hoj? Om den redan är borrad så borde det ju vara lita annat gjort också :) Hur pass original är den i övrigt? Lägg upp någon bild på om du har vet ja! Är det en "svensk" 82:a?
Det finns också en tråd på forumet med bilder på katana cyklar. Dock så har det inte hänt så mycket där se i julas. :tomten Ska försöka lägga in en bild på min cykel med den dagen då jag fattar mig på den här datorn. :kocko :huvet :va :6surkart
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Tjena Puttra, köpte du katanan med de breda fälgarna på Blocket.se? han va från solna eller nåt. Den såg väl ganska ok ut faktiskt.

Hur får man reda på om min Katana är numrerad?
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Katana org skrev:
Grattis!
Vad annat är redan gjort på din hoj? Om den redan är borrad så borde det ju vara lita annat gjort också :) Hur pass original är den i övrigt? Lägg upp någon bild på om du har vet ja! Är det en "svensk" 82:a?

Motorn är helt orginal ska dock vara genomgången & ihopsatt av Pro Street MC i Stockholm. Ska vara ny kamkedja,spännare samt starkare koppling i den. Hjul & framgaffel är från 1100R tror jag?, inte riktigt säker men framskärmen & bromsoken ser ut som de gjorde på min gamla 88ans 1100R cykel. Tyvärr är det inte en "svensk" utan det är den med blått streck över tanken & svarta motorn. Ska försköka lägga upp en bild när jag kommit så långt i utvecklingen :confused:
 

Bifogat

  • 1.bmp
    98.8 KB · Visningar: 88

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Puttra skrev:
Motorn är helt orginal ska dock vara genomgången & ihopsatt av Pro Street MC i Stockholm. Ska vara ny kamkedja,spännare samt starkare koppling i den. Hjul & framgaffel är från 1100R tror jag?, inte riktigt säker men framskärmen & bromsoken ser ut som de gjorde på min gamla 88ans 1100R cykel. Tyvärr är det inte en "svensk" utan det är den med blått streck över tanken & svarta motorn. Ska försköka lägga upp en bild när jag kommit så långt i utvecklingen :confused:

Det där med svensk är ju inte hela världen egentligen bara lite kul att försöka bena ut hur många som finns kvar utav dom numrerade 150. Det gör ju inte Katana magiken större menar jag. Finns ju där oavsett ursprung... (Japan?) :) och årsmodell.
Min egen motor är förnärvarande "inlagd" i Västerås :D .Får se vad det mynnar ut i!

man_dizel skrev:
Tjena Puttra, köpte du katanan med de breda fälgarna på Blocket.se? han va från solna eller nåt. Den såg väl ganska ok ut faktiskt.

Hur får man reda på om min Katana är numrerad?

Står i servicehäftet! Eller så har man tur och har originalkåpan kvar med numret på. Annars är den säkert det om det är en svensksåld -82:a i grund och botten. Kgk fick några över!!! till 83:eek:rna(svarta motorn och blå lr röda stripningen, andra fotpnnar) kom till hösten -82, som man reade ut för 39.9k. Dom hade bara numret i servicehäftet.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Katana org skrev:
Det där med svensk är ju inte hela världen egentligen bara lite kul att försöka bena ut hur många som finns kvar utav dom numrerade 150. Det gör ju inte Katana magiken större menar jag. Finns ju där oavsett ursprung... (Japan?) :) och årsmodell.
Min egen motor är förnärvarande "inlagd" i Västerås :D .Får se vad det mynnar ut i!



Står i servicehäftet! Eller så har man tur och har originalkåpan kvar med numret på. Annars är den säkert det om det är en svensksåld -82:a i grund och botten. Kgk fick några över!!! till 83:eek:rna(svarta motorn och blå lr röda stripningen, andra fotpnnar) kom till hösten -82, som man reade ut för 39.9k. Dom hade bara numret i servicehäftet.

Ja men min e svensksåld -82a, men desvärre har jag inte servicehäftet, kan man kanske ta reda på vilket nummer man har via ramnumret och generalagenten kanske? Ska försöka fråga gamla ägaren :) Men du e säker på att det bara finns 150 i sverige?
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Är det någon som har en bra bild på hur nummret ser ut och var exakt det sitter eller någon som kan göra nya dekaler?
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Numrering och antal

KGK har inga uppgifter på "kåp nr" Han som skötte den biten, dokumenterade inte vilken cykel(chassi nr) som fick vilket "kåp nr". Dom tog in 10st katanor från första början som inte blev numrerade. Sedan tog dom in 100st som fick nr (1-100). Dom tog slut så dom tog in 50st till och dom fick också nr (101-150). 1983 tog dom in 30st "blåa" och 3st "röda" som inte blev numrerade. Det är vad jag har för mej vad KGK har tagit in i sverige. Sen finns det ju några privat import på de.
Om det står nått nr i "service boken" vet jag inte (har ingen) Men det står inget i "owner`s manual" (den har jag)
 
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
KatanaKurre skrev:
KGK har inga uppgifter på "kåp nr" Han som skötte den biten, dokumenterade inte vilken cykel(chassi nr) som fick vilket "kåp nr". Dom tog in 10st katanor från första början som inte blev numrerade. Sedan tog dom in 100st som fick nr (1-100). Dom tog slut så dom tog in 50st till och dom fick också nr (101-150). 1983 tog dom in 30st "blåa" och 3st "röda" som inte blev numrerade. Det är vad jag har för mej vad KGK har tagit in i sverige. Sen finns det ju några privat import på de.
Om det står nått nr i "service boken" vet jag inte (har ingen) Men det står inget i "owner`s manual" (den har jag)

känner du till någon reparationshandbok till Katanor i elektronisk form? Fan det hade varit till hjälp när jag håller på och strippar av MC för lackering. :)
 

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
KatanaKurre skrev:
KGK har inga uppgifter på "kåp nr" Han som skötte den biten, dokumenterade inte vilken cykel(chassi nr) som fick vilket "kåp nr". Dom tog in 10st katanor från första början som inte blev numrerade. Sedan tog dom in 100st som fick nr (1-100). Dom tog slut så dom tog in 50st till och dom fick också nr (101-150). 1983 tog dom in 30st "blåa" och 3st "röda" som inte blev numrerade. Det är vad jag har för mej vad KGK har tagit in i sverige. Sen finns det ju några privat import på de.
Om det står nått nr i "service boken" vet jag inte (har ingen) Men det står inget i "owner`s manual" (den har jag)

Jag har ditskrivet Katana nr:124 i mitt servicehäfte, vill minnas att det var på liknande sätt senast hösten -82. Kommer ju inte ihåg med säkerhet vilket nr den hade bara, tror att det var 090 någonting, och inga bra bilder har jag heller :huvet Den jag köpte då var ju som jag kommer ihåg det numrerad men utan dekaler! Dom reades ju på hösten för att bereda plats för 83:an(förmodligen). Fick i alla fall spegeln och skinnställsjackan på köpet. Används fortfarande :) Någon som ägt en Katana med reg nr: DWZ467? Var nr:et på min första 82:a. Försvann ur rullorna ngn gång -85... En kul detalj som jag upptäckte nu, är att den jag nu äger har motor nr: 148083 och reg nr: som börjar på G. Och den jag ägt hade motor nr: 148075 och reg nr: står ju här ovan. Och G-maskinen är ursprungs såld i April -82.
Vad det gäller siffrorna så har ju Grundaren till den här tråden fotokunskaper nog att kunna leverera.. Eller hur Henrik?

/Uffe
 
Last edited:

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Åsell skrev:
Finns det någon som är sugen på ett eller två V&H Sidewindersystem
till sin Gsx/Katana???

Har två system som jag ska sälja!
1st vanligt Sidewinder, Som nytt har rullat ca 1,5mil.
1st "ormbo" med spigotar, Fint krom.


Har precis sålt det "vanliga" Sidewindersystemet.... :)
Så nu finns bara "ormboet" kvar..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top