Katana och GSX 1100-tråden

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
lill-danne skrev:
2120781 Kan ett gammalt batteri som är fulladdat ändå vara i dålig kondition och därför inte vilja ge tillräckligt med ström? Jag har ju mätt upp det och späningen ligger på 12,7 v.

Det kan vara så att batteriet är i bra form, men att du har låg spänning fram till tändspolarna.

Det är inte helt ovanligt att det blir spänningsfall när hojen har några år på nacken och det
är inget man märker förrän det börjar bli problem med gnistan. Strömmen till spolarna går både
genom tändningslåset och dödarknappen på styret.

En teori är att gnistan är så svag att den inte antänder den feta blandningen du får vid chokning,
men att det går bra med startgasen som är mer lättantändlig.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
På min 1168:a -83 satt det 34 mm fuggar från från en 750R -85 :a monterade med 130 munstycken + separata luftfilter.
Nån som har erfarenhet av detta.
Nu är man novis igen. :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Turbohojar med CV34 brukar hamna på #130 på huvudmunstycket, låter lite lagom åt feta hållet för din hoj.

Katanapilot skrev:
2123816 På min 1168:a -83 satt det 34 mm fuggar från från en 750R -85 :a monterade med 130 munstycken + separata luftfilter.
Nån som har erfarenhet av detta.
Nu är man novis igen. :)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
andersbrink skrev:
2124185 Turbohojar med CV34 brukar hamna på #130 på huvudmunstycket, låter lite lagom åt feta hållet för din hoj.

Vad kul att HM Brink är med i leken...
Har en liknande fråga, väntar på en motor från MS. Den kommer specad såhär, 1168 "streetportning" 28,5 insug modified kammar, vet ej fabrikat men vad jag sett så handlar dom ju mest med WebCam så jag förmodar att det är dylika. Har en RS38:a rad som jag tänkt använda, dom är bestyckade med 135 och 17,5 piloter, koniska filter. Kör megafon på andra sidan. Till frågan då, förslag på vettig bestyckning till att börja med? Kommer även byta tändning ink spolar och kablage till Dyna 2k btw.

/Uffe

Inget är som väntans tider, men f..n vilken tid det tar....... :4skrika
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Så speciellt HM är man inte när man knappt orkar mecka själv längre... 1168'an med 28.5 på insug med RS38 blir lite i största laget, 135 kanske är lite i klenaste laget, jag tror att Lambda säger 137.5 eller 140 med megafon. Jag sätter en kopp kaffe på 137.5. :D

Katana org skrev:
Till frågan då, förslag på vettig bestyckning till att börja med?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
andersbrink skrev:
2125309 Så speciellt HM är man inte när man knappt orkar mecka själv längre... 1168'an med 28.5 på insug med RS38 blir lite i största laget, 135 kanske är lite i klenaste laget, jag tror att Lambda säger 137.5 eller 140 med megafon. Jag sätter en kopp kaffe på 137.5. :D

För stora förgasare och för små(båda?)munstycken :va . Ja ja skruvar väl ihop grejerna, då jag väl får hem motorn och åker till Schneiders lr så, dom har kanske bryggare där.

Tack för tipset :Bugar

/Uffe
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Japanska

Kan någon tyda vad det står på min tank, kanske katana83?
 

Bifogat

  • 164_6487.JPG
    164_6487.JPG
    28.7 KB · Visningar: 101

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Framtids fråga?

Finns det ngn gaffel, typ F lr Bandit som passar rakt av på Katanan. Bromsar likaså. Inklusive skivor. Alltså ngt modernare grejer utan att man petar på originallooken.

/Uffe
 

Fighterized

Dumfödd
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Varierar
Hoj
zx7r
Katanapilot skrev:
2119285 Blev visst med hoj!!!!!!!!!!!
Brorsan och jag har köpt varsin -83:a
Han turbo
:yoparty
Jag bigbore :tungan


Tuffa hojar! Har du något hum om effekt på turbohojen? Vad plockar man ut ur en orörd 1100 egentligen? (förutom kompsänkt då)
 

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
Landskrona
Hoj
Moto Martin, Katana
Strax dax för provtur :tomten
 

Bifogat

  • Katana10.jpg
    Katana10.jpg
    47 KB · Visningar: 150
  • Katana12.jpg
    Katana12.jpg
    53.6 KB · Visningar: 157
  • Katana13.jpg
    Katana13.jpg
    47.2 KB · Visningar: 168
  • Katana11.jpg
    Katana11.jpg
    53.3 KB · Visningar: 163

gixxertompa

villa,volvo,vovve
Gick med
9 Feb 2006
Ort
KALMAR
Hoj
en gixxer m fyra tassar, gixxer 1100R-Turbo. gixxer 7/11 streetfighter.GSX 1100E-Turbo, RG 50. nån kina leksak m
Katanapilot skrev:
2136247 Imponerande vackert,men :7peta ett fel :tungan
nu ska du int va sån brossan :fatta! var å en gör som dom vill :FU
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Aaaahhh, skitsexigt, nu har jag ytterligare anledning att hälsa på dig igen !! :tummenupp
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
lill-danne skrev:
2121375 OK allihop. Tack för förslagen, nu ska här hem och testas! Jag återkommer med rapport efter helgen.

/Danne

En liten update (om nu någon bryr sig... :rolleyes: ):

Hojeländet startar numera snällt om jag har halv-choke och pyttegas. Lite varmkörning och den är glad och trevlig. Nej, jag har inte gjort något mer än det gamla vanliga: skruva ur tändstiften och inse att de ser bra ut med bra färg och elektrodavstånd. Sedan sätta tillbaks dem. Ger man den ingen gas eller ingen choke så trilskas den, men nu vet jag ju hur jag ska göra. Lite samma känsla som när man var liten och skruvade isär sin bandare/radio/freestyle för att se vad det var för fel på den. Naturligtvis hittade man ingenting så man skruvade ihop den igen och då funkade den. Jag tror att jag nöjer mig såhär! Min professionella bedömning är att det behövdes lite kärlek :pannkyss för att vi skulle bli kompisar. Det är ju iofs inte så konstigt med tanke på att i höstas kände vi knappt varandra och under vintern har vissa av oss varit tvungna att stå alldeles ensamna i garaget...

Tack allihopa för alla råd och förslag! :Bugar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
lill-danne skrev:
2137355 En liten update (om nu någon bryr sig... :rolleyes: ):

Hojeländet startar numera snällt om jag har halv-choke och pyttegas. Lite varmkörning och den är glad och trevlig. Nej, jag har inte gjort något mer än det gamla vanliga: skruva ur tändstiften och inse att de ser bra ut med bra färg och elektrodavstånd. Sedan sätta tillbaks dem. Ger man den ingen gas eller ingen choke så trilskas den, men nu vet jag ju hur jag ska göra. Lite samma känsla som när man var liten och skruvade isär sin bandare/radio/freestyle för att se vad det var för fel på den. Naturligtvis hittade man ingenting så man skruvade ihop den igen och då funkade den. Jag tror att jag nöjer mig såhär! Min professionella bedömning är att det behövdes lite kärlek :pannkyss för att vi skulle bli kompisar. Det är ju iofs inte så konstigt med tanke på att i höstas kände vi knappt varandra och under vintern har vissa av oss varit tvungna att stå alldeles ensamna i garaget...

Tack allihopa för alla råd och förslag! :Bugar


Liten fråga bara, har du gjort rent förgasarna? Den borde ju strta med enbart choke, i lagom dos förståss :banana

/Uffe
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top