Katana och GSX 1100-tråden

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
GranpáOnWheels skrev:
2434953 Nån som bytt system och råkar ha en CDI-Box till GSX 1100es -84 liggande??

Du kan bruke en CDI box fra en GSXR750 85-87 eller fra en GSXR1100 86-88.

med 750 boksen får du en varvtalstop på 12000?
Med 1100R får du 10800.

OBS Du må bytte litt på ledningene inn og ut på boksen.
Hvis noen vil kan jeg finne frem mine gamle papirer om dette ( har kjørt med dette selv så det funker ).
 

GranpáOnWheels

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Stockholm City (Koh Samui)
Hoj
GSX1230ES +risig TransAlp
Yngve skrev:
2475302 Du kan bruke en CDI box fra en GSXR750 85-87 eller fra en GSXR1100 86-88.

med 750 boksen får du en varvtalstop på 12000?
Med 1100R får du 10800.

OBS Du må bytte litt på ledningene inn og ut på boksen.
Hvis noen vil kan jeg finne frem mine gamle papirer om dette ( har kjørt med dette selv så det funker ).

Tack!! Bra att veta! Jag har hittat en som jag kör med nu - men vad jag förstått så är livslängden inte så lång på dom... så då vet jag till nästa krasch :)
/Björn
 

GranpáOnWheels

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Stockholm City (Koh Samui)
Hoj
GSX1230ES +risig TransAlp
Underbart är kort!

-Tidig söndagsförmiddag, 18 grader och solen har precis hunnit torka bort nattens dagg från vägbanorna. Bildrullarna ligger fortfarande bakis i nån soffa och lämnar vägarna fria för oss konnäsörer som gett oss ut just av den anledningen - kort sagt; livet leker.
Efter att ha tagit mig ut från stan på lite småvägar via Svinninge - Brottby - Stångberga bestämmer jag mig förr att ta motorvägen en bit för att snabbare komma upp till mina favoritvägar uppe vid Älmsta, Hallstavik, Harg.
Med lite hjälp av ett vintage V&H får jag rad-4:an att yla gudomligt när jag lägger mig på 8500-9000 varv och flyter fram genom dom lätta böjarna på den 2-filiga körbanan..... får 2:ans vevstake för sig att gå i pension - med omedelbar verkan!
Jag har inte stoppat in huvudet och tittat efter ännu, så jag vet inte exakt vad som hänt - men storleken på hålet i motorn är av den kalibern att det väl endast kommer att överträffas av det i plånboken.
Jag har heller inte hunnit tagit ställning till om det blir slakt, och försäljning av delar - eller ny motor och uppbyggnad.
Till att börja med skulle jag dock vilja veta vad som finns i gömmorna hos er här på tråden... finns det kanske nån kul motor till salu??
Hör gärna av er om ni har kul delar och/eller idéer!
/Björn
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
GranpáOnWheels skrev:
2484479 -Tidig söndagsförmiddag, 18 grader och solen har precis hunnit torka bort nattens dagg från vägbanorna. Bildrullarna ligger fortfarande bakis i nån soffa och lämnar vägarna fria för oss konnäsörer som gett oss ut just av den anledningen - kort sagt; livet leker.
Efter att ha tagit mig ut från stan på lite småvägar via Svinninge - Brottby - Stångberga bestämmer jag mig förr att ta motorvägen en bit för att snabbare komma upp till mina favoritvägar uppe vid Älmsta, Hallstavik, Harg.
Med lite hjälp av ett vintage V&H får jag rad-4:an att yla gudomligt när jag lägger mig på 8500-9000 varv och flyter fram genom dom lätta böjarna på den 2-filiga körbanan..... får 2:ans vevstake för sig att gå i pension - med omedelbar verkan!
Jag har inte stoppat in huvudet och tittat efter ännu, så jag vet inte exakt vad som hänt - men storleken på hålet i motorn är av den kalibern att det väl endast kommer att överträffas av det i plånboken.
Jag har heller inte hunnit tagit ställning till om det blir slakt, och försäljning av delar - eller ny motor och uppbyggnad.
Till att börja med skulle jag dock vilja veta vad som finns i gömmorna hos er här på tråden... finns det kanske nån kul motor till salu??
Hör gärna av er om ni har kul delar och/eller idéer!
/Björn

Aj f..n men säsongen är ju nästan slut iaf. Kul motorer dyker ju upp mellan varven så det är ju bara o hålla utkik på Blocket lr E-bay. Men vad jag förstår så är det "bara" underdelen som gett upp?

/Uffe
 

GranpáOnWheels

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Stockholm City (Koh Samui)
Hoj
GSX1230ES +risig TransAlp
Katana org skrev:
2484509 Aj f..n men säsongen är ju nästan slut iaf. Kul motorer dyker ju upp mellan varven så det är ju bara o hålla utkik på Blocket lr E-bay. Men vad jag förstår så är det "bara" underdelen som gett upp?

/Uffe

Du och jag får väl dammsuga marknaden på "old school" grejer i vinter :)
/Björn
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
GranpáOnWheels skrev:
2484538 Du och jag får väl dammsuga marknaden på "old school" grejer i vinter :)
/Björn

Ja, som tur är så konkurerar vi ju inte:tummenupp
Tipsar om jag ser ngt.
Du kan ju börja med att höra efter vad H.Roos har hemma. Om det nu är en "kul" motor du söker.
/Uffe
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Nästa generation!!!

Gixxer 1000 motor!
1986 D Reg SUZUKI GSX1100 EFE ULTIMATE STREETBIKE GSXR1000K4 ENGINE FITTED, 1100cc
YELLOW AND BLACK, MOT-07-2007. CASH EITHER WAY, CREDIT OR DEBIT CARDS WELCOME, Established 25 years, ONE FOR THE COLLECTION, PART EXCHANGE WELCOME, WILL HOLD ON SMALL DEPOSIT. FAR TO MANY EXTRAS FITTED TO THIS LITTLE BEAUTY, THIS IS A ONE OFF MACHINED BIKE HAS TO BE SEEN AND RIDDEN TO APPRECIATE, FRAME STANDARD GSX1100EFE CUT AND MODIFIED TO TAKE GSXR1000K4 ENGINE, FRONTEND COMPLETE GSXR1000K4 OHLINS INTERNALS, GSXR1000K4 SWITCHS, IGINITION RACE TYPE KEYLESS SWITCH, ENGINE GSXR1000K4 DYNO AT 154 BHP, TANK MODIFIED FOR FUEL PUMP, REAR END COMPLETE GSXR1000K4 + WAVEY REAR DISC, BRAND NEW REAR SHOCK, ETC, ETC, ETC,
 

Bifogat

  • media_002.jpg
    media_002.jpg
    69 KB · Visningar: 156

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Katanapilot skrev:
2507307 Gixxer 1000 motor!
1986 D Reg SUZUKI GSX1100 EFE ULTIMATE STREETBIKE GSXR1000K4 ENGINE FITTED, 1100cc
YELLOW AND BLACK, MOT-07-2007. CASH EITHER WAY, CREDIT OR DEBIT CARDS WELCOME, Established 25 years, ONE FOR THE COLLECTION, PART EXCHANGE WELCOME, WILL HOLD ON SMALL DEPOSIT. FAR TO MANY EXTRAS FITTED TO THIS LITTLE BEAUTY, THIS IS A ONE OFF MACHINED BIKE HAS TO BE SEEN AND RIDDEN TO APPRECIATE, FRAME STANDARD GSX1100EFE CUT AND MODIFIED TO TAKE GSXR1000K4 ENGINE, FRONTEND COMPLETE GSXR1000K4 OHLINS INTERNALS, GSXR1000K4 SWITCHS, IGINITION RACE TYPE KEYLESS SWITCH, ENGINE GSXR1000K4 DYNO AT 154 BHP, TANK MODIFIED FOR FUEL PUMP, REAR END COMPLETE GSXR1000K4 + WAVEY REAR DISC, BRAND NEW REAR SHOCK, ETC, ETC, ETC,

Coool:tummenupp

/Uffe
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det är tjejens övningshoj... riktigt rolig att kasta runt i kurvorna faktiskt.
Annars händer det inte mkt då huset håller på att fyllas med hennes grejer, jag som tyckte att jag hade mycket saker... :jisses
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Yngve skrev:
2475302 Du kan bruke en CDI box fra en GSXR750 85-87 eller fra en GSXR1100 86-88.

med 750 boksen får du en varvtalstop på 12000?
Med 1100R får du 10800.

OBS Du må bytte litt på ledningene inn og ut på boksen.
Hvis noen vil kan jeg finne frem mine gamle papirer om dette ( har kjørt med dette selv så det funker ).

Detta är intressant information. Dela gärna med dig av dina gamla anteckningar. :tummenupp
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Har alla gått i idé eller? Ingen pratar. :)

Lite ensamt här faktiskt. loggar in md jämna mellanrum men hittar inget intressant att läsa. :) E det dags att serva hojarna kanske?
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
man_dizel skrev:
2551958 Lite ensamt här faktiskt. loggar in md jämna mellanrum men hittar inget intressant att läsa. :) E det dags att serva hojarna kanske?
Tänkte På samma sak. Om någon hade dött eller.:hej
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
smen skrev:
2553537 Tänkte På samma sak. Om någon hade dött eller.:hej
aja, då har vi väl hela katana forumet för oss själva då :) Jag gjorde precis plats för hojen i garaget, Sitter o funderar om jag ska ha underhållsladdaren på hela tiden eller inte. Någon som vet om man kan koppla 3 hojar på samma underhållsladdare utan att något går söndeR? ja, jag vet, tycker det är onödigt att inhandla 3 laddare. :tungan
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Jag kör min CETEC året runt, funkar kanon!
Katana-Mannen


man_dizel skrev:
2554368 aja, då har vi väl hela katana forumet för oss själva då :) Jag gjorde precis plats för hojen i garaget, Sitter o funderar om jag ska ha underhållsladdaren på hela tiden eller inte. Någon som vet om man kan koppla 3 hojar på samma underhållsladdare utan att något går söndeR? ja, jag vet, tycker det är onödigt att inhandla 3 laddare. :tungan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top