Katana och GSX 1100-tråden

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
............på väg till styska katträffen då stoppade jag i falkenberg och RG mätte trycket åt mig, då var det ok enligt honom.

Du verkar vara om dig och kring dig med katanan.
Finns det några katana träffar i sverige eller är det ett utdöende släkte :yoparty

Är träffen i Tyskland stor :va
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Ni som kör med individuella luftfilter, har Ni satt fast förgasarna på något mer sätt än bara i insugsgummit? Orginal sitter dom fast mellan insugsgummitgummit och i luftburken va?
Bygga någon typ av stag som man fäster i toplockskruvarna kanske..?

// Linus
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Ni som kör med individuella luftfilter, har Ni satt fast förgasarna på något mer sätt än bara i insugsgummit? Orginal sitter dom fast mellan insugsgummitgummit och i luftburken va?
Bygga någon typ av stag som man fäster i toplockskruvarna kanske..?

// Linus

Vet inte om vad du har för hoj men på gammel gsx:erna och på R hojarna sätter man "bara" fast förgasarna i insugningsgummina.
Klart att det är mera seriöst att montera ett stag eller liknande för att avlasta.
På katanan så satte man ju på "smottis förgasare" och då fick dom KN filter alt VH filter i bak och så toppade man med att låsa fast det jättestora bygel låset över insugningsgummina, men det var innan skivbromslåset gjorde genombrott.
visst bär det, men hoppa över låset :D
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
hejsan,
vi var två katanor som åkte dit (det blev ju hyrbil från halmstad där min oljelampa började lysa kl 10 på fredagkvällen...) förutom oss var det ca 50 hojar på samma träff, himla kul, enbart katanor, vi fick alla fall pris för "längst resa" till träffen. De kör denna träff 2ggr om året, lärde känna dem i tyska katanaklubben som arrengerar träffen, så det kanske är dags igenom om något år att besöka dem.

dåligt med sådana i sverige, brukar väl finnas minst en på varje hojträff :)


/Katana-Mannen

Du verkar vara om dig och kring dig med katanan.
Finns det några katana träffar i sverige eller är det ett utdöende släkte :yoparty

Är träffen i Tyskland stor :va
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
hejsan,
vi var två katanor som åkte dit (det blev ju hyrbil från halmstad där min oljelampa började lysa kl 10 på fredagkvällen...) förutom oss var det ca 50 hojar på samma träff, himla kul, enbart katanor, vi fick alla fall pris för "längst resa" till träffen. De kör denna träff 2ggr om året, lärde känna dem i tyska katanaklubben som arrengerar träffen, så det kanske är dags igenom om något år att besöka dem.

dåligt med sådana i sverige, brukar väl finnas minst en på varje hojträff :)


/Katana-Mannen

:yoparty Häftigt :yoparty
Jag tycker mig aldrig se någon typ av katana träff utan det blir väl när man ser en annan som det parkeras intill.
Vi allihopa verkar ha en bra nivå på erfarenheter ang katanor så det skulle ju vara kul att träffas.
Nu håller jag givetvis på med ett annat projekt där tid och pengarna fungerar som bra bromklossar :D
Men det skulle som sagt vara kul att se er andra någongång och det lär vi ju kanske göra om man får tro dina planer med din katana :tummenupp
 

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Katana 1100
Byta oljefilter med ormbo?

Hallå alla!

Någon som kan svara på om man kan byta oljefiltret utan att plocka bort ormboet? Har inte hojen hemma och skulle vilja veta innan jag ger mig av till förvaringsplatsen.

Som alltid, tacksam för svar!
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det finns några varianter på ormbon, en bild underlättar nog.
FYI har jag inte bytt filter då mitt ormbo varit monterat, men det går alldeles utmärkt med mitt V&H megafon på plats, borde mao funka bättre med ormbo då dessa oftast kröker sig längre från blocket.

EDIT
Litet tips:
Mekonomen säljer K&N oljefilter till dinosaurierna för 88:- och då ingår den där obskyra o-ringen !!
K&N-nr: KN-133
/EDIT
 
Last edited:

Smajjk

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Lund
Hoj
690 duke
Hallå hallå!
Igår köpte jag mig en katana. Det är 750 varianten av årsmodell -81 importerad från Tyskland ganska nyligen. Den är i stort sett orginal och jag undrar vad som kan behöva göras i serviceväg? Jag har ingen historik över huvudtaget... Byta olja och filter tänkte jag i alla fall göra. Nån som vet hur mycket olja den rymmer? Tänkte åka ner till Lund på fredag så alla tips på vad man kan titta lite extra på för att få en lyckad långtur tas tacksamt emot :)
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Hallå hallå!
Igår köpte jag mig en katana. Det är 750 varianten av årsmodell -81 importerad från Tyskland ganska nyligen. Den är i stort sett orginal och jag undrar vad som kan behöva göras i serviceväg? Jag har ingen historik över huvudtaget... Byta olja och filter tänkte jag i alla fall göra. Nån som vet hur mycket olja den rymmer? Tänkte åka ner till Lund på fredag så alla tips på vad man kan titta lite extra på för att få en lyckad långtur tas tacksamt emot :)

mängden står precis vid oljepåfyllningslocket.
Tror det var 3,6l (eller så är det på "R:en"), men som sagt så står det.
 

Smajjk

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Lund
Hoj
690 duke
Ok. tackar nu är olja och filter bytt! Bara två frågor till nu innan de bär av på långtur! Är det någon som vet ungefärlig bränsleförbrukning landsvägskörning på en sån här gammal maskin (750 cc , 5-växlad)? Och däcktrycket känns som det är lite snålt just nu.... Fram sitter det ett 100/90-19 däck och bak ett 120/90-18? Jättetacksam för svar :)
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Hej

Har ju gammla gsx750 fuggar på min gsx1100 -80 (helt org motor) och undrar om någon har lite koll på om org. bestyckningen på fuggarna, funkar bra, hyffsat eller helt åt h*lvtet till min motor..? Ska tillägga att jag har DNA öppna filter...

MVH Linus
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
är det någon som vet vilka modifikationer som är nödvändiga för att ef toppen ska passa gsx 1100 motorer mellan 80-83. ??
 

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Undrar om det är någon som kan tipsa om var jag kan få tag på vänster motorkåpa till min katana (motorn är från en 1100 E -84), en startmotor till samma motor och om det finns instrument med fungerande varvräknare eller någon som kan reparera?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Undrar om det är någon som kan tipsa om var jag kan få tag på vänster motorkåpa till min katana (motorn är från en 1100 E -84), en startmotor till samma motor och om det finns instrument med fungerande varvräknare eller någon som kan reparera?

E-bay är ett ställe man kan fynda på, bilderna ljuger ofta en del dock... inte med mening givetvis men ofta så är ju bilderna inget vidare.
Eller gör som jag, kolla reservdelsnummer här http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm och beställ sedan här GTReiner1@aol.com(hälsa från mig:) ) , halva priset mot Svedala och ibland mer. Ett riktmärke är $-priset på Alpha siten + lite till:tummenupp
Instrument har jag för mig att Roger hade ett till salu för en tid sedan. Har ett kraschat som behöver viss översyn... som jag inte bestämt än om jag tänker göra själv....?

/Uffe
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
äntligen!!!!!!!!!

Nu e provstarten gjord den small igång direkt efter 7 års vila!!
1570cc låter bra med raka rör i källarn!!!!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :) :) :) :) :)
Nu ska bara kedjan skarvas ihop å däck inhandlas å lite små detaljer monteras.
Nu väntar jag bara på katana 1428 dån från lövudden (ronny)!?!?

//Tommy
 
Last edited:

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Man får gratulera Tommy!! Måste varit underbart att höra den mullra igen. Startade själv min förra helgen efter 2 år under täcket. Raka rör och 4 cementväggar är rena kärleken att lyssna på ;) // Ante
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Man får gratulera Tommy!! Måste varit underbart att höra den mullra igen. Startade själv min förra helgen efter 2 år under täcket. Raka rör och 4 cementväggar är rena kärleken att lyssna på ;) // Ante

Ja nu ser jag bara fram mot att provköra!!!
Kul att du fått i gång katanan har du fått toppen tät??
Du e välkommen på fika om du kommer till hem stan nått i sommar med eller utan katana!!

Mvh Tommy
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top