Katana och GSX 1100-tråden

Pielstick

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Eksjö
Hoj
GSX1100E -83
Hejsan.

Läst igenom hela tråden (phu), hittat mycket intressant information, tack alla!

Var hittar jag oljepumpsdrev från GSX750 alternativt Highflow(samma?)?

Har köpt en GSX1100E -83 nyligen och insett, efter läsning av vad som skrivits här, oljeflödet inte är det bästa standard. (Tycker turbo verkar intressant)

EDIT: Hittade på www.schnitzracing.com
Finns det något svenskt alternativ?
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Hejsan.

Läst igenom hela tråden (phu), hittat mycket intressant information, tack alla!

Var hittar jag oljepumpsdrev från GSX750 alternativt Highflow(samma?)?

Prova att ring till mcxpress och Erik Marklund är ett alternativ.:tummenupp
 

Pielstick

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Eksjö
Hoj
GSX1100E -83
Tackar Smen.
Mejlade mc-xpress med just denna fråga för några dagar sedan, inget svar.
Men ska testa ringa så fort jag får chans.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tror att dessa nummer ska stämma:
Pump gear no 16331-45000
Drive gear no 16321-45002
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
DET var inte igår !! :)
Hur leker livet med dig nuförtiden ??

Hej själv,

Trevligt att höra ifrån dig, som du vet har jag efter hustruns MC-olycka sålt GSX:en till en bekant, har därefter brottats med mig själv fram och tillbaka om jag ska köra mer över huvud taget.

Hur som helst så köpte jag till slut en Ducati Monster S4R -07 som jag fick förra torsdagen.

Var ut förra helgen och åkte för första gången sen september 2005, med lite blandade känslor, men risken finns nog att vi ses i Sigtuna fram över..
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Imorrn em kanske ?
Förutom att fixa med hemmet har jag skruvat o lött blinkers ett par kvällar, inget hojåka på bra länge nu...
Bra sugen, just därför lär det väl regna :gnissla

Granpá och Chrille kanske har möjlighet också ?
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
Imorrn em kanske ?
Förutom att fixa med hemmet har jag skruvat o lött blinkers ett par kvällar, inget hojåka på bra länge nu...
Bra sugen, just därför lär det väl regna :gnissla

Granpá och Chrille kanske har möjlighet också ?

Om det inte regnar, så passar det mig.:tummenupp
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Hallo Smen! Vi har besøk av en Katana egare fra Gallivare med en 1570cc svag motor. Skal hilse så mye!
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Hallo Smen! Vi har besøk av en Katana egare fra Gallivare med en 1570cc svag motor. Skal hilse så mye!

Ryktet går här nere i Sjöbo att det är en Katana på rymmen uppe i norr. Senast han sågs var när han passerade riksgränsen med ett leende som en alligator. :hojsmilie Vi i Sjöbo sänder hälsningen tillbaka och önskar er lycka till med ert projekt.:tummenupp
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Imorrn em kanske ?
Förutom att fixa med hemmet har jag skruvat o lött blinkers ett par kvällar, inget hojåka på bra länge nu...
Bra sugen, just därför lär det väl regna :gnissla

Granpá och Chrille kanske har möjlighet också ?

Tyvärr, prioriterar att vara med min son. Dessutom ligger stötdämparen i bilen för att framöver bli bytt mot ett lite mer exotiskt alternativ...

En ny kille i gamet, Huge747, aka Henrik har haft sin hoj hos mig för lite översyn. Ny och ny förresten, han kan berätta själv. Återfallen kille då div 747:eek:r och MD81:eek:r inte accelererar som en GSX...han är chaufför på dessa kärror. Tills han kommer själv och säger hej så säger jag: Välkommen! (tillbaka)...:yoparty
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Då är Huge747 lika välkommen som andra GSX:are på en söndagstur till Sigtuna el Vaxholm imorrn... !

Finns det några intressenter ??:hej
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Då är Huge747 lika välkommen som andra GSX:are på en söndagstur till Sigtuna el Vaxholm imorrn... !

Finns det några intressenter ??:hej


JAG!
Fast jag har ju bara en ram med ditsatt sving att åka på än...:gnissla

Får helt enkelt återkomma framöver:)


är ju iaf äntligen på G:yoparty

/Uffe
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Blev ramen bra efter förstärkning och vad du nu fick gjort ?
Upp med lite bilder. Man är nyfiken.
Kul att höra att det börjar närma sig start.[/QUOT

Start är väl att ta i men på återmonteringen/skapandet kan jag skriva under på iaf.

Så värst mycket förstärkt är inte gjort hade ett snack med smeden om det och visade på en av dom exmpelbilder som finns om möjliga/troliga förstärkningar som finns att göra. Han dissade dom flesta och menade att skulle man göra ngn ting så är det styrhuvudet som ska förstärkas. och vad det gäller uppstyvning så är att byta ut den veka svingen det i effekt mätt det bästa. Och det är ju gjort.
Har tänkt på det där med bilder, får väl helt enkelt plåta lite vartefter. Har än så länge bara fått dit sving/länkage. Ska med lite tur få hämta fälgarna från lack och få på nya sulor idag. Kan kanske vara bra att dok hur det är gjort till eftervärlden ;)
Är väl knappast den sista som bygger om en Katt!

/Uffe

Ett par hastigt tagna starters... Blev tyvärr inga gummin idag handlarn har ju bara öppet ett par dgr i veckan och Rollers hade redan stängt då jag hade fälgarna i handen. Men det finns ju en massa att göra ändå:)
Väntar på lite motorkåpor o övre styrkronan från "sliperiet", motorfästena från lack osv....
Och som kaka på moset är ju mitt garage mer ett föråd än det förstnämda så några vidare posörbilder är ganska uteslutet.
/Uffe
 

Bifogat

  • Ram 045 (WinCE).jpg
    Ram 045 (WinCE).jpg
    19.4 KB · Visningar: 603
  • Ram 046 (WinCE).jpg
    Ram 046 (WinCE).jpg
    22.3 KB · Visningar: 505
  • Ram 047 (WinCE).jpg
    Ram 047 (WinCE).jpg
    23.1 KB · Visningar: 98
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Säg den lycka som varar! Backjobb på fälgarna. Var ner till SWT för nya gummin i helgen. Upptäckte att fälgarna inte var lackade något vidare. har lämnat dom till Intera nu så får vi se om det blir bättre.

Ska lacka avgassystemet med värmetålig färg då jag får tillbaks det från blässtringen. Behöver man härda den i ugn eller räcker den "naturliga" värmningen om man är försiktig med ytan till en början?
/Uffe
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Säg den lycka som varar! Backjobb på fälgarna. Var ner till SWT för nya gummin i helgen. Upptäckte att fälgarna inte var lackade något vidare. har lämnat dom till Intera nu så får vi se om det blir bättre.

Ska lacka avgassystemet med värmetålig färg då jag får tillbaks det från blässtringen. Behöver man härda den i ugn eller räcker den "naturliga" värmningen om man är försiktig med ytan till en början?
/Uffe
Jag har inte märkt någon större skillnad på den värmetåliga färgen, vare sig fabrikat eller hur den blir behandlad. Jag har provat alla möjliga tips med "härdning" i lagom temperatur mm. Färgen brukar "vitna" rätt snabbt, detta oberoende av fabrikat. På mitt senaste system använder jag vanlig kokt linolja, bara att pensla på lite nytt där det blir risigt så blir det fint igen.
Annars är nog "coating" rätt hållbart http://www.weirdperformance.se/weirdperformance/main.nsf/general/10

/Ingvar
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Säg den lycka som varar! Backjobb på fälgarna. Var ner till SWT för nya gummin i helgen. Upptäckte att fälgarna inte var lackade något vidare. har lämnat dom till Intera nu så får vi se om det blir bättre.
/Uffe

Är det någon speciell kulört du är ute efter på fälgarna.
Jag blästrade mina och lämnade dom till "min lokala" pulverlackare och jag är mer än nöjd med resultatet.
ytan är inte benhård, som många tror, men den är oooootroligt slitstark och det är ju kalas då man skall byta ett par däck och kanske kedja fälgen för nätterna etc, mellan lackningarna.
det kan jag varmt rekommendera och man kan få dom vanligaste färgerna.(själv är jag såld på svart :yoparty )

Nu är jag på gång att lämna ytterligare ett par fälgar till honom för lack.
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Är det någon speciell kulört du är ute efter på fälgarna.
Jag blästrade mina och lämnade dom till "min lokala" pulverlackare och jag är mer än nöjd med resultatet.
ytan är inte benhård, som många tror, men den är oooootroligt slitstark och det är ju kalas då man skall byta ett par däck och kanske kedja fälgen för nätterna etc, mellan lackningarna.
det kan jag varmt rekommendera och man kan få dom vanligaste färgerna.(själv är jag såld på svart :yoparty )

Nu är jag på gång att lämna ytterligare ett par fälgar till honom för lack.

vad går det på att pulverlacka ett par fälgar mvh jannis
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top