Hallå! Finns denna celebritet kvar? (Hojen alltså!)
Henrik Har hört rykten om att den är kvar i hans ägo. Som sagt bara rykten vet ej.
Då funkar dom till mina 50mm mao, du har inget mer ärende till Dalhem
/U
Hallå! Finns denna celebritet kvar? (Hojen alltså!)
Henrik
Jag ska beställa sockar från Dalhem Uffe...
// Henrik
Finns det någon som har ett baklyse hus alltså själva baklyset (den vita platen) Finns det någon annan modell som har samma baklyse?
Mekade lite på egen hand... Tog isär vänster reglage med blinkers od. Mängder med fjärdrar, kulor och plastdetaljer... Någon som ligger på ett katanareglage?
MVH/HR
Någon som har en bra ide hur jag fixar mitt gängpaj på lämpligaste sätt. Gängpajet är ju naturligtvis till kamöverfallet som sitter under ramen så det är trångt. Jag ska dit med Helicoil hade jag tänkt. Min ide 1= är att ta en borr & försöka borra upp med hjälp av en tång el dyl. Ide 2 känns inte så bra= Ta gängtappen & tvinga ner den i det alldeles för trånga hålet med risk att man spränger godset. Är ju M6 nu men med coilen så ska det upp till M8 för att få ny gänga om jag inte missminner mig. Kanske finns en lång M8 borr att få tag på & då skulle skruvdragaren funka finemang. Har inte lust att lyfta ur för ett attans gängpaj.
/Patrik
Någon som har en bra ide hur jag fixar mitt gängpaj på lämpligaste sätt. Gängpajet är ju naturligtvis till kamöverfallet som sitter under ramen så det är trångt. Jag ska dit med Helicoil hade jag tänkt. Min ide 1= är att ta en borr & försöka borra upp med hjälp av en tång el dyl. Ide 2 känns inte så bra= Ta gängtappen & tvinga ner den i det alldeles för trånga hålet med risk att man spränger godset. Är ju M6 nu men med coilen så ska det upp till M8 för att få ny gänga om jag inte missminner mig. Kanske finns en lång M8 borr att få tag på & då skulle skruvdragaren funka finemang. Har inte lust att lyfta ur för ett attans gängpaj.
/Patrik
Även här gängas det i toppen..
Vill du ha en direktlänk så ser den ut så här:Hej är nybliven katana ägare. Jag undrar hur man hittar den här tråden sen man kommit in på sporthoj. har fått googla mej hit nu.
Vad du än gör så borra inte för M8! Det är typ M7x1mm för M6 insatsgänga
Jag var osäker på storlek. Jag har tillgång till Helicoil på jobbet & då är det ett komlett M6 kit med borr & allt man behöver. Därför visste jag inte riktiga diam. Tror fan jag Helicoilar allt på motorn. Drygt med skruvade motorer med gängpaj lite här & där. Ja det blir väl till att krypa till korset & lyfta ur motorn igen men bättre att få det riktigt nu med nya kammarna än att göra ngt halvdant. Räcker kanske att bulta loss lyfta ur till hälften så man får en vettig borr vinkel.
Även här gängas det i toppen..
Gänga på du , själv startade jag upp maskinen idag . Man glömmer bort hur gott det låter, nu får det gärna bli lite varmare också.
/Ingvar
Trevligt! Man gratulerar! Precis då vårsolen tittade fram. Så nu blir det upp i bänken? Ser fram emot den dagen.. just nu håller jag på att montera inälvorna i rovan.
Stötte på ett litet problem.. Skulle montera den nya lådan men lagret på bilden har ingen låsning och istället för fjäderbrickorna så sitter det en ett shims. Så frågan är vilket spel det bör vara mellan lager och shims? Kan ju inte använda fjäderbrickorna som förmodligen ska ta någon form av rörelse. tips?
/J
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |