Katana och GSX 1100-tråden

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Det verkar som att inte tidtagningen fungerade så bra i Västervik (kanske hände något när bilen körde av)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det verkar som att inte tidtagningen fungerade så bra i Västervik (kanske hände något när bilen körde av)

Precis, det blev alldeles för höga tider:gnissla. Man önskar att det berodde på tidtagningen men tyvärr var det nog handhavandefel av chauffören.

/Ingvar
 
Last edited:

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Tiderna stämmer inte på hemsidan hos dom som hade hand om tidtagningen och på Rabiat Motors hemsida diskuterar dom att flera bilar hade lustiga tider/sluthastighet.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Min tid/hastighet var likvärdig med dom jag fick när jag körde i Bredshult sist, så jag tror inte det var något jätte fel på tidtagningen.

Var finns tiderna ? vilken hemsida
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
www.realrawracing.se

dom kanske blandade ihop höger och vänster körfält för när jag körde mot en bandit så såg både han och jag att jag vann men när vi fick "kvittot" så körde han fortare.
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
www.realrawracing.se

dom kanske blandade ihop höger och vänster körfält för när jag körde mot en bandit så såg både han och jag att jag vann men när vi fick "kvittot" så körde han fortare.

Det kan han göra om han står och sover i starten. :D
Man behöver inte ha högst hastighet och snabbast tid bara för att man är först över linjen.
Kollade ni reaktionstiden?
 
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Last edited:

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
dom var väldigt duktiga på att trimma .Jag tror att ägaren omkom i en mc-olycka för ett antal år sedan det var nog då firman lades ner.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Plastjobb mm..

var ute o letade i förrådet..hittade framlyse , kåpor mm till katanan..

Dock behövs det en del TLC....

Fick oxå 2 paket idag - ett med en kopplingskorg med rakskuret drev , och ett med HD pinnbultar mm:tummenupp

Nu saknas bara vevaxel , vxl låda, cylinder , kammar , förgasare...hmm det va en massa grejor kvar...:va
 

Bifogat

  • DSC00109_2.jpg
    DSC00109_2.jpg
    51.9 KB · Visningar: 52
  • DSC00110.jpg
    DSC00110.jpg
    69.1 KB · Visningar: 49
  • DSC00115.jpg
    DSC00115.jpg
    73.1 KB · Visningar: 50
  • DSC00116.jpg
    DSC00116.jpg
    72.1 KB · Visningar: 58
  • DSC00119.jpg
    DSC00119.jpg
    50 KB · Visningar: 54

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
dom var väldigt duktiga på att trimma .Jag tror att ägaren omkom i en mc-olycka för ett antal år sedan det var nog då firman lades ner.

Jo det kan nog stämma att han omkom i olycka, försökte läsa lite om McKen Racing men hittade typ nada.

Nu har jag hojen hemma alla fall och vips så kunde jga inte hålla fungrarna i styr och kollade topp och förgasare. Men tyckte att cylindrarna såg väldigt små ut (75mm) i diameter, ringde killen jag köpte av och där påstår han att det sitter annan vevaxel i motorn som ger 1380cc.

Alldrig hört talas om att en utbytesvev skall göra så stor cc skillnad, har även heller inte hört talas om någon annan vev än den som normalt sitter på dessa hojar. Någon som kan rätta mig kanske? Annars blir det väl att lämna tillbaka hojen till gamla ägaren. :mad::mad::mad:
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
ringde killen jag köpte av och där påstår han att det sitter annan vevaxel i motorn som ger 1380cc.

Tja det skulle ge en slaglängd på 78mm... Går ju alltid att konvertera till Diesel med en så underkvadratisk maskin:yoparty Skulle isf vara lika låga kolvar som en modern R-maskin för att gå fritt från vevaxeln:rolleyes:
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
http://www.blocket.se/vasternorrland/Gsx_1100__katana_23630171.htm?ca=11&w=3

Kanske kan få den att bli orginal på något billigt sätt. :)

Någon som har info om Mc:Ken Racing trimning som en annan killa annonserat på blocket? Va e det för trimning?


Mc:Ken Racing är som redan sagts en firma som låg i Linköping.Och visst dog han som hade den i en mc-olycka för många år sedan. Men då han var verksam var han en motorguru utan like, flertalet av monsterhojarna som gick på strippen hade han byggt motorerna på. Så är det en motor som han byggt så lär den vara välbyggd, men det är länge sedan den isf byggdes.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jo det kan nog stämma att han omkom i olycka, försökte läsa lite om McKen Racing men hittade typ nada.

Nu har jag hojen hemma alla fall och vips så kunde jga inte hålla fungrarna i styr och kollade topp och förgasare. Men tyckte att cylindrarna såg väldigt små ut (75mm) i diameter, ringde killen jag köpte av och där påstår han att det sitter annan vevaxel i motorn som ger 1380cc.

Alldrig hört talas om att en utbytesvev skall göra så stor cc skillnad, har även heller inte hört talas om någon annan vev än den som normalt sitter på dessa hojar. Någon som kan rätta mig kanske? Annars blir det väl att lämna tillbaka hojen till gamla ägaren. :mad::mad::mad:

Det är ju bara att mäta upp slaglängden, ett skjutmått i tändstifthålet skingrar dimmorna.
Det finns ju axlar att köpa med lite längre slaglängd, kostar dock skjortan. Har dock aldrig hört talas om någon som ökat slaget innan det är maxborrat.

Från Falicon:
222-204 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (66.4MM) $3604.00
222-205 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (68MM) $3604.00
222-206 SUZUKI GS1100 BILLET PROSTOCK CRANK (72.3MM) $3810.00

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top