Katana och GSX 1100-tråden

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nej nej...
Långt bort i nått annat land tyvärr

Men det får man väl ta.
Dom är ju inte dussinvara numera vad jag förstår.
Den ska tom funka men vad gör det när det ändå ska tokpreppas...

Det blev en 84ans cylinderrad inköpt av Sölle.
Den ska maxborras jevlaranamma.:banana

Last edited:

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Får man vara med här på er sida??? Med denna hoj....

Kan det finnas något intresse att köpa en fullt fungerande Funny-bike med 1500 motor o Turbo:Bugar Ja det e ju inte hojen på bilden som jag syftar på nu....

Bifogat

• strippen malmby.jpg
    strippen malmby.jpg
    54.6 KB · Visningar: 78

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Får man vara med här på er sida??? Med denna hoj....

Kan det finnas något intresse att köpa en fullt fungerande Funny-bike med 1500 motor o Turbo:Bugar Ja det e ju inte hojen på bilden som jag syftar på nu....

Här får alla vara med, bara intresset är delat, SUZUKI GSX!

God Jul förresten Gubbar!:tomten

/Uffe

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Jag har en sving och verktygsväskan med alla verktyg i. Lite insugsgummin (40mm). Säker någonting mer, skall titta nästa gång jag är i garaget (om ca 2 veckor). Finns det intresse för någon? Det skall vara den korta svingen från en 1100 -88.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ingen som råkar ha en manuell kamkedjesträckare från APE liggandes hemma? Skulle ha haft tag i en. Ids dock inte beställa hem en från USA eller England (eller Motospeed).

Sen hade jag tänkt passa på att fråga om nån är sugen på att köpa en brygga med CV36:eek:r från en GSXR1100 -92 i mycket bra skick? Passar alla GSX:ar rakt av så vitt jag vet. Bra alternativ till RS36:eek:r eller liknande. Bättre gasrespons och jämnare gaspådrag / flöde än vilken standardgasare som helst. Betalade 2000 i sommar när jag köpte dom, så ett bud där ikring vore väl rimligt.

Ska sälja dom för att finansiera nya förgasare (CR37:eek:r) och lite delar till hojen.

God jul på er! :)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Ingen som råkar ha en manuell kamkedjesträckare från APE liggandes hemma? Skulle ha haft tag i en. Ids dock inte beställa hem en från USA eller England (eller Motospeed).

God jul på er! :)

Modifiera orginalspännaren istället.
Knacka ur aluhylsan i bakkant, gänga hålet i med en bult med monterad låsmutter så har du en stoppbult som hindrar att spännaren fjädrar tillbaka och kedjan slackar och kuggar över. Ev. måste du även täta gängan mot oljefuktning.
Har åkt med min så i nästan tjugo år. Innan det hade jag den modifieringen på två andra hojjar.

GOD HJUL Alla:tomten

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Modifiera orginalspännaren istället.
Knacka ur aluhylsan i bakkant, gänga hålet i med en bult med monterad låsmutter så har du en stoppbult som hindrar att spännaren fjädrar tillbaka och kedjan slackar och kuggar över. Ev. måste du även täta gängan mot oljefuktning.
Har åkt med min så i nästan tjugo år. Innan det hade jag den modifieringen på två andra hojjar.

GOD HJUL Alla:tomten

Japp, det funkar kanon på det sättet. :tummenupp

Önskar alla Katana-nissar en riktigt God Jul! (och alla övriga GSX-riders) :tomten

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag har också kört så utan några problem, finns beskrivning och bilder på hur jag gjorde min under Modifications på min hemsida.
Färdigt på en pisskvart !

Sen har jag även en ny från APE du kan få för en femhundring... :tungan

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Mmm.
Jag har ett totalt tapp på sug gällande mina hojar under hela hösten.
I morse var jag inne i garaget och pratade med dom lite.
Framöver i början på nästa år ska jag börja fixa med dom litegrann.
jag har lite funderingar över vad jag ska göra med dom bägge två.
Lite saker kommer få åka med containrarna som vi kommer ta hem. Så får vi var det tar vägen.

Nu är det bara transportsträcka kvar sen är vi inne i nytt år och sen kommer våren snart.

God jul på er alla GSX lovers...

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Bling

Bling ska INTE underskattas :D
Även om den är diskret

Ha ha senaste GSX spare parts hojen har gulliga metalic röda skruvar i alla motor kåpor TOMTE BLING....:jisses

God jul på Er...

Hoppas nu på lite värme så Asphalten kommer fram, har ett par bakdäck att bränna till nyårsfirandet varför köpa Bengaliska eldar när det finns bättre grejer...:yoparty

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Även om den är diskret

That is propably THE understatement of the year, hmm någon kaaanske tittar in under förgasarna -bäst att sätta dit nåt blått:bladder
Man har ju med åren börjat förstå att en del här kanske skulle gått konstfack istället för nåt annat....ta inte åt er ni som känner er utpekade:tungan

GOTT NYTT ÅR alla Partners in crime, eller medlemmar i klubben "Vita alltförlångärmadetröjorna" Det är väl där vi hör hemma eller?:krama

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
That is propably THE understatement of the year, hmm någon kaaanske tittar in under förgasarna -bäst att sätta dit nåt blått:bladder
Man har ju med åren börjat förstå att en del här kanske skulle gått konstfack istället för nåt annat....ta inte åt er ni som känner er utpekade:tungan

GOTT NYTT ÅR alla Partners in crime, eller medlemmar i klubben "Vita alltförlångärmadetröjorna" Det är väl där vi hör hemma eller?:krama

Pengarna har passerat allt förstånd,men va f-n vi lever ju bara en gång och hur många av oss spelar golf?:tungan

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA