Katana och GSX 1100-tråden

Dr.Bike

Guest
Fick ihop katanamotorn jag pillat med igår kväll :) Den gick dessutom, och på alla 4 hör och häpna! :D
(inte helt väntat iom att saken var den att det förutom motorjox, var/är massa guggel i originalförgasarnas alla fina fibrillkanaler, som efter vis möda regjorts sisådär iaf, så nu går den som sagt, och kan besiktigas, emedan den "riktiga" motorn byggs parallellt...

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Fram med skumpan!

GRATTIS
300 hundrade sidan, 6e mest lästa, 7e flest svar å toppbetyg!
Inte illa pinkat för tråden med en maskin - GSX som firat 30års jubileum!

:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar:klappar :födelseda :fyllisar

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
Med 110/110, MotoSpeeds "Hot-street"portning och 28,5-25mm ventiler, 1168, RS36 och VH 4-1 fick jag enorma backpulser i mellanregistret som visade sig som: bra start och upp till 4500rpm, sen var det som att stänga av en cylinder. Släppte vid ca 6500rpm där den bara vrålade till upp till 10000rpm. Provade att sänka/ höja nålarna utan resultat. När 1327:an åkte på blev det lite bättre. Efter jag satte dit kort-durationskam på insug försvann problemet helt. Jag tror iofs att det mesta berodde på portningsjobbet ihop med kammarna. Det man inte får glömma är ju att skiten ska vara körbar, inte bara top-power.

Ååååå fasiken jag som trodde topp-power var allt :D men den gamla var faktiskt körbar också.

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Ååååå fasiken jag som trodde topp-power var allt :D men den gamla var faktiskt körbar också.

Jo, som jag sa, problemet blev mindre med mer kubik. Samt att MS-portningen är den stora boven. En 84:a som står hos mig ser betydligt mindre portad ut men ger 8 hk mer än min trots 33:eek:r...:huvet

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
GSXR1100 -89 är det oljekylt och 17" fälgar inga överraskiningar där heller?

Bakfälgen är enbart 4,5" på just GSXR1100 från -89, sen blir det 5,5". Som Kamikaze Kid även nämnde så sitter det ingen USD gaffel på -89:an den kom till året efter. 1100:eek:rna är oljekylda mellan 89-92.

Men som sagt var, du är i fel tråd och frågar egentligen. Det är tråden för GSXR1100 du bör ställa relevanta frågor (Klicka här). Lycka till med hojköpet! :tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Du är i helt fel tråd och frågar.
I denna tråden har GSXerna ingen vätskekylning alls.

Men japp det är typ samma setup men utan uppånergaffel samt oljekylt istället för vatten.

Bakfälgen är enbart 4,5" på just GSXR1100 från -89, sen blir det 5,5". Som Kamikaze Kid även nämnde så sitter det ingen USD gaffel på -89:an den kom till året efter. 1100:eek:rna är oljekylda mellan 89-92.

Men som sagt var, du är i fel tråd och frågar egentligen. Det är tråden för GSXR1100 du bör ställa relevanta frågor (Klicka här). Lycka till med hojköpet! :tummenupp

Fick ju fina svar här också :tummenupp
Ska kika på 93-96 men det känns lite för nytt och så är de så fula.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu har man suttit och gnuggat motorn med avfettning i förberedelse för färg. Lyser som ett hundollon i månsken. :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA