Hur lyckades du med det? Ett skapligt ras. Om än ganska lättlagat om det nu bara var det du nämnde som behöver bytas?
Men det är klart ni som lever i gränslandet för vad bitarna tål har väl sådant här med i kalkylen.
Blir mer och mer impad av Ingvar som motorbyggare
/U
/U[/QUOTE]
Nu ligger jag ju inte i gränslandet direkt med min i tävlingssammanhang touringmotor..
Den mest troliga orsaken till haveriet är nog att APE spännaren gick av när jag värmde. När jag sedan släppte gasen så kuggade kammarna om sig lite..
Spännaren ligger nu på operationsbordet för omgängning och byte av tryckstång.
Nu blir det ju inte speciellt stor belastning på spännaren men man vet ju aldrig vad den har varit med om tidigare.
I övrigt så ligger toleranserna inom sina gränser och kammarna väldigt milt ställda.
/J
Men det är klart ni som lever i gränslandet för vad bitarna tål har väl sådant här med i kalkylen.
Blir mer och mer impad av Ingvar som motorbyggare
/U
/U[/QUOTE]
Nu ligger jag ju inte i gränslandet direkt med min i tävlingssammanhang touringmotor..
Den mest troliga orsaken till haveriet är nog att APE spännaren gick av när jag värmde. När jag sedan släppte gasen så kuggade kammarna om sig lite..
Spännaren ligger nu på operationsbordet för omgängning och byte av tryckstång.
Nu blir det ju inte speciellt stor belastning på spännaren men man vet ju aldrig vad den har varit med om tidigare.
I övrigt så ligger toleranserna inom sina gränser och kammarna väldigt milt ställda.
/J