Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
In other news: köpt en till hoj nu. Blev inte en Suzuki men ändå en rolig hoj med mycket potential till att bli något kul.

Vafalls !??!! Ytterligare en outcast, upprörande !!

(Välkommen i gänget förresten :rolleyes:
Hade jag varit hemmavid i helgen kunde du fått komma in på en fika eller nå't.)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men vafan, den är ju då luftkyld! Inga vatten- eller oljekokare här inte! :rolleyes:

Vad gäller hämtningen så ser det ut som att det blir farsgubben som sköter den biten, men jag tackar för erbjudandet ändå! :)

Kawa Mk.II i all ära men GSX:en är svårslagen. CB900:an är trött, CBX:en är trött och Z1000 är trött. Jag utgår ifrån att FJ1100:an också är trött.

Med andra ord så kommer alltid Sukkan att vara högst upp i näringskedjan. :tummenupp

Och Jocke, du måste ju vara försiktig med vad du säger. Tittar man på ditt garage och ställer det mot vad du just sa så skulle man ju kunna klassificera dig som hycklare. :D

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Och Jocke, du måste ju vara försiktig med vad du säger. Tittar man på ditt garage och ställer det mot vad du just sa så skulle man ju kunna klassificera dig som hycklare. :D

Näe, vaddå?? :rolleyes:

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Menade listan med hojar här i sidospalten. Dom tycks dock inte finnas i din profil längre.

Nåja, var ett tappert försök att munhuggas... :huvet

Jodå, alla hojar som är uppräknade där ingår i den aktiva samlingen. :tummenupp

Men lite uppläxande får man väl ändå vara när man har 3 Katanor och en Bakker med hjärta av den hederliga GSX rovan, trots lite inslag av både någon GSXR och en å annan avart. ;)

(Ser fram emot att se ditt nya projekt växa fram i en ny tråd på SH...):)

matsa16

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
GG 2Smoke+1100 ratbike
Tjenis alla suka supporters :tummenupp
Har köpt mig en 1100 e -82 nu igen ( hade en för 25 år sedan ).

Har börjat ratta till den lite o ska ha den till o från jobbet .
Vilken monstertråd de här var ( kul).

Har några frågor ni professionals kanske kan svara på.

Kör bara ok/q8 SBK racing 15/50 i mina andra hojar o har stort förtroende för den den borde väl funka även till den här maskinen ?

Hojen har gått ca 6000 mil, är det någe speciellt man bör kolla eller byta ( ex kamkedjespännaren) ( inget trimmad va jag vet).

Tack på förhand :tummenupp

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tjenis alla suka supporters :tummenupp
Har köpt mig en 1100 e -82 nu igen ( hade en för 25 år sedan ).

Har börjat ratta till den lite o ska ha den till o från jobbet .
Vilken monstertråd de här var ( kul).

Har några frågor ni professionals kanske kan svara på.

Kör bara ok/q8 SBK racing 15/50 i mina andra hojar o har stort förtroende för den den borde väl funka även till den här maskinen ?

Hojen har gått ca 6000 mil, är det någe speciellt man bör kolla eller byta ( ex kamkedjespännaren) ( inget trimmad va jag vet).

Tack på förhand :tummenupp

GRATTIS!

Tja du ska ju uppenbarligen inte ha den att ragga med :D om någon :tuttar sätter sig där så brinner nog musen :banana

Spännaren bygger du om med en bult till fast dito.
Ta ett kompprov så vet du om du behöver riva den..
Ställ ventilerna bus enkelt
Använd öronen!!
Skrammel på höger sida = kopplingen
Skrammel på vänster sida start kopplingen bakom svänghjulet eller ännu värre svänghjul som sitter löst

Mycket skrammel = nära ras... fixa bums!

82 har inte svetsad vev den brukar kunna röra sig i mitten mät avståndet till 1 och 4ans kolv via tändstifts hålet ska vara lika... bäst att mäta halvvägs upp.

Släng på en oljekylare byt samtidigt locket!

Den går säkert 6000 mil till om du byter oljan som du ska. Jag kör med ok/q8 SBK racing 10/40 fungerar fint.

/NH

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Chrille + Busa = Sant

Nu har det hänt de vi alla väntat på, ChrillePlastraket dyker snart upp i Busa tråden...

Men var är Marängen ingen som kan dra över en kabel till Gotland så att han kommer med i tråden?

Marängen hör ju hemma här i tråden och dess liv å levene är viktigt för alla GSX diggare....

Den 4 Augusti kan Ni köra på G.Åsen om Ni törs... 3-4 grupper från nybörjare till "jävlar va det går entusiaster" gå in på www.mce.se och anmäl Er.

//NH

Visst är det så. :D

In other news: köpt en till hoj nu. Blev inte en Suzuki men ändå en rolig hoj med mycket potential till att bli något kul.

9719550507.jpg

Blir att hämta hem den från kungliga hufvudstaden i helgen. :)

Dom gör sig bra som Lawson kopia men med 1500cc ... /NH

Visst är det så. :D

9719550507.jpg

Blir att hämta hem den från kungliga hufvudstaden i helgen. :)

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Vi får se vad det blir av den, men preliminärt så ska den vara blå originallack. Fälgar blir 3-ekrade 17-tummare, gaffel blir CBR900 (den feta RWU-gaffeln), sving och sånt återstår att se. Men tanken är att det ska bli mycket godis. :)

Vet inte om jag sett någon Mk.II som Lawsom replika dock.

matsa16

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
GG 2Smoke+1100 ratbike
GRATTIS!

Tja du ska ju uppenbarligen inte ha den att ragga med :D om någon :tuttar sätter sig där så brinner nog musen :banana

Spännaren bygger du om med en bult till fast dito.
Ta ett kompprov så vet du om du behöver riva den..
Ställ ventilerna bus enkelt
Använd öronen!!
Skrammel på höger sida = kopplingen
Skrammel på vänster sida start kopplingen bakom svänghjulet eller ännu värre svänghjul som sitter löst

Mycket skrammel = nära ras... fixa bums!

82 har inte svetsad vev den brukar kunna röra sig i mitten mät avståndet till 1 och 4ans kolv via tändstifts hålet ska vara lika... bäst att mäta halvvägs upp.

Släng på en oljekylare byt samtidigt locket!

Den går säkert 6000 mil till om du byter oljan som du ska. Jag kör med ok/q8 SBK racing 10/40 fungerar fint.

/NH

Tqack för infon :tummenupp

Finns det service manual att ladda hem på nätet lr ?
Var köper man spännare o oljekylare exempelvis ?

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Nu har det hänt de vi alla väntat på, ChrillePlastraket dyker snart upp i Busa tråden...

Ahh, så Chrille har valt ett nytt, mer passande, nick här på SH? :tummenupp :D

Fan, detta är ju sjukt. En annan åker upp och du åker ner. Kunde nästan ha mötts på halva vägen med resp. objekt:tungan Kom hem från Sundsvall i natt med en ny utgift:gnissla

Hej! :hej
Du måste vara den nya ägaren av Marängen och ärvt förra ägarens nick? (må han toura omkring i frid) :hihi

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Prexis, teknikaliska måddärniteter leder bara till moraliskt fördärv, socialt utanförskap, etiskt förfall, missbruk av lösningsmedel och självmord :mattias

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Ja, känns konstigt att bara trycka på knappen så går den...
Och det värsta av allt....Första handpåläggningen på cykeln i fråga var att vaxa tanken o kutsen:näsblod

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Raket ost

Chrille PlastRaket var här så jag tog en bild på EU-skotern... den är inte en äkta Kina skoter utan en Japansk kopia men det är minst lika mycket plast på den...

Nu är foto studien avslutad i denna tråd annars är det väl någon som bannar mig :gnissla

Bifogat

• IMAG0127s.JPG
    IMAG0127s.JPG
    40.7 KB · Visningar: 69
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha