Katana och GSX 1100-tråden

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Detta kallar jag rejs...

400meter rakt fram det är väl ingen utmaning!!

Här skulle Ni varit med!!
Tyvärr höll jag själv i kameran men det ska vi ändra på till nästa år...

MCE 20100804 bandag!!

Bilder hittar Ni här:
http://picasaweb.google.se/114934978145459091001

Bild på Håkan Dageborn och eftersom han rastat en å annan Katana på strippen men nu hittat till rätt bana, så får han vara med på bild, här på en uppgraderad GSX....

//NH
 

Bifogat

  • Gåsen 245.jpg
    Gåsen 245.jpg
    65.9 KB · Visningar: 85

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Tog mej ut till Kjula söndag eftermiddag efter att ha anlänt till Sverige under lördagen via bil genom europa, men då hade flera ur GSX-gänget redan smitit visade det sej. :va
Dock kunde en viss Burnadanne fångas på bild. Trots sönderkörd turbo såg han lika glad ut ändå. :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC01069 SH.JPG
    DSC01069 SH.JPG
    143 KB · Visningar: 163
  • DSC01070 SH.JPG
    DSC01070 SH.JPG
    162.2 KB · Visningar: 166

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tur det bara var turbon. :död

Undra om jag får lite smidda aluminiumklumpar i posten idag? Vore trevligt...
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
400meter rakt fram det är väl ingen utmaning!!

Här skulle Ni varit med!!
Tyvärr höll jag själv i kameran men det ska vi ändra på till nästa år...

MCE 20100804 bandag!!

Bilder hittar Ni här:
http://picasaweb.google.se/114934978145459091001

Bild på Håkan Dageborn och eftersom han rastat en å annan Katana på strippen men nu hittat till rätt bana, så får han vara med på bild, här på en uppgraderad GSX....

//NH

Var är krascherna? Att skava runt på en bana i promednadtakt är väl ingen utmaning (möjligen med en GSX då:D). Skall man köra fort kommer man att köra ikull lite då och då och det är ju inget som direkt lockar.
Kom till strippen istället, en helt annan urladdning och extremt liten risk att slå sig fördärvad:tummenupp.

/Ingvar

Tog mej ut till Kjula söndag eftermiddag efter att ha anlänt till Sverige under lördagen via bil genom europa, men då hade flera ur GSX-gänget redan smitit visade det sej. :va
Dock kunde en viss Burnadanne fångas på bild. Trots sönderkörd turbo såg han lika glad ut ändå. :tummenupp

Men söndag är ju vilodag:D

/Ingvar
 
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Kommentarerna haglar !

Kul att se allas engagemang i vårt raceande. Särskilt från expertpanelen på läktarn !

:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Var är krascherna? Att skava runt på en bana i promednadtakt är väl ingen utmaning (möjligen med en GSX då:D). Skall man köra fort kommer man att köra ikull lite då och då och det är ju inget som direkt lockar.
Kom till strippen istället, en helt annan urladdning och extremt liten risk att slå sig fördärvad:tummenupp.

/Ingvar

Måste faktiskt säga ifrån här.

Det gick utmärkt att plöja runt bana med GSX:en när jag var och körde i Finland på Kemora. Gick ju omkring 140km/h i en av böjarna med knät i backen. :tummenupp

Visst finns det ju en tanke i bakhuvudet "Vågar jag köra fortare eller riskerar jag klota då?", så i det avseendet är nog strippen säkrare. Men samtidigt, provar man sig fram sakta men säkert så går det mycket fortare efter ett tag. Första dagen på Kemora så körde jag väl ett varv på två minuter. Vid veckans slut så körde jag säkert på runt 1:30. :)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Måste faktiskt säga ifrån här.

Det gick utmärkt att plöja runt bana med GSX:en när jag var och körde i Finland på Kemora. Gick ju omkring 140km/h i en av böjarna med knät i backen. :tummenupp

Visst finns det ju en tanke i bakhuvudet "Vågar jag köra fortare eller riskerar jag klota då?", så i det avseendet är nog strippen säkrare. Men samtidigt, provar man sig fram sakta men säkert så går det mycket fortare efter ett tag. Första dagen på Kemora så körde jag väl ett varv på två minuter. Vid veckans slut så körde jag säkert på runt 1:30. :)

Men sedan vill man köra runt på 1:25 sedan på 1:20 osv. Pressa tider på runtrunt-bana innebär väl alltid att det ingår lite klotningar då och då. Sysslar man med dragracing slipper man klotningarna, man tappar fästet, går på slangen eller så. Resultatet blir bara dåliga siffror på tidkortet. Sen kan man sitta och ljuga med de andra tills nästa repa.

/Ingvar
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Tackar för trevligt sälskap på Kjula.

Jag fick inte min 9:a men är nöjd en då, hojen går lite för fett enligt stifften så en bänkning skulle sitta fint.
 

Bifogat

  • P1060440.jpg
    P1060440.jpg
    229.3 KB · Visningar: 98

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Topp packning

Tack för hjälp och tipps angående topp packning till 1570cc!!:tummenupp
Beställer en och hoppas det finns på hyllan....

Mvh Tommy
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Hade ju räckt med att vara vaken 0,15s tidigare så hade det blivit en nia:)

Tyvärr hade inte ens det räckt:huvet. Reaktionstiden är inte inräknad i sluttiden utan skall adderas till sluttiden för att få totala tiden.

Även om det inte blev en 9a denna gång så har Jonas en grymt snygg GSXR:tummenupp

/Ingvar
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Måste faktiskt säga ifrån här.

Det gick utmärkt att plöja runt bana med GSX:en när jag var och körde i Finland på Kemora. Gick ju omkring 140km/h i en av böjarna med knät i backen. :tummenupp Vid veckans slut så körde jag säkert på runt 1:30. :)

Ja, där ser du. Gör det med en org. GSX...nä det ska dopas med Hayabusa-bitar för att det ska bli möjligt:arsele
Så byt motor till en Busa så har du effekten från start också:tungan

P & K :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja, där ser du. Gör det med en org. GSX...nä det ska dopas med Hayabusa-bitar för att det ska bli möjligt:arsele
Så byt motor till en Busa så har du effekten från start också:tungan

P & K :)

Nu tycker jag du börjar bli lite odräglig. :mad:
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Nu tycker jag du börjar bli lite odräglig. :mad:

Tihi, jag vet...

Fast ska jag vara ärlig så saknar jag brölet en del. Jag tror att det beror på att mina luftintag sitter framtill så kombinationen insugsljud och avgas kommer liksom av sig.
Men det ska sägas att Busan kan bli nästa generations GSX1100 pga karaktären på motorn. Ungefär samma typ av register med liknande maxvarv. Bara massor av mer org.effekt. Men någon eyecatcher kommer ALDRIG denna motor bli tyvärr. Den är skitful att titta på.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tihi, jag vet...

Fast ska jag vara ärlig så saknar jag brölet en del. Jag tror att det beror på att mina luftintag sitter framtill så kombinationen insugsljud och avgas kommer liksom av sig.

På tal om insugsljud. När jag drar på för fullt så hör man ett kraftigt vissel/sus från förgasarna/insuget, som att det är värsta jetflygplanet som är på väg att lyfta. Klart häftigt. :yoparty

Busans motorkaraktär har jag ingen tvekan om, däremot är den inte speciellt vacker att se på. Bäst tycker jag den gör sig som fighter, just på grund av att kåporna är så fläskiga. Skrämmer ju nästan en Goldwing. :näsblod
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Tack för hjälp och tipps angående topp packning till 1570cc!!:tummenupp
Beställer en och hoppas det finns på hyllan....

Mvh Tommy

Tjenare Tommy!
Cometic har en MLS packning Artnr.C8738-045 utan dowel pin.
Då får du åka med en riktig packning!....:gnissla

Mvh Micke
 

Soderberg1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kåge
Hoj
1982, Suzuki Katana 1100
Jag vill inte garantera några tider som härstammar från det tidiga 90-talet i Pite, men har ganska starka minnen av Lill-Ola och hans Katana turbo. Minns jag inte fel så köpte han en gsxr 1100 av årsmodell 89-90 ungefär. Han kan även ha varit inhyrd chaufför på R:n. Det får någon med mer insikt i Bushracers historia bekräfta. Hursom så körde han en helt standard R1100 på grymma tider. Om inte minnet sviker så såg jag en 9,82-repa. Jag har oxå i minnet av att han körde den snabbaste standard R1100 tiden i världen?? Iallafall snackades det om det för tiderna var grymma. Vill gärna ha detta bekräftat av Viktor eller någon annan med nära anknytning till Pite dragway. Trydvall bör iallafall kunna dessa tider som ett rinnande vatten, men jag vet inte ens om han florerar här inne? Katana turbon tror jag han körde 8:eek:r med fast även här kan minnet svika. Låga 9:eek:r vet jag dock med säkerhet att han körde jämt. Glömmer aldrig när Anders Persson (tror han heter så) passerade mållinjen hårfint från en överstegring i 250km/h. Denna Anders om det nu var så han hette var en av de första utanför Pite som beställde turbo från Mackan. Även om jag minns namnet fel så glömmer jag aldrig hans tjej. Hon va snyggast på hela Pite dragway och körde 750R på strippen. Tror hon övergick till 1100 senare, men där sviker nog minnet igen. Hurom..... jäkligt roliga minnen :)
Ola
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kan höra mig för med lite lokala förmågor. Farsgubben har en del bekanta som varit i branschen länge och då främst på dragracing fronten.

Trydvall florerar inte här. Han har alltid hållit rätt låg profil. Han gör jobb åt folk som vet om att kontakta honom.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top