Katana och GSX 1100-tråden

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Last edited:

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Startmotor 80-83 Köpes!

Är det någon som har en startmotor över?
Polarn är akut behov av en! Om ni har en att sälja så ring han(Dick) på 0701092883.

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ett meddelande från oss som åker

Vi är där som vanligt!

Men eftersom gikten har drabbat gubbarna på den här tråden så har vi skaffat nya lekkamrater tills dess att Ni är friska igen!

Andra onsdagen i rad denna kväll 200+ hojar :tummenupp å detta under semestern :Bugar

Ta nu all meduzin till sista droppen så Ni kan vara med å gasa lite, kulmen blir väl i augusti med lite roliga aktiviteter... :hojbusa:hojbusa

Bifogat

• IMG_1165_no_small.jpg
    IMG_1165_no_small.jpg
    189.4 KB · Visningar: 151
  • IMG_1175_s.JPG
    IMG_1175_s.JPG
    202.9 KB · Visningar: 120

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Vi är där som vanligt!

Men eftersom gikten har drabbat gubbarna på den här tråden så har vi skaffat nya lekkamrater tills dess att Ni är friska igen!

Andra onsdagen i rad denna kväll 200+ hojar :tummenupp å detta under semestern :Bugar

Ta nu all meduzin till sista droppen så Ni kan vara med å gasa lite, kulmen blir väl i augusti med lite roliga aktiviteter... :hojbusa:hojbusa

Har gasat idag på eftermiddagen/kvällen, jobbade ju igår kväll. Blev väl 20mil. Ett varv åt vardera hållet på "BultenRing". Och lite åka runtomkring. Blev väl tre pitstopps för bränslepåfyllning på Café Rosenhill :). Vill ni ÅKA! Så kom över på södersidan alternativt se ut en bra rutt på norrsidan.

/U

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Har gasat idag på eftermiddagen/kvällen, jobbade ju igår kväll. Blev väl 20mil. Ett varv åt vardera hållet på "BultenRing". Och lite åka runtomkring. Blev väl tre pitstopps för bränslepåfyllning på Café Rosenhill :). Vill ni ÅKA! Så kom över på södersidan alternativt se ut en bra rutt på norrsidan.

/U

Nu i helgen är det PowerMeet i Västerås. Det är iof jänkebilar men....det är några tusen stycken.
Vi skulle kunna åka dit ett gäng på lördag å kolla lite iaf. I så fall tar vi småvägarna norr om E18, dom är mycke trevligare.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Vi är där som vanligt!

:va jag kunde bara se tre hojar på bilderna.

/Ingvar

Nu i helgen är det PowerMeet i Västerås. Det är iof jänkebilar men....det är några tusen stycken.
Vi skulle kunna åka dit ett gäng på lördag å kolla lite iaf.
.....

Nu i helgen är det Dragracing i Söderhamn. Det är bara hojar men....det borde vara några tusen stycken.
Vi skulle kunna åka dit ett gäng på lördag å köra lite iaf.
:D

/Ingvar

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Måste ge ett stort tack till Jörgen för hans hjälp dom senaste dagarna. Hojen går som en dröm nu efter att jag isolerade kontakterna till tändspolarna och laddar utav bara h-e med den fräscha regulatorn. Nu ska jag bara vänta på min egen regulator så Jörgen kan få tillbaka sin. :)

Men jag måste säga att det verkligen blev en oerhört skillnad när man silikonerade kontakterna på spolarna. Känns som att det är dubbel effekt i spisen helt plötsligt! :yoparty

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vi skulle kunna åka dit ett gäng på lördag å kolla lite iaf. I så fall tar vi småvägarna norr om E18, dom är mycke trevligare.

Du tog ordet ur min mun (som varfull av öl ;)
När åker vi?
/NH

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Måste ge ett stort tack till Jörgen för hans hjälp dom senaste dagarna. Hojen går som en dröm nu efter att jag isolerade kontakterna till tändspolarna och laddar utav bara h-e med den fräscha regulatorn. Nu ska jag bara vänta på min egen regulator så Jörgen kan få tillbaka sin. :)

Men jag måste säga att det verkligen blev en oerhört skillnad när man silikonerade kontakterna på spolarna. Känns som att det är dubbel effekt i spisen helt plötsligt! :yoparty

Kul att kunna hjälpa till.
Tycker det är konstigt att inte Dynatec har ändrat konstruktionen på tändspolarna. Jag köpte mina Dynaspolar på 80-talet och fick då samma problem med överslag som du nu har haft. Samma "dåliga" konstruktionslösning nästan 25 år senare.

Då kan du lämna släpkärran med extrabatterierna hemma nu då:D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...