Katana och GSX 1100-tråden

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Halloj!

Hämtade mig en GSXR1100 -86 i söndags och har kört ca 20 mil idag. Upptäckte att den vid hastigheter runt 50-75 km/h går väldigt nervöst och ålar sig fram. Man måste hela tiden styra den då den inte vill balansera och köra rakt fram. I högre farter går det bättre. I samma veva upptäckte jag att framdämparen kändes alldeles för mjuk. Styva upp den, kan det vara risiga lager? Andra tips för att få bort detta beteende?

Jag skulle även vilja spänna kopplingen så att den inte tar direkt, den ligger i lite när man håller in handtaget. Hur gör man med hydraliska kopplingen?

Min gjorde också så där innan jag satte in den i höstas. Har nu bytt styrlager och symptomen försvann. Tog premiärturen igår :banana

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Om du med ett katanakit menar en kaross så är det inte en enda karossdel från en katana som passar på en GSX1100E utan en massa svetsarbete.
Framskärmen passar nog när jag tänker efter.

Får köpa en framskärm och skriva "Katana stukad 1100E" då :crash

polaris350

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx 1100
Jag har konsulterat anteckningarna i min gamla "bibel" från Haynes. Jag har fått uppgifterna personligen av Roger Lyrén på MS. Huvudmunstycke 132,5-135, luftskruv 3 varv, trottelnålen upp ett hack dvs clipset ett steg ner, samt locket på luftburken bort.

Perfekt tackar vilka munstycken är det fanns olika till mikuni sexkant hög/låg eller rund kollade på lelles?

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Fan Ingvar är du inte klar än ;) Ska släpa ute min på någon mörk smålands raka idag för lite provkörning :)

$4795 "naken" så det blir väl lika mycket till "påklädd" med ventiler, fjädrar m.m. sen ser jag att man måste borra 2mm till (minimum 89mm), så den går bort:rofl

Man får helt enkelt göra en egen, nu är den på g:tummenupp

/Ingvar

View attachment 357484

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Fan Ingvar är du inte klar än ;) Ska släpa ute min på någon mörk smålands raka idag för lite provkörning :)

Hmmmm, en del har det bra. Nåja nu sitter särflyttade styrningar samt alla säten på plats frästa och klara. Avgasventilerna 27,5 var köpta klara, på insug sitter det omgjorda Hayabusa-ventiler på 32mm. Så nu är det upptill mig att porta bort massor av gods i kanaler samt en hel del i förbränningsrummen och sen är det bara att blablabla....ja du vet:D

Hoppas bli klar i slutet av april.

/Ingvar

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vet inte om det är våren eller åldern men...

...vill ha!!!!

Bifogat

• oldskool gsx 1100e.jpg
    oldskool gsx 1100e.jpg
    82.3 KB · Visningar: 173

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Testat och klart :) Mycket hjulspinn och lågt ställd varvtals stopp (9500rpm) men den gick som den skulle :))))))
Bara att boka tid för bänkning !
Hmmmm, en del har det bra. Nåja nu sitter särflyttade styrningar samt alla säten på plats frästa och klara. Avgasventilerna 27,5 var köpta klara, på insug sitter det omgjorda Hayabusa-ventiler på 32mm. Så nu är det upptill mig att porta bort massor av gods i kanaler samt en hel del i förbränningsrummen och sen är det bara att blablabla....ja du vet:D

Hoppas bli klar i slutet av april.

/Ingvar

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Beställde nytt sadelöverdrag från bikepartsuk.com
317:- inkl frakt.
MEN, fick ett överdrag som ser ut å passa GSX1100E 80-81 :(

Om någon är intresserad, så får ni köpa.
Annars provar jag deras kundservice på måndag (retur av paket).

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Beställde nytt sadelöverdrag från bikepartsuk.com
317:- inkl frakt.
MEN, fick ett överdrag som ser ut å passa GSX1100E 80-81 :(

Om någon är intresserad, så får ni köpa.
Annars provar jag deras kundservice på måndag (retur av paket).

Jag köper det gärna av dig för samma pris inkl.frakt.:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC