Katana och GSX 1100-tråden

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Du har helt rätt och det har hur som helst spårat iväg rent ekonomiskt:död....
Mycket kunniga människor på denna tråd:tummenupp!

Om någon har ett set "modified"kammar i bra skick till salu, skicka ett pm.
För bästa livslängd installerar du nya lyftare tillsammans med de nya kammarna.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tjena, numera så platsar jag i denna tråd oxå :yoparty
En GSX1100 -82, champagnefärgad originallack, öhlinare och packväskor, mätaren står på ca 5000 mil och skivslitaget tyder på detta också (om nu ingen har bytt skivor förstås).
Möjligen så skall vissa delar avyttras för att ersättas av "-R saker" (gaffel, hjul, motor, blinkers, instrument, packväskor etc).

Bilder på liket kommer efter helgen :tummenupp

Smuger

Kokusan Performance
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 E -82. BMW R100/7 -77
Hur "bra" passar Bandit 1200 -02 gaffel/sving på en gsx 1100 -82?
Mycke mod?

//Rickard

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Banditgaffeln passar rakt av :tummenupp
Svingen behöver fäste för bakdämparna eller om du moddar ramen och använder banditdämparen, "NisseHult" har skruvat dit en banditsving på en katana-82(?) så det är nog ganska enkelt :hihi

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
du behöver tillverka distanser för att Banditsvingen ska passa i ramen.
det finns ritning på sådana i äldre inlägg i denna tråd.
håller med steffe, klarar NisseHult det så gör du det oxå :D

när det gäller gaffeln är det väl ev. styrstopp som behöver fixas kanske. har inte 100 koll på hur den underkronan ser ut.

Last edited:

Smuger

Kokusan Performance
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSX 1100 E -82. BMW R100/7 -77
Har ett rullande chassi på ingång. Tänkte använda stötdämpar/länkage infästningarna från banditen om det går.
Annars får jag tillverka nytt. :yoparty

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Massor av GSX i senaste Classic Bike !

Katanareportage från Sveavägen och artikel om den röda till vänster tar upp en hel del av tidningen.
Bra sommarvibbar såhär i höstkylan :fakta

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
om ingen annan gör det så får väl jag.......

Bifogat

• katanadonken1.jpg
    katanadonken1.jpg
    98.8 KB · Visningar: 165

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
Jag har en 19 raders oljekylare på min Katana. När jag cruisar i stan så blir oljetempen över 100grader ändå. Och när olja Blair varm blir den även tunnare och jag tappar tryck. Oljelampan flimrar. Någon som har bra erfarenhet av fläkt och att det kan bota mitt problem? Finns det oljor som behåller sin viskositet även om de blir lite varmare?

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag hade tänkt att lägga upp några bilder på nya Katanabygget men det går inte så det får väl bli en annan gång :(

vad man kan se i tex säljes delen av forumet så verkar det vara problem med detta ganska ofta nuförtiden.

Meatloaf

Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Håller på här med lite vinterpyssel med min gamla 82a.
Blir inget superprojekt utan en bra budgetlösning. 1168, modifiedkammar samt ljuddämpare. Sedan blir det lite uppdatering på chassi och väghållning.

Har skickat mina orginalkammar för omslipning till "modified" spec, eftersom jag vill ha kvar original varvräknare. Tappar man mycket på mellanregistret med modifiedkammar kontra original?

Med vänlig hälsning Niclas

Meatloaf

Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Dom få bromsningar som jag sett i direkt jämförelse med orginalkammarna, så får den en rejäl svacka innan den börjar att dra igen vid 6000rpm:va.
Håller på här med lite vinterpyssel med min gamla 82a.
Blir inget superprojekt utan en bra budgetlösning. 1168, modifiedkammar samt ljuddämpare. Sedan blir det lite uppdatering på chassi och väghållning.

Har skickat mina orginalkammar för omslipning till "modified" spec, eftersom jag vill ha kvar original varvräknare. Tappar man mycket på mellanregistret med modifiedkammar kontra original?

Med vänlig hälsning Niclas

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Hej Niclas
Såg att du redan borrat till 1166, jag skulle lyfta toppen och få den snik portad dvs ventiljobbet och lite tillsnyggad i insugkanalerna. Då kan du komplettera med förgasare när det finns kulor.
Körde med 4-1, snikport, vassare kammar och smottisar men märkte ingen svacka. Körde man med skjuts på femman i 3000 varv å låg jämsides med polarens standard som åkte solo, så stegade man från honom hela tiden i alla varvtal skillnaden kändes som en nedväxling ;) Orginal slutar skjuta på vid 180 sen kryper det uppåt, med trimmet går den till rött 235 utan någon nämnvärd minskning i axet (orginal drevning).
Men får man verkligen ut en "modified" dvs Web-Cam 348/257 ur ett orginal ämne, snarare liknar den nog en exportkam.
//NH

Meatloaf

Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Orginalkammen är skickad till webcam genom Motospeed för svetsning/omslipning. Kul att höra att du slapp svackan som jag oroar mig för. Toppen är fixad med mirade ventiler, ventiltätningar samt planfräst. Tänker köra med orginalförgasare samt luftburk(utan lock), bara för att få den driftsäker i all väder och vind. Har provat med RS36or på min gamla gsx 1100 från 84a och jag vet vilken skillnad det blir:yoparty, men den blir samtidigt lite känsligare. Om någon sitter på en bromsning där modifiedkammar sitter monterade så får ni gärna lägga upp den:Bugar! Fan vad vintern här uppe är lång:mad:. Fem månader kvar tills man kan börja köra.
Hej Niclas
Såg att du redan borrat till 1166, jag skulle lyfta toppen och få den snik portad dvs ventiljobbet och lite tillsnyggad i insugkanalerna. Då kan du komplettera med förgasare när det finns kulor.
Körde med 4-1, snikport, vassare kammar och smottisar men märkte ingen svacka. Körde man med skjuts på femman i 3000 varv å låg jämsides med polarens standard som åkte solo, så stegade man från honom hela tiden i alla varvtal skillnaden kändes som en nedväxling ;) Orginal slutar skjuta på vid 180 sen kryper det uppåt, med trimmet går den till rött 235 utan någon nämnvärd minskning i axet (orginal drevning).
Men får man verkligen ut en "modified" dvs Web-Cam 348/257 ur ett orginal ämne, snarare liknar den nog en exportkam.
//NH

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...