Katana och GSX 1100-tråden

Det är bara att göra som du har gjort men du måste trycka på knappen
Ladda upp annars blir inte bilden med.(Max 143 kb)
Jag lägger upp en liten bild åt er katana freaks att suga på.
En sån här skulle man ha.
 

Bifogat

  • YZF motor med kompressormatning.jpg
    YZF motor med kompressormatning.jpg
    74.6 KB · Visningar: 165
1000R skrev:
Det är bara att göra som du har gjort men du måste trycka på knappen
Ladda upp annars blir inte bilden med.(Max 143 kb)
Jag lägger upp en liten bild åt er katana freaks att suga på.
En sån här skulle man ha.
Tackar..... :tummenupp
 
Då provar jag igen.


Sorry!
Jag kan inte hitta någon knapp som heter ladda upp.
 
Smile skrev:
Tjenare alla!

Jag har lagt märke till att Katanadekalen som sitter snett nedanför tanken mot sadeln till saknas på vissa Katana 1100 hojar.
Är det bara på vissa årsmodeller den sitter på eller vad är det
som avgör om den sitter där eller inte.
Nyfiken...... :)

Någon som vet?
 
1000R skrev:
Det är bara att göra som du har gjort men du måste trycka på knappen
Ladda upp annars blir inte bilden med.(Max 143 kb)
Jag lägger upp en liten bild åt er katana freaks att suga på.
En sån här skulle man ha.

Hörru kompis inte en chans det står ju Yamaha på den..... :kocko
Men säg inget till Persson för då får jag väl inte plats till Mantorp :)
 
Katana-mannen skrev:
Tja,
Tror jag såg dig köra i BLGE vid närmare eftertanke, hur gick det ? Synd att du inte blåste med en Katana istället för din nuvarande hightech-bike, själv har jag bågarna på pappaledigt ett tag till, han iallafall med att cruisa i Falun i Juli. :Bugar

/Katana-Mannen
Katanamannen :7peta varför kom du inte fram och surrade lite då, eller du kanske tycker jag är smittad av pesten nu mera *s*:tungan
Har du varit till Fors på sistone ???
Vi får ses nån annan gång, eller hur "Henbo"
 
Smile skrev:
Tjenare alla!

Jag har lagt märke till att Katanadekalen som sitter snett nedanför tanken mot sadeln till saknas på vissa Katana 1100 hojar.
Är det bara på vissa årsmodeller den sitter på eller vad är det
som avgör om den sitter där eller inte.
Nyfiken...... :)
Tjenare Smile,

Vad jag vet så sitter som där original, iallafall på -82. Din är väl -83:a med tanke på att det är svart motor? Men jag tror inte att den såldes i helgrått då.
Kanske din är omlackad???
Jag beställde mina dekaler hos www.mc-shopen.se
Dom var inte speciellt dyra. Dom skulle göra sig bra på din pärla!

// Gradin
 
Katana-mannen skrev:
Kul med en originalare!

Lite info data tack? Var har den gått, antal mil, m.m. m.m

Det ser ut som en 83:a, dock utan blå eller röd rand över tanken som de svensksålda hade.


Kat-Man

När jag köpte den hade den gått 970mil , nu har den gått 1050mil.
2 ägare.
Helt orginal och i princip nyskick förutom ett litet märke på ena pipan.
Enligt förra ägaren och vägverket är den inte importerad.
Köpt på en Svensk mc-firma juli månad 1983.
Han jag köpte den av var ägare nummer 2 som köpte den av sin släkting
som var ägare nr 1.

Hur är det igentligen med hojarna med blå eller röd rand över tanken?
Vissa jag har pratat med säger att hojar med röd rand är import och vissa säger att de med blå rand är import och vissa säger att de som var utan rand
var import.
Sen har jag hört att alla hojar utan rand är " svenska " oavsett årsmodell.

Vilket är rätt och vilket är fel ???
 
Smile skrev:
När jag köpte den hade den gått 970mil , nu har den gått 1050mil.
2 ägare.
Helt orginal och i princip nyskick förutom ett litet märke på ena pipan....
Vilket är rätt och vilket är fel ???

Här är en länk till en sida som en svensk kille har gjort :tummenupp . Den omfattar bilder och data på ALLA cyklar Suzuki producerat. 1:a länken går till startsidan, 2:a går (nästan) direkt till en Katana sida.
www.suzukicycles.org
www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html, välj "Suzuki GSX series" i menyn till vänster och sedan "Suzuki GSX1100S Katana".
Till den här sidan kan man ruska tupp i veckor... :hihi
 
Smile skrev:
När jag köpte den hade den gått 970mil , nu har den gått 1050mil.
2 ägare.
Helt orginal och i princip nyskick förutom ett litet märke på ena pipan.
Enligt förra ägaren och vägverket är den inte importerad.
Köpt på en Svensk mc-firma juli månad 1983.
Han jag köpte den av var ägare nummer 2 som köpte den av sin släkting
som var ägare nr 1.

Hur är det igentligen med hojarna med blå eller röd rand över tanken?
Vissa jag har pratat med säger att hojar med röd rand är import och vissa säger att de med blå rand är import och vissa säger att de som var utan rand
var import.
Sen har jag hört att alla hojar utan rand är " svenska " oavsett årsmodell.

Vilket är rätt och vilket är fel ???


Fin hoj, jodå, tror att jag såg hojen på blocket va?

Jo du har rätt i att hojarna är svenska, men de svenska som togs in av KGK Suzuki hade vissa numrering från 1-150 (1982) och de andra hade röd respekive blå rand över tanken (troligtvis 83:or). Sen kan ju en hoj vara "svensk" fast den är parallellimorterad, men då inte av svenska suzuki generalagenten. Min ena hoj har nummer 122. Den andra hojen vet jag ej numret på , men den är en av dem som kom in av de 150 första.


/Kat-Man
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top