Katt som kissar i sängen

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
I morse hände det igen. Katten gick direkt från sin låda o hoppade sen upp i sängen. Sen satte han sig på mitt täcke o kissade:( Har fått veterinärtid i eftermiddag, hoppas att de hittar ngt fysiologiskt fel för nu e jag trött på det här......:gnissla

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Problemet ska vara löst nu, min lilla prins hade fått urinvägsinfektion så antibiotika i 10 dagar o sen ska det vara löst med kissandet i sängen:)

Här ligger han däckad hos veterinären.....

Bifogat

• DSC02467.jpg
    DSC02467.jpg
    233.7 KB · Visningar: 77

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
nackskott? har de väl börjat är det nog svårt att få den att sluta,sitta pissvakt och spruta vatten på den när den börjar?
katter hatar vatten så det kanske hjälper

Problemet ska vara löst nu, min lilla prins hade fått urinvägsinfektion så antibiotika i 10 dagar o sen ska det vara löst med kissandet i sängen:)

jaså var det så enkelt ja då behövs det inget nackskott då....:tummenupp

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
250px-Wklammer.jpg

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha

Vad bra!

Katter kan inte berätta hur de mår, detta var hans sätt att säga att han inte mådde bra på. Jag är helt säker på att han aldrig pinkar nåt mer i sängen.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
nackskott? har de väl börjat är det nog svårt att få den att sluta,sitta pissvakt och spruta vatten på den när den börjar?
katter hatar vatten så det kanske hjälper

jaså var det så enkelt ja då behövs det inget nackskott då....:tummenupp

Det finns katter som älskar vatten, turkish van t ex.:)

[YOUTUBE-ID]Gw0gwDD8cts[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]8KswnjMa-MQ[/YOUTUBE-ID]

Katter i det vilda dricker inte brevid fällda bytesdjur som kan förorena vattnet så vattenskål bör ställas någonannanstans än brevid matskålen, ett tips om man tycker att katten får i sig för lite vatten vid t ex utfodring av torrfoder.

:tummenupp TS som tog katten till veterinären och förhoppningsvis är kissen på bättringvägen nu

Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Mitt lilla hjärta fick i morse åka till djursjukhuset:( Han hade inte kissat på nästan 2 dagar men var väldigt pigg o busade här hemma. Veterinären har nu spolat urinblåsan på honom o där hittade hon kristaller:( Hon har opererat in en katerer som han ska ha tills imorgon och ger även honom mkt dropp så att urinblåsan sköljs väl igenom. Hon ska även ta röntgenbilder på honom senare idag för o se så att där inte finns urinstenar.

Stackars mitt lilla hjärta, han måste haft jätteont!

Imorgon ska jag få hämta hem honom, det är tomt i huset utan lilla bus:gråta

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Uppdaterar tråden. Kom över en annons för detta i en hundtidning på vårdcentralen av alla ställen, http://www.lupus.se/templates/group_list.asp?GroupGuid=370 ej testat själv ...däremot har jag testat everclean kattsand nu (se tidigare inlägg) o maken till sand som dammar och dras med katterna ut från lådan har jag inte sett maken till... så det är tillbaka till det som fungerar för våra "herrar".

Imorgon ska jag få hämta hem honom, det är tomt i huset utan lilla bus:gråta

Hoppas han mår bättre nu :krama

Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Uppdaterar tråden. Kom över en annons för detta i en hundtidning på vårdcentralen av alla ställen, http://www.lupus.se/templates/group_list.asp?GroupGuid=370 ej testat själv ...däremot har jag testat everclean kattsand nu (se tidigare inlägg) o maken till sand som dammar och dras med katterna ut från lådan har jag inte sett maken till... så det är tillbaka till det som fungerar för våra "herrar".

Hoppas han mår bättre nu :krama

Han mår som en prins, äter specialfoder (Royal Canin Urinary) och får vara ute igen och busar med söta kattbabes:tummenupp:)

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Min katt hade fått kristaller i urinen, typ urinsten med vassa kanter, så det vara därför han kissade i sängen, för o visa mig att han inte mådde bra.

Ahh då förstår jag, ungefär som mina akvariefiskar som simmar ryggsim för att visa att dom inte mår bra ibland.

Nu hittar du på ändå.. En katt som badar? :dummer

Jag tror det var det som var grejen, han visade hur mycket han hatade badkaret.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...