Kawa 750 H2 tomgångsproblem

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
ÄNTLIGEN!!! :banana
Nu har jag löst mysteriet med den okonsekventa och väldigt konstiga, och oftast höga, tomgången.
En av nålarna har troligtvis varit något böjd, och nu upptäckte jag att den var helt av vid första skåran, när jag skulle montera en ny uppsättning förgasare.
Köpte en uppsättning H2-4 förgasare från USA, som nu är ultraljudstvättade och blästrade ( vapor blasting ) samt bestyckade med nya munstycken, samt inställda efter originalspecen.

Så jäkla skönt! Nu går den som en dröm. :kär:krama
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Troligtvis har väl nålen kärvat och gjort att tomgången inte ville gå ner direkt utan kunde hänga sig och sedan hacka sig ner till normalt varv. Nu sitter det aluminiumtrottlar i istället för de gamla i stål. Fina originalnålar också.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nu ska jag bara få den att varva ut också... den går fint i låg- och mellanregistret ( drar bra ), men vill inte varva mer än ca: 6000rpm. Har provat med #97.5, #102.5 och nu sist #105 main jet. Stiften har gått från gråvit till mellanbrun nu. Provat att ändra nålarna också, men ingen större skillnad. Kan det vara avgassystemet som begränsar? Det är helt nytt ( ej Kawasaki ). Tror Doremi, kanske?
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Nu ska jag bara få den att varva ut också... den går fint i låg- och mellanregistret ( drar bra ), men vill inte varva mer än ca: 6000rpm. Har provat med #97.5, #102.5 och nu sist #105 main jet. Stiften har gått från gråvit till mellanbrun nu. Provat att ändra nålarna också, men ingen större skillnad. Kan det vara avgassystemet som begränsar? Det är helt nytt ( ej Kawasaki ). Tror Doremi, kanske?

Så lite borde den inte varva ens med ett passivt avgassystem. Jag har en H1 och den varvade inte heller mer när jag köpte den. Men det berodde på att tändystemet inte hängde med så jag köpte ett HPI rotorsystem och nu varvar den lätt över 10 tusen.
 

Bifogat

  • H1.jpg
    H1.jpg
    164.5 KB · Visningar: 14
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top