Du kan ju inte lägga upp en bild på en Holley-förgasare på SHDå VET du att tomgångskretsen är knas. Antingen avbrutna nålspetsar, tilltäppt bränsle- och/eller luft-munstycke för tomgångskretsen.
View attachment 453930
Men allt funkar ju normalt vid kall och halvvarm motor.....
Du kan ju inte lägga upp en bild på en Holley-förgasare på SH
Va? Kör inte alla med 650 cfm? Helge, principen!
Lixom, fullt uppvärm motor som inte reagerar på luftskruvarna - behöver ses över.
Helt ryckt ur hatten, men kan kanske vevaxeltätningarna börja läcka in luft när den blir genomvarm?
Fick det tipset från annat håll också, men vevaxeln är renoverad med bytta lager och tätningar för 20 mil sedan.
Nya Wiseco-kolvar samt vevstakar nya.....alles neu!
Han hade bara kört den typ 10 mil, men jag tror att den inte gått ok sen renoveringen.....
Får kontakta honom och verifiera hur den gått direkt efter renoveringen.
jag har för mej att det är bränsleskruvar, mao skruva in gör problemet värre ,skruva ut o ge den mer soppa, annars gå upp 5 nr på lågfarts munstycket o se om du kan dränka den /få ner nervösa varm tomgången, den ska reagera på skruvarna ,skit i kanalerna /för små lågfart , ,det kan vara slitna emultionsrör/ovala o då tar den soppa genom huvudmunstycket eftersom trottelnålen inte "tätar" med rätt spel som brukar vara några hundradels mm o är emultionsröret ovalt (ibland sitter det ett löst "munstycke " fasklämt av emultions röret ,som tittar in iförgasarhalsen , då är det det som är ovalt,
iom att den får soppa genom h munstycket så reagerar den inte på blandningsskruvarna
byt dom emul/munstyck byt även trottelnålarna som slits med
jag har för mej att det är bränsleskruvar, mao skruva in gör problemet värre ,skruva ut o ge den mer soppa, annars gå upp 5 nr på lågfarts munstycket o se om du kan dränka den /få ner nervösa varm tomgången, den ska reagera på skruvarna ,skit i kanalerna /för små lågfart ,
det kan vara slitna emultionsrör/ovala o då tar den soppa genom huvudmunstycket eftersom trottelnålen inte "tätar" med rätt spel som brukar vara några hundradels mm o är emultionsröret ovalt (ibland sitter det ett löst "munstycke/ nålmunst" fasklämt av emultions röret ,som tittar in iförgasarhalsen , då är det det som är ovalt,
iom att den får soppa genom h munstycket så reagerar den inte på blandningsskruvarna
byt dom emul/munstyck byt även trottelnålarna som slits med
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |