Du kan ju inte lägga upp en bild på en Holley-förgasare på SHDå VET du att tomgångskretsen är knas. Antingen avbrutna nålspetsar, tilltäppt bränsle- och/eller luft-munstycke för tomgångskretsen.
View attachment 453930
Men allt funkar ju normalt vid kall och halvvarm motor.....
Du kan ju inte lägga upp en bild på en Holley-förgasare på SH
Va? Kör inte alla med 650 cfm? Helge, principen!
Lixom, fullt uppvärm motor som inte reagerar på luftskruvarna - behöver ses över.
Helt ryckt ur hatten, men kan kanske vevaxeltätningarna börja läcka in luft när den blir genomvarm?
Fick det tipset från annat håll också, men vevaxeln är renoverad med bytta lager och tätningar för 20 mil sedan.
Nya Wiseco-kolvar samt vevstakar nya.....alles neu!
Han hade bara kört den typ 10 mil, men jag tror att den inte gått ok sen renoveringen.....
Får kontakta honom och verifiera hur den gått direkt efter renoveringen.
jag har för mej att det är bränsleskruvar, mao skruva in gör problemet värre ,skruva ut o ge den mer soppa, annars gå upp 5 nr på lågfarts munstycket o se om du kan dränka den /få ner nervösa varm tomgången, den ska reagera på skruvarna ,skit i kanalerna /för små lågfart , ,det kan vara slitna emultionsrör/ovala o då tar den soppa genom huvudmunstycket eftersom trottelnålen inte "tätar" med rätt spel som brukar vara några hundradels mm o är emultionsröret ovalt (ibland sitter det ett löst "munstycke " fasklämt av emultions röret ,som tittar in iförgasarhalsen , då är det det som är ovalt,
iom att den får soppa genom h munstycket så reagerar den inte på blandningsskruvarna
byt dom emul/munstyck byt även trottelnålarna som slits med
jag har för mej att det är bränsleskruvar, mao skruva in gör problemet värre ,skruva ut o ge den mer soppa, annars gå upp 5 nr på lågfarts munstycket o se om du kan dränka den /få ner nervösa varm tomgången, den ska reagera på skruvarna ,skit i kanalerna /för små lågfart ,
det kan vara slitna emultionsrör/ovala o då tar den soppa genom huvudmunstycket eftersom trottelnålen inte "tätar" med rätt spel som brukar vara några hundradels mm o är emultionsröret ovalt (ibland sitter det ett löst "munstycke/ nålmunst" fasklämt av emultions röret ,som tittar in iförgasarhalsen , då är det det som är ovalt,
iom att den får soppa genom h munstycket så reagerar den inte på blandningsskruvarna
byt dom emul/munstyck byt även trottelnålarna som slits med
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |