Nikel
Gudomlig sporthojare
Jag gillar hojen! Enkelt och snyggt!
Tack
Jag gillar hojen! Enkelt och snyggt!
Vad e de för en svets du tagit kort på? Svetsar du MIG utan gas eller är de en TIG? Fabrikat,funkar bra? En fas eller trefas?
Jag är lite i köptagen. De e därför jag frågar.
Riktigt najs bygge för övrigt
Några bilderr. Hinner inte skriva, ska till jobbet!
Hejs hejs
Måste bara fråga. Har du borrat rätt in i kylaren för fästena? Lite konfunderad bara.
Ja, och nej
Runt kylaren går det en ram som cellpaketet sitter fast i
Så jag petade bort lite celler, satte en plåtbit emellan som skydd och sen borrade jag.
Är det tätt då?
blårör e de rörmockare,,tigen står här å väntar,,
Titta vad jag hittade
Kompisens zx10:a är helt död i elen, så jag fixar den och fick lite ljus som betalning
Ljusen är från Biltema, och är en ny modell.
Ser exakt likadan ut som de gamla men det var något fel med E-märkningen på dessa.
De är fortfarande "inte" godkända för besiktningen och orsaken är...(Vad jag kommit fram till)
Båda ljusen lyser vid halvljus, som förövrigt är Assymetriskt för högertrafik, dessa sitter med 21 cm mellanrum dvs 1 cm för brett för att man ska få ha två ljus.
Så vid besiktning så kopplar man ur sladden till vänster halvljuslampa så ska det vara godkänt!
Gör som så att du ställer två ljus (ditt biltema mot polarns zx tex) bredvid varandra och ser om det skiljer sig mycket. Drygt att sladda in på SBP och torska på något sånt... Menar, ofta finns det rätt mycket som inte är helt by the book på ombyggnader och då halvklara sig på något "lättkollat" (för besiktningsmannen) som ljusbild känns onödigt. :safe
Ja den lär ju inte bli fulare utan plast ser ju ut som en Arlakossa med....kan man dra fram framskärmen lite till tror du...
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|