Kawasaki 750 streetfighter/stunt/lekhoj

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Hallå, tänkte slänga upp lite bilder och information på mitt projekt, som är en Kawasaki ZX750 -89 som ska bli streetfighter/Stunt/lek hoj.

Eftersom jag är en fattig student så får ni nöja er med mobil bilder ;)

Och snälla.. Kom inte och säg att förgasar hojar inte är nå bra till stunt.. Allt går bara man vill!

Det jag hade tänkt mig var att få en duglig hoj att leka lite wheelies med och som tål att trillas med, och det innebär att det så småning om blir crash bur på den. Och bakbroms på styret är ett måste ;) Sen ska jag sätta dit en lyskåpa och försöka hitta några mindre mätare. Kåpan jag tänkt använda mig av (om det ser bra ut) är en TNT crossplatta med 2 spottar i.




Hur den såg ut när jag fick den.

DSC00407.jpg


Har plockat bort lite kåpor och ska byta plats på Clip-on's för jag vill inte ha något fatbar styre.


DSC00409.jpgDSC00413.jpgDSC00410.jpgDSC00411.jpgDSC00412.jpg


Sen har jag en fråga.. Vart fasiken ska jag göra av locket till kylaren? Det var ju draget upp till styret original :S

DSC00414.jpg


Och såg sen att det ser ut som att dom har förlängt gaffel benen?!
 

Bifogat

  • DSC00415.jpg
    DSC00415.jpg
    238.3 KB · Visningar: 225
Last edited:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Sen eftersom man inte är allt för smart.. Men gjorde något jag trodde var briljant! Så sitter jag nu fast.. När jag skulle plocka av styrkronan så tog tändningslåset i ramen och då fick jag en ide att jag skulle lossa gaffel benen överallt och trycka ner dom så jag fick av kronan, men när jag fick av kronan så åkte benen upp och den nedre kronan gled ner så den hamnade mot packboxarna, och med hojens tyngd så orkade jag ju inte dra upp den igen.. Men ni ser hur jag tänkt med Clip-on's (Simpelt eftersom det är väldigt många som har det)

DSC00416.jpg
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
De är ju inte direkt den populäraste stunthojen så du kommer få bygga nästan allt själv, men de ska bli kul att följa bygget :yoparty

Klart förgasarhojar funkar bra till stunt! Ska du ramla så är bur ett måste, handbroms kan du skaffa när du kan köra bra med fotbromsen :tummenupp

Ett par tips är att dra om vevhusventilationen så den inte trycker ut olja i luftburken om du ligger riktigt högt eller ramlar. Flytta ut tomgångsskruven så det blir lättare att komma åt den om den sitter dumt till original :)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Ja, jag är medveten om att jag måste bygga det mesta själv, men det är det som är det roliga! Jo har läst om vevhusventilationen förut. Och handbromsen tänker jag fixa så fort som möjligt, eftersom man är lite seg :gnissla
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Lyckades få kronorna på plats efter lite slit :D

Och testade även att häva dit kåpan och Clip-on som jag tänkte..

Vart väl lite sådär. Tycker det är jävligt snyggt att vinkla Clip-on så men kåpan blev bara snygg i vissa vinklar :( DSC00417.jpgDSC00418.jpgDSC00419.jpg


Men sen hittade man ju så klart något som inte såg så kul ut :(

DSC00420.jpg


Men men. Nu ska jag gå och värma lite makaroner och köttbullar och sova, så man orkar med en verkstads dag i morgon med :trött
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Såg att de var en -89 , hur mycket väger din ? Har försökt några gånger att slanga lite med min gixxer 750 89 och 90:an men dem kändes så j#vla tunga och ostabila ..: gnissla Kanske bättre med din...
Kul projekt annars ! Ska definitivt följas !!
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Ja, min var tung som satan med. Som det står i pappret så: "G. Tjänstevikt 250kg" "F.1 Totalvikt 415kg"

Jag vet inte riktigt vad som menas med "G." "F.1" :dummer Så skriver som det stod så kanske ni andra förstår ;)
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Kawasakiägare vet vad skiten ska användas till... :hihi
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Förstår de , Va ju samma med mig , men du måste erkänna att det var endå riktigt gott att glida runt på en sådan "tung" hoj ? Blev mer att glida runt än att försöka ge mig på slanga med den ...
Du kanske kan reducera vikt ? Det vore ju något :banana
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Klart! Allt ska lekas med! :D

Kan passa på att fråga om någon vet av någon bra och inte allt för dyr hastighetsmätare?

Vill helst ha Varvräknare och hastighetsmätare i samma, men inget annat behövs, och den ska inte vara allt för stor så den syns från flera mil ;)
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Gott ! :tummenupp

Hmm mitt tips är nog antigen kika efter en digital på Ebay både från usa o Tyskland (någon liten KOSO)
Eller om du har en iphone så köp " ett set med ett vatten av stötande skal som kan monteras på styre" och skaffa en app (perfekt pris för en student , 100 spänn ;) ). Dock går det nog inte att fixa varvräknarn via någon app :va
Har det på min raptor och det har hållt samt funkar prima !
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Hehe, har kollat på några Koso mätare, så blir nog en sån av något slag.

Eftersom jag är fattig så äger jag ingen iphone ;)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Cool. Köp mina förgasare och få riktigt fläsk i den :)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Har inte hänt så mycket idag. Har mest legat och sovit hela dagen.

Men har kopplat in en spott eftersom den andra var trasig.. sen har jag varit ute och provkört lite och sen lokaliserade jag vart oljan kom ifrån. Ser ut som det kommer från där oljan går antingen ut eller in i oljekylaren.

DSC00423.jpgDSC00424.jpg

Lägger in någon bild så ni ser, och kan rätta mig om jag har fel ang. vad det är för något :)
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Eftersom jag inte hade så mycket att göra så tänkte jag gå ut och korta av ljuddämparen.

DSC00426.jpg

Tycker det är fult med lång ljuddämpare.

Men när jag låssade på fästet och fjädrarna så satt den stumt... Sen såg jag att det ser ut som ett "hölje" som är fast punktdat lite hör och där...
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Kolla blocket , har sett några "mini" dämpare där för ett vettigt pris ..
Annars så kör du med raka :yoparty
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Tar tillbaka det med dämparen , hittade inga . Fanns en i lerum tror jag , ny , för 6-800 om jag inte minns fel .. Fixa bild på "höljet" du snackade om :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top