Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Kollade Hinneryd. Alltså du har ganska bra läge där du bor, det är nära till både Halmstad och Helsingborg. Du skulle kunna köra runt hela Skåne på en dag
Den första bilden skvallrade om att du är jävligt nära mina hemtrakter. Vill du ha rese-sällskap nästa gång du snurrar i krokarna så kan jag visa en o annan go’ liten vägLite bilder från utflykten.
Skickade ett meddelande.Den första bilden skvallrade om att du är jävligt nära mina hemtrakter. Vill du ha rese-sällskap nästa gång du snurrar i krokarna så kan jag visa en o annan go’ liten väg
Dra ett PM så syr vi ihop ngt
Ingen fara, nu har Miljöpartiet varit vid makten så länge att nästan allt går med buss. ?NNNngh! Jag får handsvett direkt när jag ser 'min hoj' där på spåret!
Ja alltså originaldäcken låter ju rätt så mycket när du kör på asfalt. Och du har ju smort drivpaket. Jag tror att det kan vara din hjälm som spökar, typ vinddånet eller nåt.
Prova isolera "dånet" med att köra lite på gräsmark och lyssna, ta av hjälmen och kör runt på nån äng och lyssna. Be någon annan köra förbi dig, och du lyssnar. Motorn har ju sina små 'oljud' hur som helst vid olika varv och/eller belastningar.
Det är antingen däcken då, eller vinden.Man måste upp i 50 iallafall för att höra det.
Kanske. Jag tror nog mer att det är en billig jävla hjälm! ? Får stoppa in ett bra headset och öppna Spotify.Det är antingen däcken då, eller vinden.
Öronproppar, nja, jag tror möjligtvis att hjälmen har lite extra plats kring öronen för radio/coms-utrusning. Då klämmer lurarna åt öronen och du hör mindre ljud utifrån, samt får mindre resonans från eventuella håligheter.
Permanenta nervskador är inget att ens försöka skämta om. Gör något åt det. De flesta brukar ha gummiupphängt styrfäste men det räcker oftast inte till så det brukar finnas järnvikter i styrändarna. T.ex. min Intruder har tjocka skumgummihandtag som jag lär hålla väldigt lätt i för att inte domna bort. Däremot mina 3 Banditer har noll vibrationer i styret.Känns som man ska få vita fingrar.
Tack för tipset. Menar du riders eller risers? Ska se vad han säger handlarn. Är ju en offroad hoj så rakt är ju grejen. Läste att man kunde fylla en slangbit med blyhagel o stoppa in i handtagen. Ligger ju en vapenbutik nära MC handlarn. ? Denna hoj har inga styrändsvikter.Hade rakt styre på Harleyn. Vibrerande mycket över 70 km/t. Bytte till kortare riders å ett högre styre med flera böjar. Å mjuka handtag.
Blev mycket bättre å fullt körbart i flera mil?
Alla stånkor vibrerar illa. Min 650 är likadan och en crf vibrerar också. Vissa lider av det mer än andra. När jag kört långt med en stånka, 2-3 timmar, och sedan ska knappa på mobilen så känns det som skärmen vibrerar när jag rör den.Körde till jobbet idag. 6 mil. Skönt. Fast jag tycker den vibrerar mycket. Känns som man ska få vita fingrar. Bara man lägger handen på handtaget känner man tusen små vibrationer. Om jag kör för länge tappar jag nästan känslan i fingrarna. Är era hojar likadana? Tycker det är mycket obehagligt. Vet inte om det är för de grova däcken eller om det är motorn som vibrerar. Spontant kändes det som att det är motorvibrationer. ?
Men ljudet är ju så gôtt. ? Ska testa allt. Utom fler cylindrar då. Sitter på jobbet nu och mina händer känns fortfarande konstiga.Alla stånkor vibrerar illa. Min 650 är likadan och en crf vibrerar också. Vissa lider av det mer än andra. När jag kört långt med en stånka, 2-3 timmar, och sedan ska knappa på mobilen så känns det som skärmen vibrerar när jag rör den.
gummiupphängt styre, feta styrändar och bra handtag är vägen framåt. Eller skaffa en hoj med fler cylindrar.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|