Styrändsvikter går att eftermontera.Tack för tipset. Menar du riders eller risers? Ska se vad han säger handlarn. Är ju en offroad hoj så rakt är ju grejen. Läste att man kunde fylla en slangbit med blyhagel o stoppa in i handtagen. Ligger ju en vapenbutik nära MC handlarn. ? Denna hoj har inga styrändsvikter.
Vissa dykbutiker säljer blyhagel på lösvikt och över nätet.
Jag stoppade in blyhagel i styret på XTZ:n Gjorde viss skillnad men all vibration försvann inte. Jag öppnade styret igen och packade det hårdare med dorn och hammare. Lite bättre, men inte helt bra.Där ser man. Jag jagar ju så det blir enklast köpa hos nån vapenhandlare. Visste knappt att det fanns dykbutiker. Man lär sig nåt nytt varje dag. ??
Nu har jag känt efter och den vibrerar vid vissa varvtal. Riktigt mycket. Antar att det är så det är på en sån här hoj. Ska testa lite för att dämpa i styret annars är det nog inte så mycket att göra. Hursomhelst så var det riktigt skönt att slippa åka bil. Och billigare. Kanske. Tar ju däck och drivpaket. Synd tanken är liten som en musblåsa.
Bara för att vara nyfiken: vilken grovlek var det på kornen?Jag stoppade in blyhagel i styret på XTZ:n Gjorde viss skillnad men all vibration försvann inte. Jag öppnade styret igen och packade det hårdare med dorn och hammare. Lite bättre, men inte helt bra.
Beställde 3 kg från någon online dykbutik. gick åt 1 1/2 kg typ så nu har jag hälften kvar till andra hojar.
Satsa på minsta möjliga, typ 9r. Då blir det minst tomrum och mest bly på samma volym.Bara för att vara nyfiken: vilken grovlek var det på kornen?
Någon mm, typ 2-3 kanske..?Bara för att vara nyfiken: vilken grovlek var det på kornen?
Vi får se. De verkar inte mycket hårdare än original. Får lägga på skumhandtag utanpå kanske.Oxfords värmehandtag gillar jag inte alls, på tok för hårt gummi. De snarare förstärker vibrationerna.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Nja, det är ju en enkel cylinder i en enkel motor som sitter i en enkel konstruktion/ram. Och köra 6 mil på en väg i samma varvtal gör nog sitt med händer och fötter. Jag brukar stanna och hoppa av emellanåt på mina äventyr, jag känner väl resultatet i händer och fötter, dock inte under färd då jag har alldeles för kul under tiden.Körde till jobbet idag. 6 mil. Skönt. Fast jag tycker den vibrerar mycket.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|