.. nej, jag vill inte. Usch.men tänk efter både en och två gånger på vad dom kan hända
Elm, vad menar du ? Hur då bryter?Min KLX bryter vid 121kmh indikerat. Ganska abrupt yxa i tändning
.. nej, jag vill inte. Usch.
Men nu blir jag nyfiken på vad du råkat ut för Hur gick olyckan till?
Och jag vet att jag är dåraktig som kör i t-shirt och shorts när det är varmt, jag borde egentligen inte rekommendera det. Det finns ingen logik för att motivera det heller, så jag ska inte ens försöka. Det är alltså bara nåt jag själv gör, jag är naturligtvis medveten om vad som kan hända ifall jag vurpar, dock tar jag inte med mig dom tankarna på vägen eller ut i vildmarken. Det är alldeles för skönt att känna vinden och solen direkt mot huden en varm sommardag.
Det finns alltid en risk, det handlar om hur långt man är villig att tänja den, liksom en försäkring där premien bestämmer självrisken. Jag är medveten om faran, så jag kör efter min förmåga med god marginal för att inget ska hända.
Ja den varvar väl ut på maxvarv och stryper tändningen. Men inte så fint som min gamla alfa som kunde studsa på maxvarv. Denna stänger ner mer dramatiskt som om du slår ifrån och till motorn lite snabbt.Elm, vad menar du ? Hur då bryter?
Ojdå! Det har jag inte fått än. Och då har jag 'maxat' min till 122 kmh. Kanske för att jag är lite tyngre (typ 100+ kg) och så har jag numer ett större bakdäck vilket gör hojen aningens mindre pigg i axet, samt möjligtvis också i toppfarten?Denna stänger ner mer dramatiskt som om du slår ifrån och till motorn lite snabbt.
Bosse, det där låter som om det sved. Kanske kan man i alla fall använda några slags knä-skydd samt armbågsskydd och ändå ha t-shirt och shorts? Man slår ju mest i leder som knä och armbåge verkar det som. Hjälm har man ju alltid.
Och den där ryggplattan, vad hjälper den mot vid lägre farter egentligen? Vi gick ju igenom allt sånt på .. tror risk-ettan, men jag verkar omedvetet nonchalera ryggplatta, den ligger bortglömd i garderoben bara.
Men seriöst, tänk hur många miljoner människor som kör utan skydd. Man måste ju kunna få köra hoj ibland i T-shirt.Man bör alltid köra me skydd... Att man ser folk åka i t-shirt å shorts på sommaren är galet, lika bra då att köra utan hjälm oxå för de behövs inge att skydda...
Svaret att köra utan skydd är för många att man ska bara ta en liten tur bara... Men de är inte så att de är föraren på hojen, utan massa andra dårar ute som kan vara orsaken till en olycka..
En liten vurpa i låg hastighet kan orsaka stor skada på en oskyddad kropp...
Jag saknar den tiden!!!Tjejerna gick topless på kommunala baden
Som sagt, man vet aldrig vad som händer. Plötsligt flyter ditt hus i Norge ut i havet. Lajf bejbi!Har en bekant som "bara" skulle ta en kort provtur med crossen inför försäljning, utan några skydd på sig. han finns inte med oss längre......
Tråkigt. Dock är inte anekdotisk bevisföring mycket att hänga i granen. Om jag ska åka ut och bada en varm sommardag så har jag endast hjälm. Gått bra hittills.Har en bekant som "bara" skulle ta en kort provtur med crossen inför försäljning, utan några skydd på sig. han finns inte med oss längre......
Kör med samma på alla hojar. Guld! Sköna handtag också. Brukar dock få limma om handtagen med ett till två års mellanrum.View attachment 463281
Holy shitsnacks!! Installerade mina Oxfords. Känns som riktigt bra grejer. Minsta styrkan är väldigt varma. Gott om sladd. Enkelt montera. Rekommenderas! ? Köpte dom på Amazon. Fast priset har hoppat upp lite sen jag handlade. Men det är dom värda tycker jag. https://www.amazon.se/dp/B009T48F6E?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Man behöver inte ta åt sig - jag är en av de som "kollektivet" ser som "va har katten släpat in" när jag kliver av hojen. Jag har ärr efter stygn och även fått åka plingplongdroska. Vet jäkligt väl att det gör ont att vurpa - för det har jag gjort - många gånger - för över drygt 40 år sedan. Ser redan ut som en Michelingubbe - utan att ha på mig ytterligare sådana attrialjer. Hjälm är lagstadgat. Integralhjälm borde vara lagstadgat på MC, det är väl det enda jag har att tillföra ämnet.kulturen på det här forumet är att man ska vara fullutrustad vid varje liten sväng.
De är valfritt.. Har sätt hur illa de ser ut när bar hud blir avskrapad mot asfalten å hur de ser ut efter flera år.. Blir aldrig bra..Men seriöst, tänk hur många miljoner människor som kör utan skydd. Man måste ju kunna få köra hoj ibland i T-shirt.
Ja och jag har sett resultatet av bilolyckor, båtolyckor, trampcykelolyckor, skateboardolyckor, fyllepromenadomyckor, varför ska hojåkning vara så specielltDe är valfritt.. Har sätt hur illa de ser ut när bar hud blir avskrapad mot asfalten å hur de ser ut efter flera år.. Blir aldrig bra..
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |