Kawasaki KLX 230

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Kan vi fokusera på motorcykeln tråden handlar om? ? Livet är farligt. Det gör ont ibland och man dör. Låt oss gå vidare.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Sköna värmehandtag där Elm. Det gör förhoppningsvis att du kan åka hoj lättare i kylan senare i år.

Tyvärr är KLX230 aningens för liten för att jag skulle vilja skjutsa min Camilla på den (inte ett ord om hennes vikt nu .. ? ), jag leter lagom passivt efter en tyngre hoj som jag kan tänka mig skulle funka att skjutsa henne på, jag vill kort sagt få med min favviskisse på min favvishobby (och hoppas att vi inte börjar tjafsa). Och i samband med det skulle jag aldrig låta Camilla sitta på någon hoj utan lämpliga skydd, på den biten är jag totalitär diktator.

Annars, livet är som sagt farligt.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Sköna värmehandtag där Elm. Det gör förhoppningsvis att du kan åka hoj lättare i kylan senare i år.

Tyvärr är KLX230 aningens för liten för att jag skulle vilja skjutsa min Camilla på den (inte ett ord om hennes vikt nu .. ? ), jag leter lagom passivt efter en tyngre hoj som jag kan tänka mig skulle funka att skjutsa henne på, jag vill kort sagt få med min favviskisse på min favvishobby (och hoppas att vi inte börjar tjafsa). Och i samband med det skulle jag aldrig låta Camilla sitta på någon hoj utan lämpliga skydd, på den biten är jag totalitär diktator.

I somras jag i bil. Följde efter en typ hundra 2 5 a ?
några nån mil med tjejen på bönpallen limpan? Sollentuna Rosersberg typ. Dom sinka inte så mycket å kunde vinna i rondeller då dom skar igen den. Såg bara gulligt ut. Så du kan nog skjutsa på din stora maskin ?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

Sidvagn ? En tvåhjulsdriven Ural kanske? Plats för allehanda husdjur och bagage.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
IMG_20210815_162030230_HDR_compress50.jpg
Kollade passen för bockjakten imorgon. Sten tog vid sidan av motorn. Gillades inte av min "bukplåt". Och jäkla tur den är så lätt för markförhållandena hade ändrat sig så jag var tvungen att vända mitt bland blåbären. Slita och lyfta och sen var jag på rätt kurs igen. ?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
IMG_20210817_071316408.jpgPackad för transport till service. Skåpbil är det bästa bilköp jag gjort. Fast jag borde letat upp en fyrhjulsdriven. Nästa gång. ?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
I somras jag i bil. Följde efter en typ hundra 2 5 a ?
några nån mil med tjejen på bönpallen limpan? Sollentuna Rosersberg typ. Dom sinka inte så mycket å kunde vinna i rondeller då dom skar igen den. Såg bara gulligt ut. Så du kan nog skjutsa på din stora maskin ?
Hur full var du när du skrev det inlägget...?
:7peta
Fick läsa det tre gånger innan jag begrep vad du skrev!
:rofl

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
... jodå. Jag är nöjd med speglarna. Dom är lite större och aningens convexa vilket gör att man ser lite mer. Jag ser fortfarande mina axlar/armar men så är ju hojen också ganska smal.

IMG_3424.JPG

Man skruvar fast dom som vanligt, och säkrar med spännmuttern.

IMG_3425.JPG

Så här ser det ut när speglarna är utfällda. Det är rätt så likt original, bara att skaften är svarta och lite mer detaljerade än vanligt.

IMG_3426.JPG

Så här ser det ut med speglarna infällda, nu kan jag åka in i majsfältet utan att skörda majskolvar med speglarna ;)

IMG_3427.JPG

Lite närmare. Inget superstiligt, men ganska funktionellt.

IMG_3428.JPG

Och från en annan vinkel. Nu blir det enklare att täcka över hojen med silvertältet. Funktionellt och billigt, och snabb frakt från Kina. Rekommenderas starkt!

IMG_3429.JPG

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Men vänta, vaddå? Ska du åka iväg med den i en bil? Var ska service göras? Vad är det för typ av service? Om det bara handlar om att byta olja & oljefilter så kan du alldeles säkert göra det själv. Det tar en kopp kaffe och lite gegg med olja och filter.
Ingick i priset så då ska det ju utnyttjas. Sen ingick en pakethållare med som skulle monteras nu. Den hade varit coronaförsenad. Och dom visste inte riktigt hur snabbt dom kunde fixa den så jag körde hem för att jaga råbock och fixa på gården under tiden. Men jag körde hem den sen i mitt nya Berik allvädersställ.
Nu ska jag försöka få tag på en shysst låda att spänna på pakethållaren. Vill inte ha en ollonformad giviburk... Not i aluminium kanske. På min moppe har jag en rejäl oljedunk kapad på mitten. Ser lite mer rustik ut. Och håller lägga motorsåg och en säck majs i... ??

Dina speglar var ju rätt smidiga. Menar du att det är snabblägen där typ så man kan fälla dom? Jag stör mig på originalet. De är ivägen och de ger smal synvinkel bakåt. Vilket jag kan förstå för man vill ju inte ha bredare än nödvändigt i skogen.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ingick i priset så då ska det ju utnyttjas
Hmm.. Jag hade inte litat på någon. Servicen gör jag helst själv i alla fall.

Jag fick min pakethållare ganska snart efter beställning, det var bara förra året jag väntade på några saker i mer än en månad, det fattades nån detalj bara så dom höll ordern. Men generellt sköter sig Probike när det gäller grejer till min KLX. Nästa gång tänkte jag beställa lite hjullager och packningar, eventuellt plasterna/panelerna också så att jag kan klibba på lite roliga dekaler och se grym ut på vägarna, och sen ändra tillbaka när jag är klar med att se grym ut. Sen kan det vara bra att köpa en extra avgaskrök, dom rostar har jag sett på andra hojar.

Speglarna vill jag verkligen rekommendera, i synnerhet eftersom du jobbar i skogen och där vill du fälla in dom. Det är fasta lägen mellan infälld/utfälld så man behöver bara dra i dom tills det tar stopp.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Körde till jobb idag genom Halmstad i 9 grader.
Hmm.. Jag hade inte litat på någon. Servicen gör jag helst själv i alla fall.

Jag fick min pakethållare ganska snart efter beställning, det var bara förra året jag väntade på några saker i mer än en månad, det fattades nån detalj bara så dom höll ordern. Men generellt sköter sig Probike när det gäller grejer till min KLX. Nästa gång tänkte jag beställa lite hjullager och packningar, eventuellt plasterna/panelerna också så att jag kan klibba på lite roliga dekaler och se grym ut på vägarna, och sen ändra tillbaka när jag är klar med att se grym ut. Sen kan det vara bra att köpa en extra avgaskrök, dom rostar har jag sett på andra hojar.

Speglarna vill jag verkligen rekommendera, i synnerhet eftersom du jobbar i skogen och där vill du fälla in dom. Det är fasta lägen mellan infälld/utfälld så man behöver bara dra i dom tills det tar stopp.
Om den rasar så vill jag inte ha tjafs om garantier. Så det är det värt. Det var ju Kawasakihandlaren som servade den.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det är en Kawasaki, dom rasar inte ;)

"Det var ju Kawasakihandlaren som servade den." - den blev säkert bra servad ändå, dom har ju erfarenhet av sådant så du behöver säkert inte bli orolig. Bara jag som nojjar ibland.

? .. och igår kväll körde jag Alby - Dalarö (via Rosenhill och Västerhaninge) - till Muskö på gamla Nynäsvägen - och sen hem igen i nog .. 6-8 *C. Jag kom hem stelfrusen, kände hur andningen var trög (corona!?), kunde knappt stiga av hojen hemma utanför garaget, stel i knän, rygg och ljumskar, gick som en zombi in i hissen, hälsade på en granne och skämdes, och in i varmduschen! AAAH!!!

Måste dessvärre erkänna att jag egentligen körde fel, jag skulle egentligen till Muskö för att hälsa på en kollegas sommarställe som funnits i hans familj sedan .. mycket länge. Jag var fast inställd på Muskö med tunneln och allt, så efter några km längs aningens finare hus och lummig natur tänkte jag ".. måste fråga om millitären möjligtvis tjänar lite för bra". Men när jag väl körde förbi skylten "Dalarö" slog det mig "Var tog tunneln vägen??" ... javisst, "MUSKÖ" så klart. Skymningen var över mig, men envis som jag är körde jag till Muskö, och inte på 73:an.

Och det var det värt, här har tiden stått stilla, t ex är "farmors dragspel". Stället är som ett museum, jag hade visat en bild på "farmors gitarr" också, men jag var orolig att den skulle falla i bitar om jag som lite som fotade den!

IMG_3460.JPG

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Skaffa varmare kläder. Köpte Berik på FC moto. Väldigt varma. Sen har vi inte hunnit få det så kallt som ni uppe i norr ännu. Jag har tagit ur fodret ur jackan för det blev för mycket. Och med värmehandtag så är det bara mysigt om det håller sig runt 10 grader. ?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jo det är just det, jag vill inte ha varmare kläder för jag vill inte acceptera att vintern är på väg. Dagtid är det ju lagom skönt, men jag kanske ska ha en ryggsäck med en extra tröja och vinterhandskar.

Sen är jag dålig på att hoppa av och röra mig emellanåt, för det är så kul att sitta på hojen och köra. Som när man var liten och spelade tv-spel 15 timmar i sträck. Nu är det ju direkt livsfaligt.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
En till japan med en svart KLX230:

Här testar han hur långt han kommer med full tank:

... och han kom NÄSTAN 260 km. Det är bra att veta. Nu väger jag säkert mer än gemene japan, med ett större luftmotstånd skulle jag nog inte komma lika långt. Jag får helt enkelt göra ett antal prov själv. Spännande är det!

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
img_20210829_105650_348-jpg.463643

Var o reka lite spår i skogen Idag. Hamnade på en vindkraftspark. Otroligt fina grusvägar de gör kraftbolagen.

Och nu är jag genomsvett efter kört på en riktigt gropig traktorväg i skogen...

Bifogat

• IMG_20210829_105650_348.jpg
    IMG_20210829_105650_348.jpg
    4.2 MB · Visningar: 91
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin