Hade en lite obehaglig elrelaterad upplevelse i torsdags.
På väg hem efter en liten runda på 6-7 mil tvärdör hojen. Allt slocknar och motorn dör. Displayen blir blank och trip + klocka nollas. Innan jag ens stannat (rullar på motorbroms) hoppar allt igång igen och jag kan fortsätta köra. Kör vidare hemåt och det händer igen. Stannar till lite längre fram men hittar inget direkt fel där vid vägkanten. Resten av turen går utan problem.
Efter tips från lokale Kawameken kollar jag kontakter och jordpunkter utan att hitta nåt konstigt. Trots att jag kollat batteripolerna tidigare provar jag för skojs skull att skruva lite på skruvarna och jodå, minuspolen är lös...
Jag hade ryckt i kabeln men märkte inget konstigt. Tittar man noga så är nog polen en aning oxiderad också. Har förmodligen glappat och orsakat omstart på ECU:n. Jag gjorde rent och drog åt skruven (och alla andra jag kom åt...) och efter det har inte hojen stannat fler gånger (ca 30 mil inklusive jävligt dålig, stötig väg).
Mao har jag lärt mig att: När du kollar något, kolla det ordentligt så du inte tror att det är OK och river hela hojen i jakt på nåt annat fel...
Förhoppningsvis var det nu detta som var felet men som sagt, den har gått som en klocka sen dess.