Hur vet jag det? Hojen är ny och inte uthämtad än. Tänkte att de skulle få dreva om innan jag hämtar den.
Då är det inget problem.
Hur vet jag det? Hojen är ny och inte uthämtad än. Tänkte att de skulle få dreva om innan jag hämtar den.
Jag tycker att testet av sporttouring i Motorrad är alldeles utmärkt! Förutom att de som vanligt tweakat till testet så att en BMW ska vinna. Läser man artikeln tycker iaf jag att Kawan låter bäst. Tur jag har en Kawa och inte en BMW, då. S1000XR, däremot...
Haha jo jag har tänkt på det också, så till den grad att man blivit anti BMW då reportagen inte är sakliga.
I den nisch som Z1000sx finns har jag fortfarande inte sett någon som allvarligt utmanar. Så grymt nöjd med min hoj, man ler varje gång man sätter sig på sadeln.
Jag skulle gärna testa en GSX-S1000F, misstänker att den faktiskt kan vara strået vassare än Z1000SX. Men jag håller med om att det är ont om hojar som kan utmana SXen, mycket trevlig och sportig och allmänt okej allroundig hoj med alldeles lagom av det mesta.
Problemet med alla andra som ens är i närheten är försäkringskostnaden som skenar iväg.
Ulvhamne!
Såg i en annan tråd att du kopplat in ett larm Spy 5000 i din hoj tidigare. Hur kopplade du in blinkersarna (var hittade du en lämplig kontakt/kabel)? Försökte mig på installation ikväll men det var lite bökigt. Tror jag nöjer mig med att slänga på ström för att få det att fungera, och blinkerssignalen.
Det fanns en grön att plugga in längst bak. Bra tänkte jag då jag sett att kablarna till blinkerserna där bak i inkopplingen till lamporna är gröna.. och POFF så gick larmets säkring
Ja det var under den där jävla plasten jag hittade en kontakt också Men satte in båda i samma snabbkontakt (grön). Det kanske var fel tänkt av mig. Möjligen tog jag fel snabbkontakt
Kanske skulle ha börjat med att titta på denna . Grön och Gröngul skulle jag nog använt. Man lär sig av misstagen
PÅ mitt spy-larm så var det bara en strömförande kabel till varje sida, ingen minus eller jord, vad jag minns? Men det var ett tag sen, så kan minnas fel.
Det är en kabel till varje blinkerssida. Jag som var dum i huvudet och skulle gina, dvs. la på båda blinkerskablarna på en kontakt.
Den där fjärrbrytaren kan ju inte vara smart.. om man kommer åt kontrollern i fickan på motorvägen och hojen dör
Jag kopplade bara in larmet på elsystemet för att få ström, och blinekrsarna för att få blink. Litar inte tillräckligt på kinaprylar för att våldföra elsystemet på hojen för att koppla in resten.
Sedan hade jag en hemlig knapp för att kunna bryta strömmen när jag inte ville att larmet skulle suga ur batteriet.
Koppla bara in så larmet kan känna när hojen är igång, annars larmar det på när man kör.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |