I helgen har jag kört en hel del mil i kylan. Och jävlar vad kallt det blev längs med motorvägen på em/kvällen .. Så idag blev det en vända till Biltema för att införskaffa värmehandtag.
Precis som BeSt i inlägget ovan, använde jag ledningarna under vänster sidkåpa. Jag lossade dock bara skruvarna för att komma åt lite bättre. För att få bort kåpan helt behöver man ta bort ett par plastnitar(?) undertill, och jag var rädd att ta sönder dessa då jag inte riktigt förstod hur/om de gick att få väck.
Att ta bort originalhandtagen var lätt, bänd runt en skruvmejsel under dem och spreja lite WD40. På höger handtag behövdes lite plastmönster filas bort för att handtaget från Biltema skulle passa. Gned på lite universallim för att handtagen ska sitta kvar. Det är hård plast inuti dessa värmehandtag så om man någon gång ska ha dem väck så får man skära böka lite, möjligtvis ta bort gasreglaget helt och ersätta det med ett nytt.
Det var lite småbökigt att komma åt strömkablarna och ansluta dem till värmehandtagens, men med lite tålamod och tid gick det
Det var svårt att hitta ett ställa där det gick att fästa reglaget. Men tillslut hittade jag ett ställe t.h. på styret där det precis gick att skruva på det så att det också satt som berget.
Tyvärr så gick det inte att få tillbaka styrändarna så lätt. Man skulle kunna skära bort yttre plasten på värmehandtagen och skruva dit dem. Dock tror jag att jag kommer se om det finns ett par något mindre (smalare) styrändar. Så får köra utan så länge.
Varmt blev det i alla fall. Ingen provkörning ännu då det var skitväder med regn.
Passade också på att koppla in ström för GPS. Men den tog jag direkt från batteriet och drog kabeln längs med ovankanten på vänster kåpa (kopplar ur GPSen från hållaren när den inte används, så ingen risk att dra slut på batteriet).
Last edited: