Jo, den "gröna" tanken slog mej så fort jag bestämt mej för att köpa hojen. Den stod som skyltex hos vår lokala Kawa-handlare och jag hade känt o klämt på den många gånger. Men sen fick det vara nog - den måste jag ha ! Har inte bestämt var o hur det blir den gröna stripen, vill få till något lagom diskret (inte för mycket/många). Måste bara tillägga att den grå färgen växer med tiden
(tyckte den var lite väl slätstruken från början)
Tog det försiktigt de 20-30 milen, höll mej till max 4000. Snuddade vid 5000 några gånger, därefter. Och innan 80 mil så hade jag även snuddat vid 6000. Med snudda menar jag under korta accelarationer, låg inte kvar vid de varvtalen, utan tillbaka till omkring 4000 vid landsvägskörning. Och efter de 80 milen så blev det oftare 6000 och även korta, snabba mellan 6-7000. Ungefär så, lite svårt att beskriva. Men kan sammanfatta med att jag gjorde bara korta accelarationer vid resp max-varv.
Den första servicen prutade jag in i köpet, men jag tror jag hört en summa på 1000-1200 kr (?). Prutade även in montering av bobbiner, så nu kan man få upp bakändan och enklare tvätta bakhjul och smörja kedja.
Min är också en "tourer" och den var utrustad med bla tankpad från början....
Ja, ER6:an är en rolig en !
Den jag har är en vit -12:a och även den får nog smaka på några gröna stänk......
Har för avsikt som sagt att hålla mej till några resor i Sverige i sommar, även om jag i slutet av maj åker tillsammans med en släkting och några övriga hojåkare på en 3-dagarsresa till norra Tyskland.
Får ta denna sommar som test o övning att resa med hoj
Har inte funderat på någon konvertering av ljusen, men däremot om det finns några små, smutta LED-extraljus. Hittade dessa, inte vidare snyggt men lite fräcka. Funderar ganska mycket på synbarheten, både för hojen men även för den personliga utrustningen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Green-DRL...263?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c740ddb97