Äntligen är den hemma. Nu suktas det efter värme o torra vägar som aldrig förr
Här läääängtar vi också! View attachment 447169
Och hoppas på en bra sommar igen....
Dock kanske liite svalare,,,,,,
Ser jag rätt eller fel men har du mörk vindruta?
I så fall är det Kawa orginaltillbehör eller köpt någon annanstans?
Var och kikade på en idag, stor skillnad på stuket efter uppdateringen. När kom denna? Är det någon som köpt performancepaketet med akra slipon osv? Värt pengarna?
Senaste uppdateringen kom 2017 då den förutom nytt utseende även fick elektroniskt godis som tex antispinn och kurv-ABS (KIBS).
Vill du ha lite fräckare ljud är de Akraburkar man köper via paketen inte så bra då de kommer med fast monterad dB-killer. Ett elände att ta ur...
Turebert
Är själv sugen på en z1000 sx, den gröna är verkligen snygg. Går mellan den och den svarta just nu i mitt huvud.
Har idag en Z900 - 18, som skall säljas.
Får man fråga vad du fick ge för din ?
Jag har hört.....
Att dämpare med DB Killers inte säljs längre som Tidigare. ( Nya EU Relger) Så att dom är fast svetsade numera i dämpen.
Som sagt Det är vad jag hört! -Men på mina Yoshimura var det så iaf.....Och dom inhandlades 2018 så man undrar ju.....
Kawasaki hade en kampanj där dom satt ner priset 10 000:- sen lyckades jag pruta 3000kr till. Sen la jag på sidotankpads, rensad bak från R&G och värmehandtag från Oxford så slutpriset blev 132 000:-
Ni som har denna fina hoj... Hur upplever ni att den är att köra i stan? Känns den klumpig i jämförelse med en naken Z1000 tex?
Ofan, bra pris.
Inga problem att montera väskorna när du kör med rensad bakdel , tänker blinkiserna ?
Är det alltid värmehandtag från Oxford de sätter på, inte deras egna ?
Det är inga konstigheter att köra i stan, det är bara inte så kul.... med någon hoj.
Har man packväskorna på blir den lite bredare om gumpen så klart men annars är det inget som stör.
Men är det mellan Z1000 och Z1000sx som valet står? De riktar sig till olika kunder trots att de är så lika. Z1000 är busenungen, Z1000sx är den lite mer mogna brodern.
Men båda är härliga hojar. Fast om du är inne på en z1000, kolla också på z900, den är riktigt kul att köra!
Men både z900 och z1000 saknar det jag uppskattar, visst vindskydd och möjlighet att ha hårda packväskor.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|