Tack för svar!
Jag har inte kört någon av dem, bara provsuttit.
Är "förstahojköpare" så det är svårt att veta vad man vill ha. Kommer köra en hel del till jobbet i stan (ca 20min enkel), förmodligen lite landsväg för fikaturer och kanske ner till släkten (ca 40mil) nån gång på sommaren.
Tycker hojjar med kåpa är snyggast men känner att R hoj blir lite för extremt med sittställning etc. Därav känns SX som ett bra val, Z1000 kanske skulle passa bättre men jag gillar inte utseendet på den.
Kanske fånigt men eftersom jag inte har så mycket mer att gå på än att se och provsitta så blir det väl så.
En annan kandidat jag tycker är intressant är BMW R1250R och det är ju en helt annan typ av hoj, tänkte försöka känna & klämma på lite olika på mässan nu i januari men alla tips och goda råd är välkomna!
R1250R vet jag inget om, men R1200R är en riktigt fin maskin. Och enligt kritikerna är den ännu finare i maskinen nu så den är nog inget dumt alternativ.
Hojmässan kommer nog lägligt för dig, där kan du provsitta och jämföra alla modeller på en dag.
Enannan ruggigt snygg hoj (tycer jag) Är RS900, den orangea modellen. Den är inte alls dum.