Hur stor skillnad är det i komfort mellan en -14 och uppdatering sedan 2017. Det sägs ju att den ska ha lite bättre touringegenskaper, vindskydd och skönare säte t ex. Är det något som märks?
Det är ganska små skillnader, kåpan skyddar lite bättre, sätet är lite bekvämare (men det diskuteras friskt om det ändå är bekvämt) och framförallt är tekniken uppdaterad med bl a kurv-ABS och avsevärt förbättrat lyse.
Men den har behållit alla goda egenskaper från tidigare generationer.
Men också de, enligt mig, rätt urusla originaldäcken. Kräng av dem fort som ögat m de sitter på och gå upp till 55-profil bak så kommer du ha en avsevärt mycket trevligare maskin. Och du behöver inte ändra något i tekniken för att få det att funka, allt funkar precis som innan du bytte däck.
Att sedan -17 är grymt snygg är ännu ett pl
us på kontot om du frågar mig.
Jag har hört att det just är i regn som däcken är dåliga, håller du med om det? Några att rekommendera? Har gillat Michelin PR på min nuvarande hoj.
Bytte till Pirelli Angel GT förra våren på min ZX-17, nöjd så här långt.
Tror fler här i ZX-tråden lagt på Pirelli Angel GT.
Jag har hört att det just är i regn som däcken är dåliga, håller du med om det? Några att rekommendera? Har gillat Michelin PR på min nuvarande hoj.
De (Bridgestone Battlax) var dåliga på lite olika sätt, dels hade de kortast livslängd av de däck jag haft på hojen hittills, dels var de väldigt känsliga för ojämn asfalt men framförallt var de dåliga på att ge mig tydlig information om vad de höll på med.
Efter de gick jag upp till 55-profil och satte på Pirelli angel GT, de var suveräna, även i regn.
Ändå valde jag att byta till Michelin road 5 när det var dags för nytt byte och de var minst lika bra, kanske ännu lite bättre när det är blött.
Originaldäcken fick vara med i 600 mil, Pirellidäcken höll över 800 mil och de nuvarande har hittills gått 600 mil och de har nog ett par hundra mil kvar innan det är dags att byta igen.
Det viktigaste med däcken tycker jag är att de verkligen ger info till mig som förare om vad som händer och det tycker jag att både Pirelli och Michelin gör riktigt bra.
Mina Angel GT höll 1740 mil...
Drivpaketet höll 1500 mil.
Varken däck eller drivpaket var tokslut vid byte.
Då kör jag ändå som SMC-instruktör då och då.
Sent from my camp fire with smoke signals
Personligen tycker jag Pilot Road känns lite diffusa när man pressar lite, inte för att det är dåligt grepp eller nåt i dem, och i vått är det ju rent allmänt det bästa gatdäcket så ett ypperligt däck. Räcker ganska länge med om man inte pangar på för mycket.
Mina Angel GT höll 1740 mil...
Drivpaketet höll 1500 mil.
Varken däck eller drivpaket var tokslut vid byte.
Då kör jag ändå som SMC-instruktör då och då.
Sent from my camp fire with smoke signals
Jaså, där ser man hur olika man kan uppfatta saker. Jag känner mig heltrygg med road 5rna. Är det kanske skillnad på pilot road och road 5, eller menar vi samma?
Annars är det som med det mesta, det är olika vad man tycker om och hur man upplever saker.
Vad märkligt, mitt drivpaket mår finfint efter mer än 2000 mil men däcken.... De vill inte leva med mig utan väljer att skiljas millimeter efter millimeter.
Men mitten på däcken är alltid fräscha, det är sidorna som ger upp, framför allt fram.
Hej behöver liter råd angående inköp av z1000sx.
Jag kollar på två stycken objekt på blocket just nu en 2011 och en 2014 båda har gått väldigt lite och ser väldigt omhändertagna ut.
Men jag vet att det gjort en del förbättringar på 2014 års modell men är det värt en högre inköps peng jämfört med 2011 modellen?
Edit: Jag är av tyngre modell så bra dämpare är nog prioriterat, läste här i tråden att 2014 är uppgraderad där.
Största skillnaderna är att den 2014 fick två effektlägen att välja mellan (typ full effekt och regnläge), bättre stötdämpning bak (bla enklare justering av fjäderförspänningen) och bättre lösning för packväskorna.
Jag kör själv en -11 och är jäkligt nöjd med den.
Ser en 2013 nu på blocket med mer mil på mätaren, är det något man skall vara uppmärksam på för modellen när man kollar in den?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |