Idag så bestämde jag mig och köpte en ny silverfärgad Z1000SX . Känns som ett mer vuxet val än en ZZR som jag även funderade på.
Får se om det är väder så jag kan ta premiärturen till helgen
Härligt! Ja, fanken vad de vräkt ut grus i vinter med all halka. Här uppe fick de frakta in extra grus från grannkommunen... Hoppas de är lika bra på att ta upp gruset efter sig.
Nån som bytt till stålomspunna bromsslangar på sin SX? Märker man tydlig skillnad? Funderar på att pula dit det fram då jag tycker det kunde vara aningen bättre känsla där.
Öhh... Tänk att det har jag inte ens reflekterat över... Kommer väl göra det nu när du väckt tanken, tack för den
Min gissning är att du inte kommer känna så stor skillnad, om ens alls. Var inte det en grej på 80-talet då man inte hade slangar med samma spec som idag? Jag ser inte många stålomspunna idag iaf. Men som sagt, jag kan ha fel o har egentligen ingen aning...
Är det nån av er som sneglat lite otroget på ZZR 1400:an? Jisses vad jag tycker den är fin (Performance Sport - modellen)!
Jag kan verkligen sakna motorkaraktären och det otroligt sköna draget/vridet i min gamla ZX12:a. Som ett lok rullandes på ett spår i långa kurvor med lite fart...
Tänk om man hade råd att ha 2, för SX har sånt jag älskar och inte vill va utan...
Var så god! Det var så lite, så.
Ja, jag vet inte. Jag hade det på min gammelbandit och jag tyckte den var lite vassare i bromsarna än den 1250 jag hade efter den men det kan ju bero på många saker. Inte samma bromsar alls, ju.
Har kollat lite på andra forum och det verkar vara blandade åsikter, allt från Guds gåva till bromsarna till ingen skillnad alls.
Hittade HEL-slangar för en vettig penning och sen kan jag ju byta själv eller låta någon byta åt mig. Well, det får nog vänta ett tag, tror jag.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|