Ska bli kul att se hur z650 står sig mot nya Honda cb650r!
Ja. CB650R verkar vara rejält uppfräschad jämfört med förra versionen. Men det är Z650 också jämfört med ER6.
Ska bli kul att se hur z650 står sig mot nya Honda cb650r!
Ingen erfarenhet av tail tidyn du länkade, har bara tittat på R&G som ser riktigt smidig ut, blir en sådan till hojen i år.
Angående passagerarsätet, bara sök efter z650 passenger seat på ebay så hittar du, verkar ligga runt 20-25GBP i pris.
Det är för övrigt en förvånansvärt vuxen hoj att skjutsa på, kör ofta med min sambo baktill och den gör inte bort sig, hon sitter riktigt bra.
Hade en Aprilia SL1000 innan och sambon tyckte inte alls om att åka på den, och det gjorde inte mina handleder med sittställningen heller
billiga delar med bra kvalitet.
Välkommen i gänget
Ovanstående går sällan hand i hand, man får oftast vad man betalar för.
Jag vet att sthlm88 köpte en tail tidy (regskyltshållare) billigt som ser bra ut, kolla om han kan länka till den.
Om du kollar på ebay efter "kawasaki z650 seat cowl" så hittar du en uppsjö av modeller som börjar på ~70GBP, hur väl färgen på dessa matchar har jag dock ingen aning om.
Personligen så tycker jag att sitsen för passagerare är så pass liten och smälter in bra med övriga linjerna på hojen att jag inte ens funderat på att byta ut den, man vet ju aldrig när man träffar ett härligt kex vid korvmojjen
Cirka 100 mil brukar det heta.Hej,
Hur många mil måste hojen ha rullat innan man kan dra på lite?
Har läst att det är ca 100mil?
Någon som har koll på detta?
Tack på förhand!
Cirka 100 mil brukar det heta.
Sen är det helt upp till dig hur du vill göra.
Jag tvivlar på att hojen kommer gå sönder för att du varvar ur den efter 50 mil t.ex, det gjorde inte min iaf
View attachment 443577
Har knappt hunnit köra nått med den mörka i år på grund av en kreativ ide å en möjlighet som dök upp i samma stund å som nu äntligen har blivit genomförd/verklighet.
View attachment 443578
Jag har därför ägnat några timmar varje dag åt att glädjemecka i garaget de senaste veckorna.
Skippar projekttråd, här en kort resumé istället:
Motorn, som har varit hos min farbror ett tag för bearbetning (bl.a. CNC-portning å annan företagssekretess) i sin motorverkstad, är nu åter monterad på sin rätta plats. Vi behöll originalprogramvaran å Boosterplug eftersom de matchade ”nya” motorn fortsatt bra. (Min farbror å hans firma bygger i vanliga fall kraftfulla rallymotorer.)
När motorn var borta passade jag även på att montera Hyperpros progressiva fjädrar fram å deras utmärkta bakstötdämpare å en egentillverkad skyddande shocktube.
Sänkte Hyperproframfjädringen 1 cm för att hålla ned framhjulet bättre på ettan å tvåan vid snabb gas från stillastående.
Har även justerat fotväxeln så den är perfekt anpassad för snabba växlingar å gashandtagets glapp har minimerats för direkt gas/kraft.
Å så har jag minimerat gaffelbenens möjlighet att flexa med en stabil fork brace. CL Brakes fram.
Brukar oftast tycka/säga/skriva att det är roligare att köra än mecka, men det här med motorn var både roligt å intressant/nyttigt.
Å så fick jag till en kompetent å ganska vass diskret "kaffemaskin", som är till för att köras:
A Kawasaki Bike Nite in the Daylite...
Go! Go! Go!
View attachment 443579
View attachment 443581
- Verifierat i helgen jämfört
- med polares/kompisar 19’ Z1000R å 19’ Gixxer1000S
-
- Resultatet väldigt najs/roligt.
-
- A Tribute to the Golden Years of Kawasaki.
Verifierat med gps också?
Säger inte att den inte går bra, men det finns inte många mätare på fordon som verkligen visar rätt, hade varit kul att veta exakt hur mycket bättre du har fått den att gå
Låter sjukt kul. Planer på att bänka den?
Erfanheten från 2019 är att den nu går skitbra , precis som jag vill ha den lättar på framhjulet på 1'an, 2'an å 3'an! Testade skintight även efter modifieringen på av en av mina favvokurvor me samma fart som förra literninjorna. Ta fel apex å det blir en utflyckt ut i naturen... Begränsingen jag har är det raka styret. Men min erfarenhet å rutin hjälper bra till vid många jobbiga situationer. (Har "skrämt" några större, men tungare (bl.a en 110 hk bumse) här i Stockholm vid röljusrace, räcker förståss inte alls mot flatout mot 200+ sporthojar
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |