perhu
Medlem
Z650 är lättkörd med superfin koppling så den kanske tar TLRn på 0-100 med normala förare...
För att inte tala om större glidare som oftast piskar sporthojar 0-100, lätt att vrida fullt på rullen och flyga iväg när framdäcket i princip är limmat i backen0-100 är ett dåligt mått på en hojs prestanda, typ alla hojar över virago 535 skuttar snabbt upp till 100, mao mer på föraren. 0-160 är nog ett mer relevant mått.
Våran Performance går bra till strax över 190, sedan blir det segare upp till 206 på mätaren. Power wheelie på tvåan, najs!
Men då är den inte original i motorn å också aerodynamiskt förbättrad.
Åsså har jag kört x antal nattliga streetrace lokalt här tidigare, så vanan finns.
vad har du gjort med motorn?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis till en riktigt trevlig hoj!Var på riskettan igår och åkte till lokala handlaren imorse. Dom hade en ny -17 för 62k som jag hämtar imorgon. Blev förvånad över att denna tråden var såpass död, trodde Z650 var en storsäljare på samma vis jag fått för mig att er-6 var.
Nåja, den ska nog funka bra att ta kortet med. Svårt att veta vad man ska ha innan man kört något (förutom enduro)
Vilka tillbehör ska man köpa med? Skivbromslås?
Grattis till en riktigt trevlig hoj!
Folk har väl inte fått upp ögonen för den här riktigt, finns ju så mycket andra hojar I samma prisklass, MT07 har ju blivit en braksuccé i jämförelse, när ER6 kom fanns där inne riktigt lika mycket att välja på I den klassen.
Det viktigaste att köpa till den är en mindre skylthållare så du blir av med den fruktansvärt fula grejen som sitter där original.
Sen är det skivbromslås aldrig en d idé, men inte fullt lika viktigt som ovanstående
Sent from my G8441 using Tapatalk
R&G har en som blir riktigt snygg, kostar väl runt en tusenlapp tror jag.Ok, vart köper man mindre hållare? Vilken modell?
Gäller stöldförsäkringen om man inte har annat än tändningslås?
Jo helt fritt från vibrationer är givetvis en fantasi, men det bör finnas någon variant som är lite bättre, känns surt att beställa ett par för 500+ om det visar sig att det är skräp.Tror det är svårt att få vibrationsfritt om de inte är upphängda i något. Det lär ju vara styret som vibrerar. Min ER6 vibrerar rätt friskt också i spegelregionen.
Du blir ju av med katten i samma veva så du lär spara en del kilon, hur många kan jag inte svara på men skulle tippa på 5-10 beroende på vad du byter till, kanske.Hur mycket tjänar man på att byta ljuddämpare? Viktmässigt alltså och vad är billigt och bra?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |