Kawasaki Z750/Z1000-tråden

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Glöm inte att ha raka armar heller, många gör misstaget att dra sig framåt mot tanken vilket kräver att man måste gå ännu högre upp.

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Glöm inte att ha raka armar heller, många gör misstaget att dra sig framåt mot tanken vilket kräver att man måste gå ännu högre upp.

Där har vi en sak redan som jag gör fel :)

Märker att kroppen försöker "parera" genom att man lutar sig fram automatiskt, får bli att jag låser armarna framöver :)

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Ridde:
Såg att du hade plockat bort dina Xenon, varför detta, krångel eller har farbror blå sagt något? :)

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Hade jag?

Hmm antigen så gjorde någon det utan mitt vetande eller så vettefan :)

Nejdå, jag har kvar mina :D

Ehm kanske var din polares hoj vid Stibix då, den stod utanför porten parkerad för nån vecka sedan o då din hoj inte hade startat så antog jag att det var din hehe.

My fault! :)

LoseTrack

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
2004| Kawazaki Z 750
Ridde:
Såg att du hade plockat bort dina Xenon, varför detta, krångel eller har farbror blå sagt något? :)

Det är väll bara vitt ljus man får ha på mc eller är det jag som misstolkat något? Xenon lampor är ju inte direkt vita, men sjuk bra ljus i dom. Fast om dom är felinstälda eller men gaspådrag så kommer det blända mycket mer än vanliga så. Tänkte bara fråga om ni vet hur lagen är.

Mvh LoseTrack

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Det är väll bara vitt ljus man får ha på mc eller är det jag som misstolkat något? Xenon lampor är ju inte direkt vita, men sjuk bra ljus i dom. Fast om dom är felinstälda eller men gaspådrag så kommer det blända mycket mer än vanliga så. Tänkte bara fråga om ni vet hur lagen är.

Mvh LoseTrack

Äsh!

Lagen är till för att brytas..Vilken rebell jag är va? :yoparty

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!

Mvh LoseTrack

Precis man får inte ha Xenon på hoj, orkar de blåvita bilarna bry sig så får man 1500kr i böter, jag har Xenon på, 6000k (dvs ljusblått, standard).

Köpte dock h7r så de skall blända mindre...

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Ehm kanske var din polares hoj vid Stibix då, den stod utanför porten parkerad för nån vecka sedan o då din hoj inte hade startat så antog jag att det var din hehe.

My fault! :)

Vi får lära oss varandras regnr så vi inte kommer blanda ihop våra hojar i sommar.. :yoparty

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
nu har det ÄNTLIGEN velats färdigt.
idag ringde jag o beställde två svarta z750 -09:)
en till mig o en till åka kompisen.
fick med lite roliga bra o ha saker,
så nu hopppas vi på att vi kommer få några roliga sessonger:tummenupp

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Försäkringspremie:

Tjena! Jag är på g att skaffa mig en z750 nu och har kollat försäkring hos bilsport och mc. och bas med ställ får jag ut otroliga 15.900kr/år eller 1325kr/mån. har haft folksam tidigare på min nuvarande 500cc men tror dom kommer bli dyrare. Jag är för övrigt 22 bast och haft kortet sedan 2006, Bor i sthlm.

Vad betalar ni för era z750 i försäkring? (ej z1000)
Vilket försäkringsbolag?
Hel eller halv?
Hur gamla är ni/hur länge haft mc kort?

För övrigt finns följande alternativ när jag väljer mc på bilsport och mc:s hemsida. Vilken är rätt? Detta får jag fram...
* z750 twin 7.300kr
* z750 ltd 7.300kr
* z750 std 7.300kr
* z750 gt 10.100kr
* z750 gp 10.100kr
* z750 /s 15.900kr

Last edited:

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
jag fick första året 3200
sen blir det 5800 om året.
är 29 med kort i 4 år.
bor i litet samhälle
det finns ett alternativ som heter z750 från 04 med väll ??? det skulle jag ta sa handlarn
bilsport o mc va bäst för mig
men är väll som vanligt bara att ringa runt o tjata sönder dom:tummenupp
hoppas du hittar lite billigare

/E

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Komfort/försäkring

Jo det fanns ett som hette "från -04". Det var nog det nedersta har ja för mig. Var och provkörde den på ava idag dock. Kändes rätt bra:) Men hörde att försäkringen på bilsport och mc inte går att bryta om jag ställer av hojen för vintern. Endast ägarbyte. Kan det stämma? Kan ju i värsta fall "sälja" den till morsan:p Borde väl duga? Känns som jag får nöja mig med 15.900kr/1325kr

Hur upplever ni komforten för övrigt? Jag tyckte det var lite träsmak och endel vibrationer i sadeln från 7000rpm samt rätt stötig hård framgaffel. Säkert bara jag som nu är van vid min gamla svampiga sådana:D

Jävligt najs hoj för övrigt, kände framhjulet lätta såfort jag drog på lite extra:)

jag fick första året 3200
sen blir det 5800 om året.
är 29 med kort i 4 år.
bor i litet samhälle
det finns ett alternativ som heter z750 från 04 med väll ??? det skulle jag ta sa handlarn
bilsport o mc va bäst för mig
men är väll som vanligt bara att ringa runt o tjata sönder dom:tummenupp
hoppas du hittar lite billigare

/E

raceman71

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
xeon

Ni som har xeon på era Z1000....måste fråga vart har ni gömt boxen/boxanna någonstans?,hittar ingen bra plats tycker jag:confused:

R

Jag kollade på ett ryggskydd som jag blev rekomenderad. Dock råkade jag glömma att ta det när jag skulle betala, så får ta det när jag ska dit nästa gång. Har tyvärr inte börjat köra än, då jag inte fått tllståndet.

Men vad tycker ni om detta ryggskyddet om någon har testat det:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=54&cid=10

Mvh LoseTrack

Har ett sådant fast Kawas eget men det är samma skydd
Det är super,sitter väldigt bra mkt skönare än dom traditionella skydden
Köp!

Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
gömde mina vid stötdämparna först men då lossna kåpan från gummikuddarna hela tiden så drog om och la dom i kåpan vid insuget "under sadeln".

raceman71

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Mellan 0.7-0.8

gömde mina vid stötdämparna först men då lossna kåpan från gummikuddarna hela tiden så drog om och la dom i kåpan vid insuget "under sadeln".

:tummenupp Tack för upplysningen angående xeon

Last edited:

bjun

Ny medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 2008
Regskylthållare

Hej
Är ny i forumet... Tänkte höra om det är någon som har en orginal regskylthållare till en
Z1000 -08 till salu?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hej
Är ny i forumet... Tänkte höra om det är någon som har en orginal regskylthållare till en
Z1000 -08 till salu?

Vi är nog ett antal som har det, men dem brukar vara bra att ha vid försäljning av Hojen, men dra ett PM, så får vi se.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln