Kawasaki Z750/Z1000-tråden

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Bild på nya åket som efterfrågades kommer här.
Var det moto4 som jag mötte idag i Fagervik tro?
galleri

Fler biler finns i mitt garage....
Sanslöst kul hoj ska tilläggas!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
galleri

Är den verkligen bättre ?

Vet inte vad som hänt med mig heller men har börjat titta på en Thruxton, kanske dax att uppsöka läkare och genomgå en hälsokontroll :va
Kan vara åldern

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Hur kan du byta en z1000 emot en sådan... :(
Aja, smaken är som baken...

mmm...kan hålla med om att z1 är snyggare.
Kan dock tillägga att den ser bra mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Men det var ju inte utseendet som var avgörande att jag skaffade denna hoj.....satan i gatan vilken rolig skapelse att köra. Roligaste hojen jag kört, någonsin! Jag e supernöjd!
Tilläggas skall iofs att jag har bara kört 28 mil än sålänge:)

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
galleri

Yes det var jag, intressant maskin..ska du ut imorrn? ska nog ut en sväng bara man vaknar i tid efter nattens arbete, och fixar styrdämparen:gnissla

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Yes det var jag, intressant maskin..ska du ut imorrn? ska nog ut en sväng bara man vaknar i tid efter nattens arbete, och fixar styrdämparen:gnissla

Jodå, det blir körning imorrn oxå! Ska inviga bönan på pallen ( e tanken iallafall ) Tips på bra väg att åka? Du kör väl lite onsdagskörning va?
Törs man haka på nångång tro?

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jo för fan klart vi kan åka nåt men kommer nog dröja tills helgen då jag har kvällskift denna vecka och idag blir det städa ur garaget,lite pill på hojen och sen bowling med gänget.

Jo Ons-körningar blir det när man hinner av och ang bra vägar så tog man kortet förra sommaren och har inte riktigt sträckt ut bena men en sväng runt alnön är skönt om man bara vill glassa å njuta och rulla på gasen ibland dock får man vara alert då det finns fler vägar som ansluter än det gör i en myrstack.
Sen e14 mot Stöde är skoj om man vill göra lite highspeed-runs och sen vägen som löper mot sidsjöbacken som grenar ut sig till en del ställen bla annat kan man åka runt och komma ut igen mot e14.

LoseTrack

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
2004| Kawazaki Z 750
Utrustning

Idag så är det dags att åka och kolla på utrustning till min nya hoj. Får se vad man hittar för trevligt. Kommer bli en del pengar på det. Men man vill ju vara så säker som möjligt på en hoj.

//Martin

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Har införskaffat PCIII och K&N filter inför säsongen men har svårt att hitta ngn bra sida med mappningar, om det är någon som sitter på en får dom gärna posta eller PMa.

Blir skoj att se vad man får ut ur en z1000 med akra titan helsystem, PCIII och K&N filter :)

LoseTrack

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
2004| Kawazaki Z 750
Utrustning

Efter gårdagens söknade på Lillemans MC i lund så hittade jag en del saker. Så idag blev det att åka dit och köpa det. Kommer kanske upp en bild på min hoj med mig på och all utrustning. Är ju ny så känner att det är skoj att visa upp det lite. ;) Så får jag hoppas att ni gillar det eller iggar det :p

Tänkte även passa på att fråga hur många av er som kör med extra ryggskydd under skinnstället, Så använder ni extra ryggskydd?

Mvh LoseTrack

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Efter gårdagens söknade på Lillemans MC i lund så hittade jag en del saker. Så idag blev det att åka dit och köpa det. Kommer kanske upp en bild på min hoj med mig på och all utrustning. Är ju ny så känner att det är skoj att visa upp det lite. ;) Så får jag hoppas att ni gillar det eller iggar det :p

Tänkte även passa på att fråga hur många av er som kör med extra ryggskydd under skinnstället, Så använder ni extra ryggskydd?

Mvh LoseTrack

Jag kör alltid med ryggskydd!

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04

Mvh LoseTrack

Det "korrekta" sättet är att ta bort ryggskyddet i jackan och ha ett riktigt externt ryggskydd har jag fått lära mig. I allafall inte köra med två skydd samtidigt. :mattias

gyver

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Kawasaki z750
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...