Kawasaki Z750/Z1000-tråden

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
1.Mappa innebär att man kör hojen i en rullande bromsbänk och gör en nya bränslekurvor och du behöver inte mappa om hojen för att du kastar på Slip-on och det följer inte med nån mapp, och ja du behöver bla annat power commander 3 om du ska mappa.

2.jag gav 9000 för mina Leo vince evo factory 2, fast har carbon.

ps. Om du skaffar rör så är frågan såpass enkel som. klarar du av att låsa upp ytterdörren din? klarar du det klarar du även av att sätta dit slip-on:et på z1:an

bifogar en bild innan en del till moddande på min i vintras.

Bifogat

• DSCN1344.jpg
    DSCN1344.jpg
    105.9 KB · Visningar: 160

tuzze750

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
04 kawazaki z750
Hej alla Z älskare... vill få på lite packväskor på min z750 nån som har några bra tips?vart köpar man o vad?blir en vecka i norge i sommar=)

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Var idag och bänkade hojen...

Sitter Devil slipon på den ingen katt å ingen PC III. Var mest nyfiken om hojen gick snålt.
Svar: Lite snålt gick den under 5000 varv (ingenting att oroa sig över) sen såg det fint ut.

123 hk och 107 nm på slangen

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
*suck*
Tog premiären idag; hojen känns hopplös trist. Fan också.......det suger med z1000:(

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
*suck*
Tog premiären idag; hojen känns hopplös trist. Fan också.......det suger med z1000:(

Svårt att förstå, min har gått 200 mil nu, är väldigt nöjd.
Är det botten drag du saknar så kan jag hålla med, men det saknar jag alltid förutom den gången jag körde en Triumph från -67 (3 vxl.).
Men personligen tycker jag Z:räcker mer än väl som pendlar och bus hoj.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
*suck*

Bara att sälja! Själv beställde jag en ny svart SD igår med Acra Evo:banana

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Fanns den inte i Vitt ?:D

Vitt var slut:(:D

Har du lyckats sälja din nu efter 6 månader? :)

Ja skam den som ger sig:) Nu var det iofs 2-3 månader men jag fick det jag begärde:tummenupp
Jag tror jag mötte dig o din kompis med den svarta Z1000 när ni var på väg ifrån Borås till Ulricehamn på Långfredagen? Ni körde med skjuts.
Såg bra ut. Var på väg hem ifrån mässan i Jpkg.

Kör försiktigt och ha det så bra med era Z1000:tummenupp

Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Jag tror jag mötte dig o din kompis med den svarta Z1000 när ni var på väg ifrån Borås till Ulricehamn på Långfredagen? Ni körde med skjuts.
Såg bra ut. Var på väg hem ifrån mässan i Jpkg.

Kör försiktigt och ha det så bra med era Z1000:tummenupp

Japp det stämmer bra, polarens tjej o hennes kompis var sugna på att åka en sväng. :)

Min kompis "Laesk" fotade mig lite igår, tack som fan.. :)

Utrustning:
50D + Canon EF 400/2,8 L IS USM samt 1Ds Mark II + Canon EF 70-200/2,8 L IS USM

z1_sport.jpg

z2_sport.jpg

z3_sport.jpg

z4_sport.jpg

/hyll

Last edited:

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Riktigt snygga bilder!

Hämtade min Z750 Igår hos johans mc i gbg.
Körde 15 mil hem till halmstad i toppenväder lägs halländska landsvägar. :UNDERBART:
Tog bort DB-Killern ur mitt MIW system idag. MUMMA!

En liten fråga bara till er andra Z åkare: hur får man bort passagerar sadeln på en -06:a? finns där någon förvaring?

// Daniel Halmstad

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Riktigt snygga bilder!

Hämtade min Z750 Igår hos johans mc i gbg.
Körde 15 mil hem till halmstad i toppenväder lägs halländska landsvägar. :UNDERBART:
Tog bort DB-Killern ur mitt MIW system idag. MUMMA!

En liten fråga bara till er andra Z åkare: hur får man bort passagerar sadeln på en -06:a? finns där någon förvaring?

// Daniel Halmstad

OM det är samma som på en -04 så sitter det ett lås ganska bra gömt på undersidan, bara o stoppa i tändningsnyckeln o vri runt där.

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Tjena..
ny här på forumet :)..riktigt snygga hojjar ni har..
nu en fråga köpte en z750 -09 i veckan mkt snygg och härlig hojj att köra men har ni några tips på hur man kan få snyggare regg skyllts hållare förutom den som finns på kawas hemsida?? ps är nybörjare håller på med kortet ;) ha d gött

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Första gången inne på sporthoj, första inlägget, förmodligen första misslyckandet med att skriva ett inlägg.

Precis köpt tce66:s orangea z750 och är nöjd som fan, tack och bock för de redan gjorda moddarna! (sparar mig massor med jobb)! LeoVince slip-on sitter på och jag börjar efter ca 60 mil inse att motorn inte kommer explodera bara för att man varvar över 10000 rpm... Har kört glidare i fan 7 år nu så jag blir ju lite nervös såfort nålen hamnar över 5000 varv :)

Så över till en fråga: Till höger om lcdskärmen sitter en liten lysdiod som envisas med att blinka rött ibland. Tror jag har kommit fram till att den skall göra det när "ignition is on but the motor is not running". Så långt är jag med, men varför fortsätter den blinka efter körning när jag ryckt ut nyckeln?? Den blinkar fan inte innan jag har kört... Nån som vet?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Första gången inne på sporthoj, första inlägget, förmodligen första misslyckandet med att skriva ett inlägg.

Precis köpt tce66:s orangea z750 och är nöjd som fan, tack och bock för de redan gjorda moddarna! (sparar mig massor med jobb)! LeoVince slip-on sitter på och jag börjar efter ca 60 mil inse att motorn inte kommer explodera bara för att man varvar över 10000 rpm... Har kört glidare i fan 7 år nu så jag blir ju lite nervös såfort nålen hamnar över 5000 varv :)

Så över till en fråga: Till höger om lcdskärmen sitter en liten lysdiod som envisas med att blinka rött ibland. Tror jag har kommit fram till att den skall göra det när "ignition is on but the motor is not running". Så långt är jag med, men varför fortsätter den blinka efter körning när jag ryckt ut nyckeln?? Den blinkar fan inte innan jag har kört... Nån som vet?

Roligt du är nöjd.
Tror att den blinkar för att visa att den har Immobiliser

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Japp, efter lite ytterligare bläddrande i manualen hittade jag nån liten mening om det. Tack.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
någon som har problem med däckslitage på sin Z1000? min har gått 320mil och bakdäcket är tvärslut, korden syns!

jag tycker det verkar konstigt att det redan är slut, har inte gjort några burnisar eller så.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
någon som har problem med däckslitage på sin Z1000? min har gått 320mil och bakdäcket är tvärslut, korden syns!

jag tycker det verkar konstigt att det redan är slut, har inte gjort några burnisar eller så.

Jag märkte det samma för ett par tre veckor sedan på min. Kan kanske ha att göra med temperatur på asfalten, grusiga vägbanor osv. Det verkar som det sliter mer tidigt på säsongen. Någon kan säkert bekräfta detta är rätt eller fel.

Apropå däck?? Du har inte sett om det kommit in 4 sommardäck ifrån Stockholm till Herbien vi köpte av er? Skall ha kommit med Schenker.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...