Dyrt
Jodu, det är det. Men hittar du slantar, prova Akra race med PC. Lite omdrevning, typ 43 drev bak. Bättre acc, mer aggro respons. Hojen är piggare kan man säga. Det händer mer än man kan tro, i jämförelse med original. Klart att du inte får 140HK. Du får 11.2% mer än original eller strax över 12HK mer på hjulet. Men va fasen, du kan ju dra bort 15% på alla motor specar. Den har ju mest vibrationer, men börjar oxå dra från 6 till 7000varv, vid 8 börjar den dra på bra.
Körde Superduke förra året, en 08:a. Helt ok, men inte alls roligare än denna Z. Körde rätt in i varvstopp på 2an och 3an och det var inte någe mer tryck i hojen än denna. Jag tycker denna drar bättre. Ett helstsystem med dreving + en Z1000 (som du har) kostar något mer än hel original SD. Dessutom så har SD ganska dåligt insprut, om man ränner runt under 4000 varv (lite ryckigt i jämförelse med Z1000).
Dessutom kan jag säga att den kändes inte lika bra att toppa ur som denna gör. Jag tycker min hoj är lättare att köra full rulle på en SD. Jag har lyft den baktill, 25-30mm sen bytt till ett brett och lågt styre. Det blir klart annorlunda cockpit.
Det blir nya Öhlins fjädrar i gaffeln nästa vecka. Den har mer vikt på framhjulet nu, och en aggressivare gaffel vinkel. Gaffelvinkeln blir kapad mellan 0.7-1.0 grader i och med att den är lyft. Sedan är det bara att hänga på en styrdämpare, o du pinnar lätt på runt 200-220, bara vinden som kan vara liet besvärlig då. (Igen, lägre bredare styre, + lyft hojen)
Nej tusan, RC8an, annars kan det vara.. - helt ärligt!
Iof, RC8 är jävligt aggro på trotteln vilket är charmigt när det finns utrymme. Men i stan ser det nog mer ut som man är rätt kass på att köra. Men jag blev ju helt hänförd för det. Sedan skulle man då ha ett Akra helssystem och en mappning så kanske den går bättre. + att man slipper gräsklippar ljudet.
Vill du ha punch? Testa Moto Morini Corsaro (V-tvin). Finns i stora sundby.
Den är det en jävla knuff i. Bye bye lilla SD. SD har inte en sportmössa mot Corsaron, om du ska snacka muskler och pulver blir du g-l-a-d. Den är jäkligt snygg oxå. Den kan du nog köra original utan att gnälla över att den är för snäll
.
Provade B-kingen, den går mjukt och drar iväg snabbt. Dock satt jag illa. 181cm i strupor, jag får inte in ben/ knä mot tanken pga att en kåpa är ivägen. Den beter sej långt ifrån Morinin och utvecklar sej väldigt annorlunda. Inte lika kul.
Morinin är mera tjur, den känns verkligen som man vill att muskler ska kännas på hjul
Du sitter bra och tanken har en bra urformning som gör att du kan trycka på hårt och bromsa hårdare utan att du flyger upp på tanken.
SD är ju dyrare än Z1000 att trimma. Bara slip on till SD, kostar ju som Akra helsystem till Z:an. Fan det blir inte kul med mappning och montering osv.
Uh, jag har pumpat ut en jävla massa på min Z:a. Slutade räkna vid 40'.
Varför provar du inte Ducce Streetfighter annars?
Jag tycker det låter konstigt att du vill byta till en hoj som har lägre effekt än din Z1000 (125 motor HK, SD 120 motor HK). Jag tror att du ska gå upp märkbart i effekt om du ska bli nöjd en längre period. Z1000 blir 10kg lättare med Akra helsystem, då ligger den och SD väldigt lika i vikt, + att du har 10-15% mer i effekt på Z1000 om SD är original. Gixxern är ju såklart, någe helt annat. Men det var inte din grej nämnde du. Samma med CB1000R, den är ju inte alls roligare än en trimmad Z1000. Bättre att köpa Z1000 och dreva om samt ett Akra helsystem och PC+ mappning.