Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Haha Bill o Bull nja det vet jag inte hehe, vi är mer Piff o Puff. :)
Aha så vi körde förbi dig, du åkte bil antar jag?

Jo Andreas ville testa skillnaden nu när han satt i sin PC3 o K&N filter, jag hade det redan men han satte i sitt idag. Så han frestade på lite på påfarten till R40 o jag var ju tvungen att hänga på, så det brukar att se ut när vi är ute o kör. :D

Häng på vettja, ju fler desto roligare, shit jag har redan kört över 450 mil i år, snart service igen o nya däck åker på nu på lördag, dyr hobby men faaan så kul. :)

Ohh jaaa visst var våra tröjor fina? :)

EDIT: Fan det är ju du hehe, du köpte ju "TCE66" gamla z750, jag pratade med dig när du hämtade ut den, du hade bytt in din gamla glidare, du hade lovat dig själv att inte köra sporthoj igen tills du fyllde 30, känner du igen det? :)

>>>>>>>>>>>>

Haha.. Åh fan, så det var du det :) Nu i efterhand funderar jag på om jag borde behållt glidaren eftersom det bara tog tre veckor innan jag kraschade med z:an... Rådjursjävel :mad:. Hojen står på Stibix nu och väntar på att skaderegleraren skall godkänna lagning... Hoppas att det går hyfsat fort! Sen hänger jag gärna med, kan ju säga att det kliar ordentligt i gashanden...

Ps Japp, satt i bilen och förbannade allt och alla över att jag tvingas använda fyra hjul istället för 2...

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Hoj
2008, Z1000 Svart
Slip on och PCIII

Har nu haft min z1000 -08 i ca 2 veckor och är super nöjd. Fan vad najs det är att köra hojj. (Tog även kortet för två veckor sedan).
Jag har rensat baken med ny regplåt och miniblinkers som by the way var ett helt jävla projekt att byta ut. Dom borde berätta för en vad man behöver när man köper prylarna. kom hem så visade siog att jag behövde prylar för att koppla ihop nya blinkersen.

Men vilket fall som så är jag sugen på lite skönare ljud, så jag ser mycket om slipon och KN samt PC. Jag är endast ute efter skönare ljud, behöver inte fler hästkrafter i dagsläget. Räcker det med att bara byta till nya slip on eller bör man inst en PC? Någon som i så fall vet vad man kan komma undan med om man inte ska ha det absolut dyraste. Vilka märken på Slipon är kända för "gött" ljud?

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Haha Bill o Bull nja det vet jag inte hehe, vi är mer Piff o Puff. :)
Aha så vi körde förbi dig, du åkte bil antar jag?

Jo Andreas ville testa skillnaden nu när han satt i sin PC3 o K&N filter, jag hade det redan men han satte i sitt idag. Så han frestade på lite på påfarten till R40 o jag var ju tvungen att hänga på, så det brukar att se ut när vi är ute o kör. :D

Häng på vettja, ju fler desto roligare, shit jag har redan kört över 450 mil i år, snart service igen o nya däck åker på nu på lördag, dyr hobby men faaan så kul. :)

Ohh jaaa visst var våra tröjor fina? :)

EDIT: Fan det är ju du hehe, du köpte ju "TCE66" gamla z750, jag pratade med dig när du hämtade ut den, du hade bytt in din gamla glidare, du hade lovat dig själv att inte köra sporthoj igen tills du fyllde 30, känner du igen det? :)

>>>>>>>>>>>>

Haha.. Åh fan, så det var du det :) Nu i efterhand funderar jag på om jag borde behållt glidaren eftersom det bara tog tre veckor innan jag kraschade med z:an... Rådjursjävel :mad:. Hojen står på Stibix nu och väntar på att skaderegleraren skall godkänna lagning... Hoppas att det går hyfsat fort! Sen hänger jag gärna med, kan ju säga att det kliar ordentligt i gashanden...

Ps Japp, satt i bilen och förbannade allt och alla över att jag tvingas använda fyra hjul istället för 2...

Klart du gjorde rätt i som bytte till Z från en glidare, inte ditt fel direkt att ett jävla rådjur hoppade fram, låt inte detta skrämma dig ifrån att åka sporthoj för fan! :yoparty

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Klart du gjorde rätt i som bytte till Z från en glidare, inte ditt fel direkt att ett jävla rådjur hoppade fram, låt inte detta skrämma dig ifrån att åka sporthoj för fan! :yoparty

Haha, skojade mest men lite ironiskt är det. Smällde rejält med en cbr 600 några veckor efter att jag tog lappen för 9 år sen. Gick över till glidare eftersom jag ville leva tills jag var 30 iaf... Hann fylla 31, insåg att vafan, nu har jag ju klarat mig, dags att köra sport igen. Köper z:an och så tar det tre veckor innan man ligger och sliter skinnställ längs asfalten igen :huvet... Men det hade fan hänt på en trehjulig handikappmoped också så självklart skall jag ut och rejsa igen såfort bågen är klar på verkstan!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
är det någon som har haft några större problem eller fel på sina hojjar? dyra reparationer?

anledningen till att jag frågar är att johans mc (där jag köpte hojjen) har en extra 5 års garanti på motor och elsystem, men jag kan få servicen gjord på annat håll (kenneths mc som är auktoriserade) mycket billigare.

om det är väldigt få fel på hojjarna överlag så kommer det ju löna sig att serva hos kenneths.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
är det någon som har haft några större problem eller fel på sina hojjar? dyra reparationer?

anledningen till att jag frågar är att johans mc (där jag köpte hojjen) har en extra 5 års garanti på motor och elsystem, men jag kan få servicen gjord på annat håll (kenneths mc som är auktoriserade) mycket billigare.

om det är väldigt få fel på hojjarna överlag så kommer det ju löna sig att serva hos kenneths.

Läs avtalet från Johans MC noga så ser du att du inte ens får byta blinkers själv, då bryter du mot garanti avtalet och det upphör gälla, och enligt vad jag har hört så är Kenneths MC ett minst lika bra val.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Läs avtalet från Johans MC noga så ser du att du inte ens får byta blinkers själv, då bryter du mot garanti avtalet och det upphör gälla, och enligt vad jag har hört så är Kenneths MC ett minst lika bra val.

grabbarna på kenneths är utan tvekan grymma och serviceminded (vilket man inte hört att johans är). blir nog till att serva hojjen hos kenneths. de skulle ha 350.- för 600 mila servicen, 1100.- om jag även ville byta olja+filter (ej nödvändigt)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
grabbarna på kenneths är utan tvekan grymma och serviceminded (vilket man inte hört att johans är). blir nog till att serva hojjen hos kenneths. de skulle ha 350.- för 600 mila servicen, 1100.- om jag även ville byta olja+filter (ej nödvändigt)

Dem är ruskigt duktiga, brukar byta olja om hojen ändå är inne, den tar nog inte skada av det :).

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Dem är ruskigt duktiga, brukar byta olja om hojen ändå är inne, den tar nog inte skada av det :).

Eller så åker man till Stibix direkt, helt underbara människor även om de är rätt trötta på mina spontana besök som resulterar i att jag "hänger" där med en monster i handen o snackar skit. :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Eller så åker man till Stibix direkt, helt underbara människor även om de är rätt trötta på mina spontana besök som resulterar i att jag "hänger" där med en monster i handen o snackar skit. :)

Håller givetvis med, bara trevligt bemötande och bra priser, men frågan var Johans eller Kenneths.

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
Nu har man hämtat sin hoj, och fan vad kul det är. Har precis kommigt hem :)
Nu när man kört Z1000 en hel dag känns ju v-rodden som en traktor! Kommer inte ångra det bytet!!
Mina GPR slip on han och komma oxå. Rätt gott ljud i en radfyra :)
Ska sätta klockan på ringning imorron, så man kommer upp i tid och kan köra hela dagen!!!!
Ända grejen som var bättre på rodden var sadlen! min röv har inte vant sig vid Z1000 än. Var lite som att sitta på en bräda. Men det är det fan värt.

Btw, är det någon som vet hur och om man kan ändra sitt användarnamn???

Och var kan man få en sådan därade flachig SH tröja ifrån???

Last edited:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Nu har man hämtat sin hoj, och fan vad kul det är. Har precis kommigt hem :)
Nu när man kört Z1000 en hel dag känns ju v-rodden som en traktor! Kommer inte ångra det bytet!!
Mina GPR slip on han och komma oxå. Rätt gott ljud i en radfyra :)
Ska sätta klockan på ringning imorron, så man kommer upp i tid och kan köra hela dagen!!!!
Ända grejen som var bättre på rodden var sadlen! min röv har inte vant sig vid Z1000 än. Var lite som att sitta på en bräda. Men det är det fan värt.

Btw, är det någon som vet hur och om man kan ändra sitt användarnamn???

Och var kan man få en sådan därade flachig SH tröja ifrån???

Det finns en tråd för att byta nick, du skriver bara vad du vill byta till:)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=192622

malthai

Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
Då har man lagt in om namnbyte då, tack :tummenupp

Nu ska jag ut och brumma :hojcbr

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
äntligen hemma

idag hämtade jag o kompisen ut våra nya z750 :)
blev en runda på 25 mil, känner mig hur nöjd som helst med hojjen hittils.....

malthai

Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
jaha, då har man kört 42mil med nya hojen i helgen.:squid
Hur kul som helst.:tummenupp

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Tveksamt. Kollat på en 08 hos handlare som rullat drygt 120mil, den begär man 89k för. Jag personligen skulle vara intresserad av din om du begärt 75 men absolut inte över 80k privat.

Fick 75 i inbyte för den som är intresserad, har för mig att någon annan gick i liknande tankar. :)

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Hej alla Z ägare. Jag ska snart börja ett Streetfighter bygge och skulle vilja ha framlampan från Z1000 då den ger ett väldigt bra ljus enligt testerna från Bike.

Någon vänlig själ som vet var man kan köpa en sån till rimligt pris?
Kanske från utlandet?

Tacksam för svar.

Mvh André

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...