Ingen som vill sälja sin Z 1000 Billigt till mig??
MÅSTE FÅ SVÄRA LITE!!!
Stod parkerad igår ca 2 - 3 meter bakom en skåpbil. Skulle springa in och hämta ut en biobiljett, kommer ut så ligger hojen på vänster sida mosad, repig, trasigt sidostöd, repat avgassystem repad motorsida, repig kåpa mm....200mil har cykeln gått....Fan vad less man blir. Som tur var hade denna ärliga människa vett nog att inte smita. Skadeanmälan insänd idag...Nu blir man utan hoj några veckor....Livet är surt ibland!
Jahaja, Bara så ni vet så tar det ca 2½ vecka att läsa igenom hela tråden.
Har som sagt skaffat mig en z1000 04 och är grymt nöjd , bilder inom kort. Sitter devil slipon på nu, till sommarn bliré k&n filter samt PC3 o C2 där, men funderar på att införskaffa ett akra helsystem ist om jag ska få ut som mest möjliga effekt vid bänkning? Vet nån hur stor betydelse kan det ha?
Okej trodde dunlop var bra men men kanske just dom som sitter på från bärjan som är dåliga?? ngn som har tips på bra däck?
Vem kör en orange z1k elle z750 i Borås trakten?
Såg att ngn körde omkull, och fick föras med ambulans till sjukan.
http://www.bt.se/nyheter/boras/en-till-sjukhus-efter-mc-olycka-i-centrum(1359437).gm
Hoppas det gick bra.
Är en Z1000, dock vet jag ej vem föraren är, mött honom / henne några gånger i Borås, bor troligen på Lugnet.
Jaha... då har ännu en kollega åkt omkull med sin hoj, först en på min avdelning, han hade haft kortet i två veckor o körde en z750 -06 sen en annan som åkte omkull imorse, han hade precis köpt en beg. z1000 -08 efter han hade sålt sin gamla Honda SevenFifty.
Borås tidning
Det gick bra för båda, de bröt några ben var i kroppen men inget mer som tur är.
Edit: Tog bort mitt andra inlägg då jag såg i efterhand att Ni hade uppmärksammat detta redan.
Hyll: vad var orsaken till att han åkte omkull?
Tjena gott folk, har precis idag hämtat mig en z750 -07a och är sjukt nöjd med den!
Nu funderar jag på att byta ut skylthållaren bak, är det någon som har tips på var man kan köpa en samt ev. passande blinkers för jag antar att man måste byta ut de med?
MVH
Hej! nån som vet hur det är om man monterar slipon på z750-07
1. vad gör man med vajrarna som går in i orginal dämparen?
har ingen lust att ta bort dom så inställningarna ändras om man skulle byta tillbaka någon gång.
2. Hur är det med det där FI lampan? gäller det slipon el powercommander?
Tjena gott folk, har precis idag hämtat mig en z750 -07a och är sjukt nöjd med den!
Nu funderar jag på att byta ut skylthållaren bak, är det någon som har tips på var man kan köpa en samt ev. passande blinkers för jag antar att man måste byta ut de med?
MVH
1. Ta bort dem helt, sitter under sidokåpan på vänster sida, enkelt att sätta tillbaka.
2. Är det Slip-on / Bult-on och katalysatorn sitter kvar så är det inga problem med FI lampan, har provat 2 system på min Hoj , inga problem.
Om du inte vill pröjsa 1050:- för hållaren och inte har tummen mitt i handen har biltema en skylthållare för 99kr, måste dock kompletteras med belysning för plåten (tex valtermoto 350kr) och en reflex i underkant utifall du blir stoppad..
(OBS, gammal bild från innan belysning och reflex sitter på, dock biltemas hållare.)
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |