Hej,
Då är man snart med i klubben. På tisdag blir jag ägare till en Z1000-08. Ska bli hur kul som helst och köra mc igen efter 12 års uppehåll!
Ahhh riktigt nice!
Grattis o välkommen, helt rätt hoj du köpte!
Hej,
Då är man snart med i klubben. På tisdag blir jag ägare till en Z1000-08. Ska bli hur kul som helst och köra mc igen efter 12 års uppehåll!
Ahhh riktigt nice!
Grattis o välkommen, helt rätt hoj du köpte!
Hej,
Grattis !
Har suttit och sträckläst hela tråden nu ett par timmar och det verkar som en hel del av er monterat ledblinkers. Har mina nya led-blinkers på ingång och jag skall ta en tur till biltema för att köpa deras skylthållare också, men jag undrar om jag måste köpa deras relä och kanske även deras motstånd också för att få det att funka?
Dessa blinkers är beställda: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=4830&art=1752217
Men till skilnad ska jag enbart montera dessa bak tillsvidare, med andra ord led bak och orginal fram, kommer detta betyda problem? Hur har ni löst det med relä och motsånd?
Orginalreläet har ju även två kontakter och biltemas tre, vad jag läst mig till skall den tredje kontakten jordas? Känns som att det kan bli lite strul med att få det rätt?
Någon som har gjort detta förut och kan beskriva hur ni gjort?
Tack på förhand //
jag gick ut i garaget idag för att ställa bakdämparen lite hårdare.
men jag hittade inte verktyget för detta.
verktygspåsen hittade jag under förarsadeln
eller är jag senil eller borde inte det finnas i den lilla vktpåsen?
eller får man inte med en sån pryl?
hur såg det ur hos er?
min är en -08:a. (om det nu hjälper)
totalt onödigt att ha ställbar bakdämpare om man inte kan justera den...
Enligt han som servade min hoj så var det dumt att ändra inställningen på bak dämparen !? Fast vad jag kunnat läsa mig till så borde jag göra det. Orginal inställningen skulle tydligen vara för en förara på drygt 75kg och jag väger 109kg. Så får nog bli att beställa ett sånt där special vertyg ändå, eller?
ang. fotpinnarna så är det väl läge att lägga en beställning? NANO, du som kan lite italienska (förstod jag det som iaf), vad är det som gäller vid beställning? finns det olika färger på fotpinnarna? hur fixar vi beställningen? förbetalning till en utav oss eller efteråt? någon som har lust att hålla i det?
jag har också skruvat lite på fjädringen (väger 95kg + kläder) och enligt de chassigurus som har hjälpt mig så krävs en hårdare fjäder bak, finns det starkare eller är det en helt ny dämpare+fjäder som gäller?
ang. fotpinnarna så är det väl läge att lägga en beställning? NANO, du som kan lite italienska (förstod jag det som iaf), vad är det som gäller vid beställning? finns det olika färger på fotpinnarna? hur fixar vi beställningen? förbetalning till en utav oss eller efteråt? någon som har lust att hålla i det?
Men da vilken döö tråd finns det ingen som vill hjälpa mig ^^
de här fotpinnarna då? betydligt billigare.. , maila mig för detaljer på rucknrunracing@telia.com
Hela grejen va att fotpinnarna skulle flytta uppåt & bakåt för att slippa skrap i kurvor!
Med dina fotpinnar köper man sig inte många millimeter eller har du andra satser me?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|