Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Z1000 -08
jo det finns andra - kan ta fram om intresse finns, men min bild refereerade till det andra bildinlägget med bara själva fotpinnarna..

Finns de andra eller tar du fram andra? Tänker på att de borde bli rätt "dyrt" om du ska ta fram!
Men de e klart är vi ett par stycken som ska ha kanske det lönar sig?
Ge mig lite mer info!

Edit: på din hemsida finns ju inget iaf!?

Last edited:

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Var förra ägaren som bytte hållaren men är 99% säker att hålen den sitter i var där innan och inte nyborrade = Alltså passar utan mods. Det var lite tajt om utrymme för skyltbelysningen ovanför, fick ta en plåtsax och klippa till ovansidan på belysningen för att den skulle passa samt en liten bit aluplåt att fästa den i ovanför regplåten. 2 bultdioder löser iof detta lätt (ej godkänt dock). Reflexen under bultad i regplåten.

regplt.jpg

Nu har jag inhandlat mig en likadan skylthållare men jag misstänker att jag måste bocka den, är din bockad? (den från biltema är helt rak i fästplattan) och i så fall hur mkt?

MVH

Edit, va ute med skjutmåttet en sväng, fästplattan måste bockas i 90 grader samt nya hål måste borras upp, C-C måttet mellan de bakersta skruvarna var 5,5mm +/- någon tiondel men det löses med att borra upp hålen med någon mm för att få justermån!

Återkommer med bilder på montage så fort jag fått mina diodblinkers från nccr.se!

MVH

Last edited:

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Z1000 -08
:arsele

Jag håller i gruppköpet!!! :tuttar
Jag har snackat med italienaren!
Fraktkostnaden är 26,5 EURO den är detsamma vare sig jag beställer 1 eller 10 st så dom som är seriöst intresserade skicka PM till mig så tar vi detaljerna där!?! :tummenupp
Jag vill ha mina fotpinnar så fort som möjligt så jag vill beställa snarast möjligt! :yoparty

här är länk till fotpinnarna http://cgi.ebay.it/PEDANE-ARRETRATE...|240:1318|301:1|293:8|294:50#ebayphotohosting

Edit: Fotpinnarna finns i vilken fär man vill! Dock så är priset 179 euro + 19 euro i anodisering (jag visste inte vad de ordet betydde så för er som inte heller vet :) http://sv.wikipedia.org/wiki/Anodisering )
Man kan troligtvis köpa dom utan anodiseringen dock så kommer det se för jävligt ut enligt en polare som håller på med aluminium!
Jag ska ha svart/aluminium som på bilden med den svarta Zan! :tummenupp

Last edited:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Nu har jag inhandlat mig en likadan skylthållare men jag misstänker att jag måste bocka den, är din bockad? (den från biltema är helt rak i fästplattan) och i så fall hur mkt?

MVH

Edit, va ute med skjutmåttet en sväng, fästplattan måste bockas i 90 grader samt nya hål måste borras upp, C-C måttet mellan de bakersta skruvarna var 5,5mm +/- någon tiondel men det löses med att borra upp hålen med någon mm för att få justermån!

Återkommer med bilder på montage så fort jag fått mina diodblinkers från nccr.se!

MVH

Jag har inte bockat min även om den är helt plan och undersidan på hojen har en konstig vinkel. Jag såg bara till att dra åt skruvarna lika mycket på båda sidor när jag justerade in den senast, så hamnar den tätt och bra endå. Var nog inte så ruggigt stor vinkel. 5,5 mm mellan hålen? På min är det nog bortåt 50mm skulle jag uppskatta. Men som du skrev är det nog bara att anpassa efter ditt tycke så ska den passa.

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Jag har inte bockat min även om den är helt plan och undersidan på hojen har en konstig vinkel. Jag såg bara till att dra åt skruvarna lika mycket på båda sidor när jag justerade in den senast, så hamnar den tätt och bra endå. Var nog inte så ruggigt stor vinkel. 5,5 mm mellan hålen? På min är det nog bortåt 50mm skulle jag uppskatta. Men som du skrev är det nog bara att anpassa efter ditt tycke så ska den passa.

Givetvis ska det vara 55 mm och inte 5,5 :p

Men hur har du fått dit skylten i 90grader om du inte bockat? jaja, nu tror jag min ska passa som handen i handsken iaf (har inte monterat än pga. av försenad leverans av skyltbelysning och blinkers :mad: )

SpeedKing!

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
70-tals suzuki
Ahh, kom precis hem efter premiärturen på nya hojen. Det blev en Z750 -08 med endast 300 mil på mätaren. Fruktansvärt nöjd! Mycket smidigare cykel än min gamla VFR. Underbart skoj!

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Z1000 -08
Det va la då ett jäkla tjaaaat.... ;)

Okej ska sluta:D

En annan grej:
Va ute och körde en 10 mil ikväll ganska hårt! Sen på vägen hem låg vi i ca 200 i en mil eller så sen saktade vi ner till behagligare 140km/h efter typ några kilometer började den röda lilla lampan och blinka och FI i displayen!
Ja stanna stängde av sen starta igen då var de borta kom inte tillbaka!
Vet att det är en felkod på Fuel Injection, men är det någon som varit med om samma? Och isf varför satte cykeln felkod på Bränsleinsprutningen? :va

Hänke

It's a green, mean, killer machine!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki z1000 -08
Hallå gott folk i vårt avlåga land!

Nu när det finns massa kunniga Z1000 åkare tillgängliga tänkte jag höra mig för.
Är det någon utav er som tycker att eran kawa vill sväga lite av sig själv?
Jag tycker att den "viker" i låga farter och trycker man ner hojjen i ca 60-70 känns det som cykeln svänger lite åt samma håll man lägger ner.

Är det någon som känner igen sig, då frågan är om man skulle ta och plocka isär allt och kika igen...

Ha en bra hoj sommar!

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Okej ska sluta:D

En annan grej:
Va ute och körde en 10 mil ikväll ganska hårt! Sen på vägen hem låg vi i ca 200 i en mil eller så sen saktade vi ner till behagligare 140km/h efter typ några kilometer började den röda lilla lampan och blinka och FI i displayen!
Ja stanna stängde av sen starta igen då var de borta kom inte tillbaka!
Vet att det är en felkod på Fuel Injection, men är det någon som varit med om samma? Och isf varför satte cykeln felkod på Bränsleinsprutningen? :va

tydligen ett rätt känt fel att den gör det i högre hastigheter fick jag veta. :va

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Hallå gott folk i vårt avlåga land!

Nu när det finns massa kunniga Z1000 åkare tillgängliga tänkte jag höra mig för.
Är det någon utav er som tycker att eran kawa vill sväga lite av sig själv?
Jag tycker att den "viker" i låga farter och trycker man ner hojjen i ca 60-70 känns det som cykeln svänger lite åt samma håll man lägger ner.

Är det någon som känner igen sig, då frågan är om man skulle ta och plocka isär allt och kika igen...

Ha en bra hoj sommar!

behöver inte vara modellspecifikt. Det kan vara allt från slitna däck till snett styre, exempelvis....

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Z1000 -08
tydligen ett rätt känt fel att den gör det i högre hastigheter fick jag veta. :va

Okej!
Inget som är någon fara eller?
Just bränslet vill jag inte ha fel på iaf! :gnissla
Ska snacka med Rogart Engineering på måndag och se om han har någon idé!
Vet att han sa att den gick snålt vid nåt varvtal men att dom gjorde de helt enkelt.:confused:

Last edited:

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Halloj, har varit ute och bytt till biltemas skylthållare och flyttat över blinkers och dragit all el, allt gick kanon förutom att de två svarta plastplupparna (de som är helt solida) inte gick att trycka tillbaka, är det någon som vet hur man gör? tog i utav bara helvete men fick itne dit dem :(

det är de som kallas "rivets"

http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=278457&stc=1&d=1245331585

Edit: plastexpanderna satt ju för fan kvar i orginalskylthållaren :huvet

prob löst :D

Bifogat

• pluppjävel.jpg
    pluppjävel.jpg
    26.4 KB · Visningar: 206
Last edited:

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Tja e det någon mer än mig som tycker att hojen woblar vid högre hastigheter (över 180km)? z1000 07 aldrig vart vurpad!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tja e det någon mer än mig som tycker att hojen woblar vid högre hastigheter (över 180km)? z1000 07 aldrig vart vurpad!

Nej , har varit hur stabil som helst, har kört 180+ både på bana och andra utvalda sträckor, har en tidig 08:a men mig vetligt skall det inte vara någon skillnad på dessa, har du kollat luft i däcken och mönster djupet ?:va

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Nej , har varit hur stabil som helst, har kört 180+ både på bana och andra utvalda sträckor, har en tidig 08:a men mig vetligt skall det inte vara någon skillnad på dessa, har du kollat luft i däcken och mönster djupet ?:va

både luft och mönster djupet har vart bra! kör med metzler M3

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Z1000 -08

Min "första" (haft två -08or) gjorde de över 200km/h!
Köpte den ny och den woblade några gånger!
Den gick i graven!

Den jag har nu känner jag ingenting!

Enda skillnaden på dom va att jag hade justerat chassit på den första både bak och fram!

Monterade Huggern ida :tummenupp

Bifogat

• Z1000hugger.jpg
    Z1000hugger.jpg
    210.3 KB · Visningar: 130
  • Z1000hugger2.jpg
    Z1000hugger2.jpg
    136.8 KB · Visningar: 130
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!

Nej faktiskt inte, har åkt 260km/h utan problem faktiskt.... dock så har den wobblat nån gång om jag åkt i jeans men då blåste det rätt mycket den dagen.

Kolla så du inte har för mycket luft i däcken...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln